Inlägg från: malinkat |Visa alla inlägg
  • malinkat

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Assar, grattis i efterskott!

• malinkat

Mandra, skönt att få veta vad det var i alla fall! Så kan det ju redas ut.

Assar, era stackare, usch och blä.

Pyttis, kul med vävstol!!

Nu är det spännande här - Thorsten är kallad till intervju på universitetet i Stockholms (hans gamla arbetsplats) i april, forskarassistenttjänst. De är två som ska intervjuas, den andra är en vän och kollega till T (men de är vana vid sådana här situationer;) och T har rankats som etta för tjänsten av de två som utvärderat ansökningarna. Nu vet vi ju inte än om han får det, men OM han får det ska vi ta en massa beslut igen........ flytta tillbaka med detta återigen tidsbegränsade jobb, eller vänta på ett heltidsjobb?

• malinkat

Vi 4, det är en 4 årig tjänst, "med chans till förlängning" vad det nu egentligen innebär.  OCh Assar, visst är det bra! Men han sökte en fast tjänst i höstas som gick till en annan, och det var en bra tjänst med mycket frihet, lite undervisning och då trygghet för oss. Det är nåt sånt man hoppas på..... med en 4 årig tjänst blir han tvungen att böra söka nytt efter 2 år och så är det bita naglar igen ett tag. Blir det då utomlands igen? Finns det inget i Stockholm är det ju alternativet (annan ort i Sverige vore lika stor omställning....)Vill bara inte flytta för ofta på barnen, det är ju inte länge innan A börjar skolan egentligen... inte rättvist att de inte ska få en chans att känna sig hemma, skaffa kompisar och kunna koncentrera sig på nuet. För mig är det ju också svårt arbetsmässigt och svårt att leva i nuet och rensa bort alla "om" och tankar om framtiden......

Vi4 hoppas ni får en bra natt!!

• malinkat

Vi4, det var ett lektorat han sökte förut... ;)  Och du har rätt med denna tiiiiiiid det tar att tillsätta tjänster, folk tror mig inte när jag säger det. Vad forskar du i? Och din man? Min e metereolog.
    Och Assar, jag hoppas det är som du säger! Men nu ska jag heller inte ta ut nåt i förskott.. ;o) 

• malinkat

Vi4, spännande det låter - båda områdena. Och mobbingforskning bör prioriteras!
    Och jag är inte förvånad att ni förlorade de rankade... jag menar, tror folk inte att man har liv, familjer? Måste kunna planera liiiiite? Märkligt tycker jag.... 

• malinkat

Vi 4 ; vilken fakultet... hmmm... här är en länk, du kan säkert sånt bättre än jag  http://www.misu.su.se/  Men nu har vi också fått reda på att detta med möjlighet till förlängning mest är en tillfällighet, alltså ifall någon ska pensioneras, blir sjuk eller annat. Och ett till problem är att forkarassistent-tjänster inte kommer att tillsättas efter sista september i år, någon ny anställningslag, vilket gör att de kommer att vilja att han börjar redan då i så fall (alternativt ska de gå med på att göra det till en biträdande lektorat-tjänst istället och den sannolikheten är inte stor. Min käre make skrev just också att det väntas komma ut ett till lektorat snart (som han ju inte är ensam om att söka då....) och så ska han skriva en ny ansökan till vetenskapsrådet.... men gaaahhhhh....! Ovisshet och förvirring, det är vårt liv

Pyttis, härligt!

Juni, Alfred sa i ett köpcentrum förra sommaren i Sverige, "Titta mamma ett spöke!" när han såg en kvinna i hel burka... liiiiite pinsamt, men jag kan fårstå att det var hans koppling. Tror inte man kan prata om allt innan. Det jag försöker göra är att säga att han inte ska peka och inte säga saker så högt, för att då kan någon bli ledsen. Att han gärna får fråga, men lite tyst ;o) Finns ett par mörkhyade barn på nya dagis, och han frågade då om de målat sig i ansiktet... Tror att det är helt vanligt, och sunt. Försöker att inte göra en stor grej av det, skulle han råka förnärma någon, ber jag lite försiktigt om ursäkt kanske?

Vi4, det var många nyheter på en gång! GRATTIS!!! Hoppas pyret stannar hela vägen ut, underbart!! Men jobbet, kan du inte ta det ändå? 

• malinkat

Hej ni uppmärksamma FL vänner, och tack för grattis till Elvira. Min lilla bebis, vart tog hon vägen??? från bebis till 2-åring på ingen tid alls...... La in en bild på henne som nyföding i syskontråden, lägger den här med........

• malinkat

Juni, som sagt, hoppas dopet blev bra! Till er andra, VINK VINK. Allt för mycket i huvudet om vad vi ska eller inte ska med våra liv, vad jag/Thorsten vill, vad som är bäst för barnen, vad som är nästa steg. BLÄ! Kan man inte få det bästa av alla världar?

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*