Inlägg från: malinkat |Visa alla inlägg
  • malinkat

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Assar, det är nog så! 
    Kaz,
    Lia, Alfred stammar fortfarande lite när han blir exhalterad och har mycket han vill berätta Har gjort det ett bra tag, men jag är inte alls orolig. Är mindre nu, och bara i vissa situationer. Det enda man ska vara försiktig med om jag förstått rätt, är att göra en grej av det. Blir de medvetna om att det skulle vara ett "problem" kan nog stressen utlösa riktig stamning..... detta säger jag dock helt utan vetenskaplig grund

Måste bara ösa ur mig att jag känner mig som en spärrballong! Sen ett par veckor tillbaka är magen uppblåst och jag känner mig som i v 16 eller så. Har spiral så det borde INTE vara orsaken, tror snarare på kost, för lite motion. Men jag har inte gjort några stora förändringar i kost eller så som skulle utlösa det. Visst har jag knasmage till och från, men blä. Vill bara gå i tältkläder så folk inte ska undra.... 

• malinkat

Assar, vad mysigt med utflykt! Det är så kul när de börjar med sånt, de känns så....stort. Alfred hade ju övernattning på dagis förra veckan, som en uppvärmning till en annan utflykt 4-6 juli. Då ska de - utan föräldrar - åka till en gård i närheten av kusten och ha lite läger Jättespännande och lite läskigt (tycker mamma). Har skrivit på att Alfred kommer, sen får vi ju se när det närmar sig vad han vill. Men så länge barnen får ringa och de vet att de hämtas om det känns helfel, så tror jag att det funkar. Men visst skulle man vilja vara en fluga på väggen! Måste kolla alla detaljer bara, hur de gör om någon längtar hem etc.

• malinkat

Blä. Klockan är 04.30 och jag har knappt sovit en blund. Magen har ju bråkat ett tag, och igår kväll bröt det ut i en helvetes-magkatarr, en sån ilsken en har jag inte haft sen jag skulle på ridresa förra året. Måste distrahera  mig själv lite så därför blir det ego inlägg. Tog en tablett efter middagen eftersom jag började känna av det. Hjälpte inte, och efter barnen somnat blev det värre och värre, vid 21 började jag frysa som attan och mätte 35.9 i temp... Värmeflaska, täcke, soffa, högläge. Omöjligt. Kände mig plötsligt konstig, ville hämta vatten, då kom svimningskänslan, och det var så illa att jag faktiskt låg på badrumsgolvet med telefonen och hade slagit in 112 men inte ringt. Överdrivet kanske, men jag är hemma själv med barnen och det gjorde mig inte direkt mindre stressad. Efter en stund kunde jag dock pallra mig tillbaka till soffan där jag legat och vridit mig tills nu. Lyckades äntligen gå på toa vilket gjorde det en aning bättre, men för er som vet hur det är....... det suger och svider i magen och sist det var så illa tog det ca 2 dygn innan jag blev bra. Och jag har ändå varit försiktig med maten på siståne! Gaaah! Hur ska jag ta mig till dagis? Thorsten är 5 h borta, hans föräldrar är på semester, min bästa kompis här är på semester, de andra jag känner har själva barn som ska iväg på morgonen. Försöker att inte stressa upp mig, men jag måste ha dem på dagis så att jag får chansen att återhämta mig och kanske få tid hos läkaren.

Sorry..... blir bara så less. 

• malinkat

Tack alla för uppmuntran! Vi4, jag har också haft misstankar om gallan - hade stenar en gång för länge sen.... men jag var till läkaren idag och fick medicin jag ska ta 14 dagar - är det inte bra då så ska de väl kika in i magen... Jag lyckades hur som helst somna vid 5, sen upp 6.30, sen sov jag en del på dagen. Bränner fortfarande, men inte lika illa tack och lov. Dagens middag var avokado, kokt blomkål, broccoli och kamomillte. Läckert va? Nå ja, huvudsaken att jag inte är lika döende som jag kände mig inatt - och tur att det inte var fredag, för lördag morgon ska vi flyga till Sverige....!

Juni, skönt att ni fick sova lite till!

• malinkat

Kikar in snabbt och säger hej, och Mandra, njuuuut av lov, Milla, härligt med cykel

Kaz, tack, det är lite bättre - men ännu inte bra. Har levt på kokt blomkål och broccoli även idag, med tillägget ungstekt fisk till middag. Vi får se hur det utvecklas. För att göra allt roligare har mitt knä krånglat en del, men jag har bestämt mig för att det blir bra igen

Nu har jag packat nästan allt, barnen ska snart i säng, för i morrn ringer klockan 4.50, taxin kommer 5.30 och Hej Hej Sverige, nu kommer vi! 

• malinkat

Hej på er!! Ville bara kika in snabbt - just hemkommen från Sverige igår, har inte varit inne i forumet en enaste gång faktiskt.... Får kika ikapp lite sen. Det var härligt att vara hemma, hann träffa bästa vännen mycket, systerdottern tog studenten och vädret var underbart. Pappa blev dock sjuk och fick spendera mesta tiden på sjukhus - men är hemma nu och förhoppningsvis blir han snart bra. Och nu ska jag söka jobb..... går allt för trögt med firman, måste ju dra in pengar någon gång till hushållet..

• malinkat

Grattis till store killen Simon!!

Pyttis, tyvärr inga råd att ge, hoppas det löser sig.

Assar, hoppas ni har det mysigt i hemmavrån ;o)

Här har det varit en hektisk helg - jag fotade bröllop igår, jättekul fotning! Sen idag har jag suttit vid datorn mesta delen av dagen, och imorrn blir jag gräsänka tre dagar.  Sen är det ju snart midsommar! Här är det sommarfest på dagis då, det passar ju Så blir det väl lite gott hem till mig och T sen  

• malinkat

Mandra, det är jobb i tre dagar Förresten ska jag visst vissla till när vi kommer hemåt nästa gång!!

Assar, njut av lugnet en stund med Elsa  

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*