• asap

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Milla - Skönt att ha kollat upp pojkarna, och så bra att det bara var 50% som hade streptokocker.. Krya på er.

Jag mår bättre, tack. Ingen annan har blivit sjuk och jag har ätit frukost idag. Nu är jag bara dunderförkyld, men hellre det än förkyld+magsjuk. Tungan ute Siktar på att jobba lite hemifrån idag och åka in imorgon igen. Skönt att det är helg sedan så att det blir naturlig mjukstart.

• asap

juni - Om det är två stugor bredvid varandra så kanske det kan räcka med att ni laddar upp med några baby-watchers? Natta de som vill sova först i en stuga och umgås i den andra?

• asap

malin - Gött med knät och så himla skönt att starten på tyskt dagis varit så bra. Känns skönt att ni bestämde er för att byta till slut, kan jag tro?

• asap

Vi4 - Grattis till lyckat slutseminarium! Kul att få planera för en riktig brakfest! Var är det brukligt att ha disp.fester i Lkpg? I Uppsala är det ju nationerna som gäller, så gjorde maken när han hade sin fest.

Tack, från och med igår känner jag mig i form igen. Alltså som innan jag blev sjuk, inte som innan jag blev gravid...

• asap

Pyttis - Hoppas det blev goda semlor! För du fick väl också smaka, även om det var bakning på beställning?

Vi4 - Håller ni till på Campus Valla eller sjukhuset? Eller finns det till och med något mer ställe? Jag måste erkänna att jag aldrig tänkte på var övriga studenter höll hus (vi civilingenjörsstudenter tänkte rätt "fyrkantigt" många gånger ) men det finns väl en del bra lokaler på Valla, och nog är det kul om seniora kolleger är med och firar! Såklart att du själv får skippa spriten i juni, men det kan ju vara kul att bjuda på ändå.

Milla - Det är väl klart ni är bjudna! Eller kommer att bli iaf.

• asap

Vi4 - Hmm, I-huset säger du..? Minns inte. De byggde Campushallen och Zenit mm. under min tid, och Key-huset känner jag igen också, men I-huset vet jag faktiskt inte. Vi hängde ju mest i andra änden av Campus, i C-huset.

Tillbaka på jobbet idag - fullt KAOS! Man har uppgraderat programmet vi supporterar till ny version och det var massor av problem med installationen, vi slog alla rekord på inkommande ärenden med gigantisk marginal och det var tre personer sjuka i teamet.Puh! Inser att jag inte kommer att orka i tre månader till såhär, även om just idag var en exeptionell dag. Men vi har haft för mycket att göra i tre månader redan, sedan den förra uppgraderingen. Jag måste höra om jag kan få jobba hemifrån en dag i veckan, för att hålla hela vägen.

• asap

juni - Fy för att må så dåligt! Hoppas det är bättre nu och att du slipper bakslag.

En kollega mailade chefen imorse att han "varit lite magsjuk på morgonen och därför skulle bli sen in", men hon svarade snabbt att med lite magsjuka var han inte välkommen över huvud taget! Ingen som är speciellt sugen på att bli smittad. (Det visade sig dock sedan att hela magsjukehistorien var hitte-på när hans Facebook-status sade att han fått nytt jobb efter att ha varit på en intervju, men det är egentligen en helt annan story. Hur kan man ha så dålig pejl på läget att man FB-uppdaterar sådant när man sagt till arbetsgivaren att man är sjuk!? Finns inga chefer på FB, eller?)

Vi4 - Haha, du ser - ingen koll alls bortom ingenjörs-husen! Antar att jag skulle känna igen "ditt" hus om jag besökte Lkpg igen, har inte varit där sedan -03.

• asap

Mandra - Det verkar ju konstigt att de behöver kalla in spec.pedagog om det bara är påklädning som inte flyter på, det verkar ju jättedumt att haka upp sig på en sådan detalj. Bra plan att ringa och prata med dem så de får förklara vad de verkligen menar.

VAB idag - Gustav har hostat så han kräks sedan igår em. Det var en jobbig natt med massor av duschande, pyjamas- och lakansbyten och hosta, hosta, hosta.

• asap

juni - Det är inte lätt att veta med de små liven. Men skönt att det inte har hänt något och att H nu vill gå på kalaset. Det kanske bara var en tillfällig svacka.

Gustavs hosta har lugnat sig så han har sovit ok inatt. Förutom feberdrömmar som gjorde att han snodde av och an och plötsligt utropade saker som "Pappa! Var är apoteket?".
    Jag tror förresten att jag glömde att berätta att i onsdags då vi tillbringade kvällen med att torka och tvätta bort kräks och åter kräks, ja det var min födelsedag det! Inte en av mitt livs roligaste dagar, precis.

• asap

juni - Jag hade ett bälte förra gången jag var gravid, har just pratat med mamma (sjukgymnast) som ska ordna ett till mig tills nästa gång vi ses.

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*