Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ som fick första barnet 2006 *4*

M73: Låter som en klok plan att hålla henne hemma en dag extra.

• Gladhannapanna

Uscha, jag var nära att svimma när ajg väntade på bussen imorse, tror att jag helt enkelt är trött. Känner mig lite olustig i kroppen nu, men det går nog över när jag får vila. Planen är att åka hem lite tidigare och vila lite innan jag hämtar barnen.

Har gjort en beställning på www.ullmax.se idag, deras grejor ska tydligen vara jättebra enligt kollegan som säljer för sonens scoutkår. Ullunderställ till hela familjen mm. Bra priser också!

• Gladhannapanna

Kaz: SÅ irriterande! Hoppas att SAra mår bra idag!

Agnes hade astmahosta när jag hämtade henne på förskolan igår, den gav sig inte ordentligt trots fullmedicinering. När hon somnade lättade det men vid halv elva började det om, då var det en hård hosta som liknande krupp. Hon klagade på att hon frös och när vi tempade hade hon 36,2! Jag ringde 1177 som sa att om vi inte fick det att vända skulle vi åka in.  Det lugnade sig lite coh vid tolv var det lugnt igen.

SÅ fort hon vaknade började hon hosta igen, så himla trist! Hon ska åka med mig till jobbet idag, jobbar ju på en öppen förskola så hon ´har roligt på mitt jobb samtidigt som jag har koll på henne. Väntar bara på att barnmedicin ska ringa upp innan vi åker. Vill prata lite med dem om hur vi ska gå vidare.

• Gladhannapanna

Agnes är nu hemma med pappa, hostan har blivit lite bättre men absolut inte bra. Sköterskan på barnmottagningen skulle rådgöra med läkaren och återkomma före lunch, har jag inget hört före två ringer jag tillbaka till dem!

Imorse sa Agnes att hon inte vill vara tärning på luciatåget på förskolan, hon ville vara tomte och inte en fyrkant med prickar på!

• Gladhannapanna

MAndra: Kul att det går bra med studierna!

Jag har ramlat i mina föräldrars yttertrappa, det strulade med barnvakteri eftersom mamma halkat i diket med bilen så jag fick lämna julia till min pappa, första gången han var barnvakt åt oss. När jag skulle ut till Agnes i bilen coh köra till kören ramlade jag på ryggen, har skitont! FIck ett rejält jack i höger hand med.

Som tur var kunde min systerson fälja med hem coh hjälpa mig att lägga julia eftersom maken är ute med sin bror.

Hoppas, hoppas att ryggen är ok imorgon!

• Gladhannapanna

Vi4: Så jobbigt det där med kravet att få till sex på rätt dag. Maken sa ngt om det häromdagen, att det var jobbigt när jag sa att det var dags att köra, han fick prestationsångest.  Hoppas att du kan förföra honom så att det blir trevligt och inte så mkt "verkstad" om du fattar vadjag menar.

Här finns knappt sex på kartan, har inte försökt sedan jag opererades och var inte flitiga innan heller om man säger så.,... Sedan jag blev gravid med Agnes har vi kanske haft sex max 30 gånger, det är alltså snart fem år sedan!

Jag har fortfarande rejält ont i ryggen, hoppas att osteopaten har någon återbudstid till mig under veckan som kommer, känner nämligen själv att jag är sned i ryggen, antagligen spänner jag mig hela tiden. Har dock hittat en pillerkombo som funkar riktigt bra. Eox + alvedon!

• Gladhannapanna

Juni: UScha, men ibland måste man ta tag i dem, det var ju inte meningen att hon skulle slå sig!!!

Milla: En osteopat jobbar både med skelettet och övriga kroppen. Man kan tydligen tom bota TBC osteopatiskt! Min osteopat manipulerar kroppen men han "gungar" också loss låsningar.

• Gladhannapanna

Vi4: Ajabaja att "råka" det ena cohd et andra!!!

Ryggen är rätt ok idag, men känner själv att jag har ena axeln högre än den andra.

barnens lussefirande var utomhus så det var kallt!!! Våra barn hade tomteklänningar innanför overallen, Agnes hade tomteluva och en tomteväst utanpå overallen coh Julia hade en tygluciakrona utanpå mössan, men hon vägrade delta utan var med oss hela tiden.

Här på jobbet kryllar det av små tomtar, pepparkakor och tärnor! (inga tärningar!)

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*