30+ som fick första barnet 2006 *4*
Ok, ska höra med dagis!
Men när jag säger till Elvira att jag gar tillbka om en stund, sa klänger hon sig fast ännu mer. Himla svart! Men jag ska testa sängen inatt om hon vaknar!
Ok, ska höra med dagis!
Men när jag säger till Elvira att jag gar tillbka om en stund, sa klänger hon sig fast ännu mer. Himla svart! Men jag ska testa sängen inatt om hon vaknar!
Härligt Mandra! Hoppas det blir ALLT vad ni hoppas på och lite till!
Angående Elviras stöknätter så har det i helgen funkat super. Hon har inte sovit på dagen då och vi har haft fullt upp med öppet hur på Thorstens flygklubb, med hoppborg (där Alfred hoppade två dagar i sträck med endast små pauser..:) ), kakor, barn, massa folk och flygplan. Sovit som en stock hela natten till 7. Idag har hon sovit igen på dagis - de verkade inte riktigt förstå att Thorsten menade allvar imorse, menade mest att "Elvira tycker ju så mycket om att sova här". När jag hämtade sa jag att vi ju också tycker om att sova hemma... Jag förseslog att de antingen kan fråga henne neutralt om hon vill sova eller leka, så får vi se vad hon väljer. Eller så kunde vi börja med en 30 min lur. Tror de fattade nu
Kaz, ja det e jobbigt! Hoppas det löser sig för er snart också , mer sömn åt föräldrar och barn!
Assar, "mitt frö", så gulligt sagt! Det är ju inte lätt att förstå att det är BÄTTRE att sova hela natten ;) Jag minns att när jag var 6-7 år ville jag ha exem, kliade sönder mina armveck helt men givetvis blev det inget mer (som tur var!) Syrran hade nämligen svåra exem, var på sjukhus och fick massor av uppmärksamhet... som jag då var avundsjuk på.......
Faaaaasen - vi får inte tillåtelse att fortsätta hyra ut vår lägenhet i Solna........ Någon som känner någon på hyresnämnden? Bostadsrättsföreningen säger alltså nej, men vi vet att det finns särkilda riktlinjer för utlandsvistelse, vi kan dessutom bevisa att T söker jobb hemma. Hoppas vi kan köpa oss tid tills att vi i alla fall vet om han får jobb(en) han sökt. Men för er som är i universitetsvärlden, ni vet ju att det tar lååååång tid. Men fatta om vi måste sälja nu inom tre månader (då måste i såfall hyresgästerna ut), sen får vi veta att vi kommer hem? Att den ska stå tom, tja, det är ju inte direkt ekonomiskt hållbart. Sälja = vinstskatt och mäklararvode. Äsch!
Egentligen har de rätt att säga upp oss - ett år "har man rätt" att hyra ut, sen ansöker vi 6 mån i taget. Nu har de lagt in ett principiellt beslut om att man högst får hyra ut 2 år, detta fanns inte från start. Det finns en märklig kvinna i föreningen som irriterat sig på vår uthyrning och hon är vad jag minns också lite av en häxa. Ska lägga sig i överallt och ha åsikter och klaga om allt. Säker på att hon haft ett finger med. Det vi inte förstår, är varför vi inte kan få vänta tills T vet om han får jobben? Vi har hyrt ut i över 2 år nu i alla fall, hyresgästerna är urgoa och tillför säkert massa till grannskapet. Nåja. Vi får ta det som det kommer!
Tack för pepp!
Mandra, vi har berättat för dem hur det är med T´s jobb, skickat länkar till de jobb han söker som "bevis", förklarat varför beslutsprocessen tar tid etc. Langa utförliga mail.......... MEN - jag har nu pratat med hyresnämnden och känner mig lite peppad igen Vi ska ansöka om tillstand hos dem, deras beslut tar ca 2 manader och skulle det inte ga igenom sa har vi i alla fall köpt oss ca ett halvar innan hyresgästerna ska ut. Och da vet vi ju om vi kommer hem Och det verkar inte helt omöjligt att fa ett ars tillatelse till!
