Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Jag är härmed officiellt senil!!! Har glömt gå till barnens bvc-tid idag!!! Kom på det när Julia och jag satt och åt middag vid fem. Ska till "mitt" bvc på möte imorgon så jag kan nog be om ursäkt irl, men så jäkla pinsamt!!!

Väldigt dumt med eftersom jag ska opereras nästa vecka och maken kommer inte att ha lika lätt att ta dem till BVC.

• Gladhannapanna

Kul att man kan glädja sina medmänniskor genom att berätta om sina misstag!!

Att livet går i 190 i perioder är jobbigt tycker jag. Just nu lever vi ju med målarkaos och dessytom min operation som kräver mycket planerande framöver!

• Gladhannapanna

Nu har vi jagat på målarna som kommer imorgon coh ska köra hårt nästa vecka med!
    Dessutom fick jag en ny bvctid på tisdag, har en jättebra bvcsköterska med stor förståelse för röriga mammor!

• Gladhannapanna

Kaz: JAg var också på föräldramöte häromdagen. Blev så glad när personalen berättade om sin verksamhetsplan som de kallar för "Hållbar utveckling", de ska jobba med avslappning coh massage både för att minska stress och ljudnivå men även för att minska konflikter mellan barnen. De pratar om hälsa, kost, miljö osv med barnen. Agnes är ju också verbal så jag har redan märkt att en del gått in för bearbetning i hennes lilla huvud.

Känns bra när personalen är så medvetna!

Hoppas att det du sa på mötet fått både personal och föräldrar att tänka till lite extra!

• Gladhannapanna

Vad många kloka ord det finns i den här tråden!!!

Jag är en latmask i själ och hjärta och ibland tänker jag att det är min räddning. I perioder när det varit jobbigt på jobbet har jag valt att bara slappa hemma och strunta i dammråttor mm.

Igår var målarna här igen och då sa de att de ska jobba båda två varje dag tills de är klara hos oss, ska bli underbart när allt är klart!!! Maken lägger just nu golv i Agnes rum, antagligen kan hon flytta in där imorgon!

Agnes har också blivit så stor plötsligt, hon kan tex sitta i evigheter med en målarbok eller pärlplattor. Hon klarar sig själv men vill gärna att man kommer och tittar då och då.

Nu ska jag snart väcka Julia, hon har sovit i 2,5 timmar och planen är ju att komma utanför dörren idag!

• Gladhannapanna

Malin: Om det är någon tröst känner jag väldigt väl igen mig själv i det du beskriver! Jag känner att jag ofta bli för arg, önskar att jag kunde bli lagom bestämd istället!
    Jag jobbar ju tom med föräldrautbildning i ämnet och ändå ramlar jag i samma grop gång på gång!!!

Agnes gör en sak som gör oss tokiga; Man ber henne tex sätta på sig skorna. Då sätter hon sig och leker med skorna eller stannar på vägen, går in på toa och leker eller ngt. Så himla irriterande!!! Jag försöker att inte bli arg, men tredje liknande händelsen på en kvart är ganska påfrestande!!!

Vi kör också en variant på det Mandra skriver: Antingen gör du det själv NU eller så gör vi det. Antingen svarar du på frågan eller så bestämmer vi. Hon kan ju välja att göra ngt själv eller att vi gör det.

Agnes hade en ovana att alltid ha fingrar i munnen, vi tror att det är nappabstinens. Vi tjatade och tjatade men det hade ingen effekt, då fick hon inte tugga tuggummi på helgen längre för om man har fingrarna i munnen är man för liten. Häromdagen lade vi märke till att det inte är fingrar i munnen längre! Så igår fick hon ett tuggummi!!!

Gbg: Min syster har gjort en sådan operation, det gick bra men jag tror att hon tyckte att det var jobbigt under tiden.

Maken jobbade jättebra igår så Agnes har sovit första natten i nya rummet, inte ett gnäll på hela natten!

• Gladhannapanna

Frk Kanin: SÅ underbart med ett befruktat ägg och en härlig kommentar från Ärtis!!!
    Håller naturligtvis alla tummar som bara finns för att det ska gå vägen den här gången!!!

• Gladhannapanna

Milla: SÅ tråkigt att det blir så många återbud till kalaset! Jag hade inte tackat nej pga irritation, det skulle kunna leda till att man hamnar totalt på sandlådenivå och bara sårar varandra fram och tillbaka under lång tid. Svara du kanske nu, men gå inte om du inte vill!

Ego: Imorgon ska jag opereras för mitt framfall. Är inte så lite nervös!!! Har varit ensam hemma med barnen ikväll, det har gått jättebra, nästan inga konflikter alls. Ska ta decinficerande dusch ikväll och imorgon coh taxin kommer 06.25 imorgon bitti...

Var på fyraårskontroll med Agnes igår. Hon imponerade på sköterskan med sin noggrannhet när hon skrev sitt namn, flera gånger! HOn ritade också en fin gubbe och hoppade på ett ben. När vi kollade på kurvorna ser man att hon dippar på längden, beror förmodligen på astmamedicineringen men följs upp av barnläkare. Viktkurvan pekar uppåt så att hon nu är överviktig. Känns ju ganska trist, men vi får helt enkelt tänka oss för när det gäller fikande!

På synkontrollen visade det sig att hon ser bra på vänster öga men dåligt på höger så det blev en remiss till ögonmottagningen direkt. Min syster och två syskonbarn har ett speciellt ögonfel där man ser mycket sämre på ena ögat så jag blev inte så förvånad, men det känns naturligtvis trist!!!

• Gladhannapanna

SKit fl nekade mitt inlägg!!!

Assar: Nix, ingen andrakoll på bvc, det var så tydlig skillnad mellan ögonen så att det inte behövdes.
    När det gäller vikten så ville jag själv kolla hur längdkurvan såg ut och såg själv hur viktkurvan pekar uppåt. Då visade hon en annan kurva som visade BMI på barn. Vi har världens bästa bvc-sköterska så hon kom inte alls med någon kritik eller negativ kommentar, det är mer jag själv som vet hur lätt jag har att bli tjock och alltid har haft, Det gör att jag vill att mina barn har sunda vanor från början!!!

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*