• kaz

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Ja, det känns extremt nervöst. Är mycket orolig för utomkvedshavandeskap - många träffar på det och gravid med spiral. Vi får se imorgon kl 9. Men om allt är bra så behåller vi barnet - men jag vågar inte hoppas alls på det! Kram och tack för support

• kaz

Tack! Man kan se ett foster på rätt plats i v. 6 med hjärtaktivitet, puh! Svårt dock att avgöra om spiralen har åkt ut el om den ligger upptryckt högst upp i livmodern. Går ej att se med VUL. Spiralen får i så fall ligga där. Mycket omtumlande detta och hyra kan man missa att spiralen åkt ut? Var på UL i juni pga cysta och då såg man den tydligt.

• kaz

Tack alla! Känns helt galet. Hoppas nu att det går vägen!

Malin: Stackars E som är sjuk! Hoppas det blev en lyckad skattjakt! Bra ide! Även maken kände trådarna i början... Men det är aldrig ngt jag kollat. Hade spiral innan MA utan problem men kanske är det skillnad efter skrapning...

• kaz

Malin: Låter härligt m Athen på tumanhand!

Har en tid på SÖS på måndag. Tror att jag tar den och får en second opinion ang vart spiralen tagit vägen. Ja, spiral vågar jag mig inte på nästa gång det är dags för p-medel. Får se vad det blir då!

Annars känns det som att barnen har landat lite i allt det nya. Simon verkar dock fortf inte vilja prata m personalen på fritids när ngt händer. Ska ta tag i det pronto!

• kaz

Malin; Åh vad svårt! På de punkterna är S så liten. När jag frågar vad han gjort i skolan svarar han lagt pärlplatta få det var det sista han gjorde innan han gick hem. Jag ställer dessutom för "ledande" frågor. Min strategi är nu att be honom berätta det bästa resp det sämsta med dagen. Det funkar ganska så bra. Idag berättade han att två äldre pojkar spottat stockar på honom och eftersom jag inte alls förstod vad det betydde så bad jag honom spela pojkarna medan jag spelade Simon. Det funkade bättre. Har inte
    många tips. Känns som man måste pröva sig fram. Annat är det med Sara dom är väldigt kommunikativ om hur hennes dagar varit (särskilt om ngn gjort ngt). Idag frågade jag Simon hur han skulle ha gjort i "stock-situationen" på dagis. Då sa han att han hade berättat för en personal. Därför tror jag att jag ska hjälpa honom att bygga upp en relation med i alla fall en personal på fritids (skolan verkar bättre).

• kaz

Mini: Livet är väldigt märkligt och inte alls logiskt alla gånger! Tänder ett ljus för Lilly och den kommande kusinen! Stor kram

• kaz

Härligt att höra era berättelser. Hos oss försöker vi bearbeta rädsla. Det har varit mycket prat om att barnen är rädda när de ska sova, de vill inte sova i sina sängar och nätterna har varit stökiga. Tror både att det hänger ihop med att vi hade gäster länge och de då fick sova inne hos oss och att de bearbetar alla nya intryck. I helgen tog vi ett pappersark och så fick de beskriva var och en vad som gör dem rädda. Det var allt från att bli uppäten av en val till att bli retad el slagen på dagis/skolan. Vi pratade om allt detta att det var liten risk att bli uppäten av ett vilt djur hemma hos oss men också hur man kan gå tillväga när man blir tex retad. Det kändes som ett konstruktivt sätt att prata om dessa frågor. Simon trivs i skälva skolan men har ännu inte landat. Ha både vill och vill inte tillbaka till dagis.

Allt fint på vul idag. På ons nytt vul med supermaskin på jakt efter spiralen...

• kaz

Hanna: Det kan hända att den går igenom livmodern och ut i buken vid insättandet. Men jag såg den på vul 6 veckor efter insättandet på en kontroll av en cysta. Jag tror mer att den åkt ut och jag inte märkt ngt - även om det verkar skumt. Men jag har känt mig lite "uttämjd" efter skrapningen.

• kaz

Stort grattis Ida! Hoppas G kryar på sig! Vad mysigt att I läser för G Simon kan alla bokstäver och stavar sig igenom ord men han är inte så på att läsa "på riktigt". Men han gör väl som han brukar - väntar tills han kan! Hoppas det kan lösa sig med fritids!

Malin: Nej, jag skrev i små moln som en mind-map. Men rita låter som ett bra förslag! Har funkat rätt bra faktiskt!

Nej ingen spiral funnen men det är i alla fall inte i livmodern. Såg en livlig bebis igår (8+5).

• kaz

Ja, jag glömde gratta till definitivt besked Malin!!! Maken verkar faktiskt väldigt glad! Han har dock oroat sig över den försvunna spiralen men nu skämtar han om att jag oljat ut den själv för att få min vilja fram Men det kan jag ta! Tänker att om man tar för vana att känna efter trådarna (som jag aldrig gjort) så borde det vara lugnt!

Hanna: Nej, jag skulle inte lita på Simon. Han är inte alls mogen för det ännu!

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*