Mandra, vad härligt med nya lyan, nya grannar som förhoppningsvis haller sig i skinnet! Och sa ska du ta hand om dig och kroppen - vi far ingen ny när den vi har maste kasseras (hmm, lätt att säga till andra, svarare att leva upp till...)
Drutten, krya pa dig! Här är det ocksa halsont, och i söndags vaknade jag med igensvullet öga, kände mig jätteläcker
Mandra & Juni, här är det också förkylt - nog den tiden på året. Hoppas alla hos er blir friska snart.
Lia, hooppas du får veta snart!
Juni, det skulle vara en syn på segelbåten
Assar, grattis till stora tjejjen! Och lyckat kalas
Mandra, så sköööönt att ni känner er som hemma!
Här är det förkylt som attan (jag och E) och Elviras böknätter fortsätter. Bara liiite trötta .....
Drutten, härligt!
Napp: Alfred fick ett brev från nappfen (utan förvarning) Där stod att han skulle få en present dagen efter han skickat iväg sina nappar som ju bebisarna i världen behövde ;) Samma kväll skickade han iväg dem med posten, och nästa dag kom en present med posten. Han frågade efter sin napp några gånger men det funkade bra, han har också snuttefilt och den hänger fortfarande med. Han var då 2½ lite drygt.
Här är det BLÄ med sjuka barn och jag sjuk. Elvira sover uslare än vanligt och vi e helt slut hela familjen. Hoppas på snar bättring!
Ok, total-EGO inlägg.
E slut som artist idag, både Thorsten och jag undviker speglar idag eftersom vi åldrats ca 15 år denna helg. Elvira har inte sovit ordentligt sen förra måndagen, natten till onsdagen blev hon sjuk. Vaknar på natten, kan inte somna om, har heller inte velat sova på dagarna trots 39 graders feber. Igår sov hon ca 30 min i vagnen..... Somnat gott i sin säng ca 19, vaknar ca 21 och är inte sig själv. Gråter, skriker, hela kroppen vrider sig som om hon hade ont. Så vi har inte orkat, utan tagit upp henne i bäddsoffan där hon suttit med oss och kollat lite tv. Sen börjar karusellen igen när hon ska somna, helt omöjligt. Igår blev hon hysterisk, ville bara tvärtemot allt, känner inte alls igen henne och vet inte hur jag ska hantera det så hon blir lugn. Igår tvångs-satte jag henne i mitt knä och höll henne mot hennes vilja, till sist slappnade hon av men det kändes inte kul. Somnade, vaknade efter 5 min och var då PIGG. Som om hon hittat påsen med kaffebönor. Tog tre timmar innan hon somnade, snurrade omkring, pratade, sa att "nu inte ledsen, nu glad!" etc etc etc. I morse hade hon ännu ett sånt utbrott (vill inte ta på tröjan, sen när vi struntar i det vill hon ändå etc, helt utanför sig själv). att grannarnas ungar spelade TRUMMOR på andra sidan väggen till ca 00.20 hjälpte INTE. När jag såg att gubben gick ut på balkongen och rökte gick jag ut och sa till och hoppas att det inte upprepas... BLÄ! Var bara tvungen att kräkas ur mig lite.....
Vi4, tack..... puh, hårt e det. Ska försöka få en tid till läkaren idag eftersom bägge barn hade feber igår kväll med, över 39 grader. Nu feberfria, men det känns ju som att det kommer och går. Ska kolla öronen - men när de haft öroninflammation tidigare så har de pillat mycket i öronen. Jag vet inte riktigt om Elviras "nya jag" beror på för lite sömn+ förkylning+ uttråkad+ 2½ år gammal..... men hon är lite som förbytt, tom Alfred märker skillnad. Minsta lilla blir en jättegrej och så hysteriskt utbrott. Är heeeeelt slut! Ochnu har vi ju varit hemma sen onsdag förra veckan. Alfred grät i morse för att han inte fick gå till dagis, stackaren.....<3