30+ som fick första barnet 2006 *4*
Mandra: Precis så gjorde man på hästar förr. Man slutade mer eller mindre med det för det var för stor risk att man fick med elaka bakterier Antar att man är lite mer nga på människor
Mandra: Precis så gjorde man på hästar förr. Man slutade mer eller mindre med det för det var för stor risk att man fick med elaka bakterier Antar att man är lite mer nga på människor
Mandra: Trist med drömhuset Kanske är det meningen att de som flyttar dit åter flyttar därifrån om ett år eller två när ni fått ihop de där 15 %? Håller tummarna för det, när fasta kostanderna skulle sänkas så känns det ju såååå sjukt att ni inte fick det Kramar! Håller tummarna för sambon som är ute och åker!
Pyttis: Trist med kollegan som inte skötte sitt ansvar, det är ju verkligen skitsvårt att inte lyfta/bära/böja sig. Dessutom upplever jag att folk runtomkring inte riktigt tänker eftersom man ser ut som vanligt, det hade varit lättare om man haft en bandage eller gips nånstans I morse sa H "här är dina vantar mamma, jag tog upp dem så du slapp böja dig" De låg på golvet, vilken gullunge!
Malin: Jag tycker du gör helt rätt när du efterlyser en policy för liknande frågor. Strategiska frågor måste ju diskuteras med föräldrarna (eftersom det är ett kooperativ), även om pedagogerna måste få besluta i de enskilda fallen.
Ang att byta förskola så är det ju jättevårt beslut. Har ni någon aning om hur länge ni blir kvar? Om ni ändå ska byta så är det väl lika bra att göra det direkt, vad är det för förskola du ska titta på? Kommunal (finns det?) eller kooperativ? Har de policies för det du önskar? Är personalen utbildad (jag personligen tycker och tror det är jätteviktigt!)? Verkar de trevliga? Hur många är de i barngrupperna? Det är ju jättesvårt i förväg men jag gillar att pedagogerna på Hs förskola är så "varma" mot barnen och verkligen SER dem och uppskattar dem, jag vet inte om det är så överallt, det får ni andra tycka till om... Jag har ju bara erfarenhet av en förskola eftersom H går på samma som jag gick när jag var liten så det är inte så lätt att vara vidsynt
milla: Heja jobbsökandet! Håller tummarna!
Verkar som Pyttis och jag är inne på samma linje ang gamla dagiset iaf malin...
malin: "ett rent huvud och kallt blod" är superviktigt men ännu viktigare tror jag ju är att få dem att förstå att du inte vill prata om pojken, utan om en policy, eller riktlinje som Pyttis kallar det. För att kunna diskutera alls utan att fastna i försvar och känslor gäller det ju att komma ifrån fallet som startat tankarna, och ta sig till en högre nivå. Om su kan få dem att förstå det så tror jag du har en chans att få dem att lyssna och tänka framåt utan att fastna i nåt försvarstänkande/beteende.
Mandra: JAAA, jobbar med kompisskap är ju superviktigt! Den tänkte inte jag på! Många bra tankar om kulturskillnaderna också. Och det ÄR svårt när någon kommer och kritiserar ett beslut man haft svårt/mycket vånda att ta...
malin: De går trögt, han är hemma men käkar koffeintabletter för att på nåt sätt påskynda läkningen av hålet efter ryggmärgsprovet. Han kan fortfarande bara sitta/stå i 45 min i taget med några timmars vila emellan...
Det här gör ju att jag blir ännu mer livrädd för ryggbedövning vid förlossningen, pappa och jag brkar reagera rätt lika på saker och jag kan ju inte vara sängliggande i flera veckor efter förlossningen Hur skulle det gå till? Spinalbedövning läggs ju i ryggmärgsvätskan och vid EDA finns en risk att kanylen når för långt in och punkterar ryggmärgen (läste på 1177.se för en stund sen). Iofs har jag ju alltid sagt att jag inte vill ha ryggbedövning förrän det verkligen inte går utan, men nu känner jag att jag hellre dör än får nåt mer ryggproblem . Hoppas det blir som förra gången så jag inte behöver det! Om de får för sig att snitta så får de söva mig, även om det betyder att jag kräks ett dygn efteråt, hellre kräkas ett dygn än att bli sängliggande i flera veckor!
Tack alla!
Milla: Grattis Verkligen stjärnvinst!
malin: Låter ju toppen! Skönt att ni får fundera över helgen iaf, var T med och tittade eller är det din magkänsla som gäller?