Inlägg från: Serendipity |Visa alla inlägg
  • Serendipity

30+ som fick första barnet 2006 *4*

M73 skrev 2010-06-23 11:59:09 följande:
    jag måste bara få gnälla över hur irriterad jag blir på bvc som inte lyssnar... T kräks ju mängder o jag börjar misstänka att det är reflux hon har men det viftas bara bort för hon följer ju sina kurvor så fint... "en del barn kräks mycket" jo men hon har ju ont av det? o jag ser hur hon får sura uppstötningar som hon sväljer ner o jag har påtalat att hbon har känslig mage. Vi har återbesök hos barnmedecin nästa vecka o då skall jag ta upp det med läkaren där. Dessutom skall sambon med så vi kan tjata i stereo.  är jag överhönsig när jag tycker att hon inte skall behöva må dåligt?
    Min Teodor kräktes och kräktes och kräktes till han blev ca 13 månader. Han fick både Losec och mjölkfri kost för han hade ont av allt kräkande. Han följde sina kurvor (mittenkurvan) perfekt hela tiden, det var liksom inte det som var problemet! TJATA PÅ!
  • Serendipity
    Billabong skrev 2010-06-25 00:13:06 följande:
    Skulle kommenterat massor men blev så paff över att det finns en boktråd! Vad jätteroligt! Har aldrig någonsinn hört talas om den förut och funderar på om den bara "marknadsförts" i denna 30+tråden? Eller så har jag varit så himla insnöad och inte tagit till mig det trots att den nämnts i mina "egentliga" trådar (1-3, syskon, samling)...
    Hmm, kommer inte ihåg men vi kanske ska marknadsföra den lite bättre!!!!!
  • Serendipity
    Vi 4 skrev 2010-07-06 19:27:09 följande:
    Mandra, jag är ju lite omega-3 insatt (skriver ju bara avhandling om det) och visst är linfröolja en bra källa till omega-3, men bara till en typ av omega-3. Omega-3 består av flera olika typer (olika långa fettmolekyler) och det är eg. de långa omega-3 som är viktigast när det gäller allergier o eksem (iaf enligt vad man tror nu), det är dessutom de långa omega-3 som är viktiga för hjärnan och som man tror påverkar hjärnans funktion (koncentration, misnskar risk för depression tex) men även för sömn. Kroppen kan omvandla korta omega-3 som linfröolja,  till långa men är gererellt sett dålig på det pga olika anledningar (som tex ämnen som stör; transfetter, andra fetter, nikotin, stresshormoner mm) . Så för att försöka fatta mig kort är det bättre att gå på fiskoljor direkt, det är de långa omega-3, EPA och DHA som är behövs. Antingen köper ni tillskott, de som finns på Apoteket och som innehåller både EPA o DHA är prisvärda. Till barn kan man picka hål på kapseln och trycka ut på sked (det får Edvin). Man kan också äta fet fisk ca 3-4 portioner i veckan, men då är det jätteviktigt med tillagning så att inte fetterna transformeras av tex hård stekning och tyvärr innehåller fisk allt mindre omega-3 eftersom man ofta matar odlad fisk med fiskkadaver och inte med alger som är rikt på omega-3. Om något är oklart fråga gärna, det är inte så lätt att skriva kort om detta    
    Hur är det med Eskimo Kids? www.eskimokids.se/
  • Serendipity
    M73 skrev 2010-07-08 10:15:53 följande:
    H har talat om vad hon vill göra på semestern; åka till Djurparken varje dag, Liseberg varje dag och till IKEA...
    Speciellt IKEA *garv*
  • Serendipity
    M73 skrev 2010-07-23 10:50:07 följande:
    vi har iaf fått valuta för Stockholmskorten.. vi har varit på både junibacken, aquaria, gröna lund, slottet, skansen o wasamuseet. Puh! H säger att det var roligast att åka tunnelbana... *s* idag umgås vi med sambons far o sen skall vi åka hem. Hoppas att Ts bökiga nätter beror på resandet o alla intryck för skall hon propellra runt så här hemma med blir jag vansinnig..

Mandra; härligt att känna så inför pluggandet! 
    blev det några litterära utflykter?? Jag tänkte sedan att ni skulle ju besöka Rum för barn på Kulturhuset..
  • Serendipity
    Gladhannapanna skrev 2010-09-02 20:43:55 följande:
    Mandra: Så där får jag med ibland. Oftast inträffar det tidigt eller sent på myggsäsongen, vet inte om de är extra giftiga då! Har fått ta både clarityn och kortison faktiskt. En sak att tänka på med clarityn som hände min systerson är att man kan få humörsvägningar, åt det sura/arga hållet. Så skulle hon plötsligt bli extra arg så vet ni vad det beror på!
    Samma här, och jag klarar inte Clarityn utan att bli aggressiv, men jag kan ta Zyrlex!
  • Serendipity
    Vi 4 skrev 2010-09-23 21:57:28 följande:
    Ikväll har jag gjort iordning Albins grav, imorgon är det 3 år sedan vi förlorade honom. Nu är det iaf jättefint där, men det känns så sorgligt att han känns så långt borta. Jag kan inte riktigt frammana några minnen alls nu Kan nog vara lite skydd för det har verkligen varit mycket med flytten och jobbet och Edvin vaknar nu 10-20 (!) ggr per natt och jag får gå in varje gång.så att jag inte riktigt orkar känna något nu. Det är väl så livet kan vara ibland.  
    Tänk att det gått 3 år, för mig känns det som inte så länge sedan trots att jag kan kolla på min kille och se :-/   STOR KRAM!!!!
  • Serendipity

Varför så sen fosterreduktion?! Om hon bara är i v 12 nu menar jag?!

I övrigt gbg30plus så skulle jag nog reagera precis som du, så jag har inte så mycket klokt att komma med. Man bara önskar att hennes situation sett annorlunda ut!!

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*