Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Just det, har ju en hel hög med grejor som ska ut på Tradera.

Båda Agnes och jag är rätt groggy, vi har en mattläggare hemma som lägger matta i vår trappa, limmet går inte av för hackor!!

Hon mår bra idag, men är hemma ändå som en extra vilodag. Just nu pysslar hon i köket, jag har satt en lussedeg som vi ska baka ut om en stund.

• Gladhannapanna

Juni: Nej, jag har huvudvärk som blir värre och värre... Hoppas att jag slipper må illa i alla fall!

Jag har bara sålt "märkesgrejor" på tradera, dvs POP, Esprit, Mex. HM, Kappahl och Lindex skänker vi till Röda korset.

Man kan ju göra klädpaket av dem, men det orkar inte jag.

Jag brukar fota hela plagget och om det är mönstrat eller så brukar jag ta någon närbild också. Fleece tex kan man ta en närbild på för att visa om det blivit noppigt eller ej.

Har gjort ett vinnarmail med kontonummer mm. Brukar skicka med posten, i vanliga a4 kuvert väl igentejpade, större grejor har jag  skickat med schenker.

Wilma har ju full koll på tradera om du behöver mer tips.

• Gladhannapanna

Ego!!!
    Jag fick megamigrän, tog Agnes med mig till närmaste pizzerian för lunch för att komma ifrån limångorna. Jag kunde inte äta alls utan fick gå in på toa och kräkas, hem coh medicinera med dubbeldos, och kräkas lite till. Stackars mattläggare blev ganska orolig!

Ringde maken som jobbade i Junis trakter idag, dvs en dryg timma hem med bilen. ´Mina föräldrar har bara en bil för närvarande och den hade mamma och hon svarade inte på mobilen, maken föreslog en taxi hem till dem. Tidigaste bil skulle komma efter 40 min så det slutade med att jag och Agnes gick ner i källaren till gästrummet.
    Jag bäddade ner mig och hon spelade ukulele och sjöng för mig, gosade en del coh lekte med vår motionscykel tills maken kom hem. GULLUNGE!!!

Har varit på utvecklingssamtal för båda ikväll, så skönt att känna att vi tänker så lika personalen och vi. Naturligtvis har vi fantastiska ungar som uppför sig så bra i gruppen, Julia har börjat visa humör men itne alls i den stilen som här hemma. Agnes har blommat upp sedan hon gick upp i tid.

Nu ska jag snart lägga mitt trötta huvud i sängen.

• Gladhannapanna

Malin: Visst är hon! Det tog ca en timma innan maken kom hem så det var verkligen bra gjort av en fyraåring!

Kul med nöjda kunder, det är ju bästa reklamen!

• Gladhannapanna

Juni:Min svärmor kan också leverera, främst stickade saker som raggisar och mössor och koftor.

Vi har knappar på insidan overallsbenen så man kan enkelt sätta i nya gumminband med hål i resåren. POP skickar med extra till sina kläder så man kan nog köpa där, (om man inte syr då förstås)

• Gladhannapanna

SÄllar mig till sjuklingarna, har feber och skitont i halsen! Vi har dessutom svåger, svägerska och deras två barn på besök över helgen. Just nu sover Julia medan de övriga är i centrum och hälsar på Rorri och Store Chris, tomten skulle visst vara på plats också.
    När de har åkt efter lunch ska vi ta det lugnt innan det är dags att åka och titta/lyssna på Agnes när hon sjunger i kyrkan med sin kör.

Jag peppar mig med mediciner så jag hoppas att jag ska orka!

• Gladhannapanna

Fick idag reda på att min älskade gudfar låg för döden, av en slump faktiskt! Maken såg en statusuppdatering på fb...
    Mamma och jag bestämde oss för att åka dit och ta adjö, hon ringde först och pratade med hans dotter (min syssling). När vi kom dit hade han redan somnat in. Han hade alzheimers och var helt borta, det är flera år sedan han hade koll på vem jag var. Personen förlorade vi för länge sedan, men det är ändå lite sorgligt även om han nu är hos sin älskade hustru som han pratade om och saknade in i det sista!

Mamma och jag satt en stund och tände ett ljus. Det är så konstigt att så fort någon dött så blir kroppen bara ett skal, man ser knappt att det är samma kropp som personen hade tidigare!!!

Sorry för totalego!!!

• Gladhannapanna

M73: Tack så mycket!
    Agnes har länge sagt att hon ska bli asfaltsläggare och mamma, men barnen ska vara på dagis när hon lägger asfalt för det är för farligt för bebisar! Men sjuksyster/läkare kanske är ett bättre val!

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*