juni, vad härligt med Legoland! Trots en dansk i familjen har vi inte varit där än.... kanske blir det ett äventyr för oss i sommar, vi ska inte ha några fasta planer (om jag skulle få fler bröllop att fota...), och då är Legoland inte allt för långt bort för oss att göra som "impuls".
Och det med H som inte vill till förskolan - Elvira har såna dagar, även om hon inte kan uttrycka det än. Men då märks det för att hon är så trött, varit mycket intryck etc - behöver bara en liten paus så är hon tillbaka igen. Alfred kan också vara slut efter en vecka med utflykter och annat ståhej.
Efter torsdagens artroskopi var jag tillbaka till sjukhuset idag, de skulle bara kolla att det såg ok ut. Jag trodde jag skulle orka skutta dit (ca 3 km) på kryckor, men tji fick jag En kompis skjutsade mig och det blev taxi hem. Läkarna har inte varit något vidare med information tycker jag - vad jag bör och inte bör göra, träning etc. Och man kommer ju inte på alla frågor just när man behöver dem. De glömde också ge mig recept på en medicin jag bör ha ett par dagar, och här kan de inte ringa in recept..... så jag sa att om det inte var livsviktigt så skuttar jag alltså inte hela vägen tillbaka nu. Funderar på att kontakta en annan ortoped för själva "efterarbetet" så att jag vet hur jag ska hantera mig själv. Har i alla fall listat ut att det jag hade var en förstorad vävnad som på de flesta växer bort, och problemen den orsakar liknar dessa som vid trasig minisk. De tog bort den, och sen har jag också "chondromalaci", något slags mjukt brosk vid knäskålen, och de symtom den ger känner jag ju också igen. Så nu hoppas jag att det går snabbt över! Hoppas nog maken också, han springer runt som en galning och fixar med barn och handling etc medan jag ligger på soffan och ojjar mig
och för er som orkar, en liten KINDERGARTEN rapport! Det går över förväntan! Thorsten fick lämna bägge barnen en stund både igår och idag, Elvira hade varit lite observerande, men inte ledsen. Alfred har på tre dagar blivit modig och försöker prata en massa tyska och vill stanna där när det varit dags att gå. Tjoho!
Trevlig helg alla! Och så håller jag tummarna för att det blir bebis i andra tråden i helgen (Minna ;)