Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som fick första barnet 2006 *4*

malin: H tuggar också på sin windstopperfleece, men bara på den, inget annat Härligt med jobb på gång!

Pyttis: Härligt att få hem dem! Hoppas de kan ta det försiktigt med dig nu!

H juni 07, syskon november 10
  • Piggley Wink

Kramar Kanin! Fy vad orättvist! Du får gärna skriva av dig här om du tycker att det hjälper dig, vi finns här och lyssnar! Om du inte vill så tänker vi på dej/er ändå. Kramar! Gå hem och skit i jobbet i em, du behöver förmodligen bearbeta det här innan du kan vara effektiv på jobbet...

• Piggley Wink

Milla och Pyttis: När det är solklart "fel" så säger jag absolut till, men ibland tycker jag det är svårt med vem som egentligen borde säga till... I situationen är det inte alltid självklart. Om personalen är närmast ser jag gärna att de säger till H även om jag är där.. Jag har sagt det till dem och det tyckte de var skönt att reda ut det för tydligen vill inte alla föräldrar det...

Jag vet inte om ni fattade vad jag menar...

• Piggley Wink

Pyttis: Så otroligt förutseende att kolla in bågar i förväg, dessutom ett bra sätt att få Agnes med på noterna antar jag. Skitfräckt att få prova bågar!

När H fick remiss till ögon så fick vi tid på 1,5 vecka. Men då var det iofs att ho kisade olika på ögonen i solljus och det var i maj så ögonläkaren tyckte det var extra viktigt med barn och ljuskänslighet på våren. Dock var det inget fle så det var ju bra, men otroligt skönt att få tid för koll så fort!

• Piggley Wink

malin: Hoppas de har bra saker att säga på återbesöket på måndag!

Assar: Smidig lillasyster Men å andra sidan blir hon väl nedröstad antar jag? Att sitta på långflyg med en sexmånaders låter inte som en drömresa, om ni dessutom har svårt att ta ledigt så är det väl ingen tvekan? Verkar konstigt att bestämma långresa såhär sent

Helg på slott låter ju super för målgruppen! Bara det finns nånstans för barnen att röja runt

• Piggley Wink

Assar: Om de erbjuder sånt är de ju förmodligen vana att ta emot barn så då är det ju en baggis! Svågern och svägerskan åkte till ett slott i skåne och var lovade barnsäng, men det hade de missat och det fanns inte ens nån, mat fanns inget annat än vuxenlyxmenyn och det blev ju lite jobbigt

• Piggley Wink

Milla: Jag förstod det (ang tillsägelser på förskolan), men vad ajg ville få fram var att jag tycker det är svårt. Det låter som att kalasen blev lyckade även om inte alla kom, det är ju rätt skönt att inte ha överfullt i huset...

• Piggley Wink

Vi4: Jag är klar med alla föreläsningar och presentationer(/projekt, men tentan är på fredag... Sd har lugnat sig lite men idag så hade magen inte vuxit så det blir tul imorgon. Alltid är det nåt . Hjärtljuden är bra och liten sparkar som en tok så jag är egentligen inte så orolig, men eftersom bm genast bokade en ul-tid imorgon så skulle jag ju ljuga om jag sa att det inte gnager i bakhuvudet...

Usch vad jobbigt för din vän Verkar ju helt galet att det inte finns någon avlastning hos kommunen Kan man inte söka hjälp hos til Majblommekommittén eller nåt? Eller de kanske inte kan hjälpa till med sånt, bara sommarläger och sånt kanske.... Om du talar med kommunen, hjälper det då? Eller om kuratorn/bm gör det? Det måste ju verkligen finnas hjälp att få! I övrigt håller jag med Pyttis om att du är så klok och omtänksam, men du kan ju inte vara hela avlastningen. Du har ju faktiskt en del själv att hålla ihop också. Hur går det för maken förresten? Stora kramar!

• Piggley Wink

UL gick bra idag, liten var normalstor (+1%) och det var normalt med fostervatten. Förmodligen har h*n bara lagt sig lite långt ner... Jag tror ju att ul-bf är en vecka fel så liten är nog ungefär i storlek med H, hon vägde ju 2910 g,medan medelvikten för flickor är 34** g.

Skönt att maken är mycket piggare! Toppen med målvikt och cykelmotion, men såna jobbdagar funkar ju inte så länge

Oj, nu öppnade sig himlen, regnet bara öser ner, skönt att de just nu har vila/sagoläsning på förskolan...

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*