Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

Mandra: Hoppas att maken kom hem ordentligt! Jag förstår inte alls vilket ord du skrev!
    Trist med huset men som sagt, det kommer förhoppningsvis något annat som passar er så småningom. Eller så kommer drömhuset ut till försäljning när ni har mö´jlighet att köpa det!

Är hemma på förmiddagen idag, min jobbplanering har inte inneburit tidiga eftermiddagar som jag hade tänkt, snarare har jag bokat saker sent varenda dag så jag försöker vila lite på morgonen/förmiddagen. Är ju fortfarande sjukskriven på 25%.

Håller tummarna för dig Milla!

• Gladhannapanna

Mandra: Jotack, jag mår rätt bra: Kruxet är att ta det lugnt och inte lyfta tex.
    Igår blev jag plötsligt själv på jobbet vid stängning, var två höggravida besökare kvar så vi fick hjälpas åt med att plocka undan eftersom vi har städning på onsdagsmorgnar. Blev rätt sur på kollegan som bara gick utan att kolla att allt var ok.
    FÖrutom att jag inte får lyfta har jag eg inte ansvar för stängning, det är det pedagogerna som har!

• Gladhannapanna

Malin: Jag har ingen aning om jag hade flyttat på barnen eller inte i er situation,

Men när det gäller riktlinjer mm så föreslår jag att du slår dig ihop med några andra föräldrar och formulerar ett förslag att ha som diskussionsunderlag. I ert förslag ska det framgå att pedagogerna har hela ansvaret för besluten, men att det ska vara en rutin som ska följas när en svår situation uppstår.

Skriv tex ngt i stil med: När ett barn har svårt att följa barngruppen utan att skada sig själv, andra barn eller personal ska ansvarspedagog kalla föräldrarna tikll ett samtal för att se om situationen går att lösa på något sätt. Om situationen inte förbättras trots åtgärder/samtal med föräldrar har pedagogerna rätt att be föräldrarna ta barnet ur barnomsorgen för de andra barnens bästa.

När man är beroende av andra är det bästa att "smöra" för dem för att få dem att göra som man vill. Jag har haft att göra med flera receptionister och växelpersonal som man varit tvungen att hålla sig väl med även om man stör sig massor på dem! Jag rbukar fråga hur de mår, hur de har det, skoja lite med dem osv. Det fyller två funktioner för mig, dels får jag dem på "min" sida vilket är värdefullt. Dels brukar jag faktiskt tycka lite bättre om dem när jag pratat lite mer än jobb med dem!

Hoppas att mitt totala egoinlägg ger dig någon idé iaf! 

• Gladhannapanna

Malin: Om magkänslan säger att barnen kommer att få det bättre på nya stället hade jag nog bytt faktiskt. Har du fått något nummer till en förälder på nya stället att ta referens ifrån?

• Gladhannapanna

Usch, måste bara skriva en rad här. Jag är jätteledsen, en av de bebisar som besökt oss mest med sin mamma har dött!!!! Vi vet inte mer än att hon är död, men det känns fruktansvärt!!! Inte lätt at stänga av jobbet i sådana lägen....

• Gladhannapanna

Idag har vi firat Agnes fyraårsdag. HOn fyller på tisdag men vi hade släktkalaset idag och imorgon är det barnkalas.
    Hon fick en rosa ukulele av oss, MYCKET uppskattat även om hon naturligtvis inte kan spela på riktigt. HOn satt i sitt rum och spelade och sjöng jättelänge i förmiddags. Annars var det pysseltema på de flesta presenterna.

Nu ska jag och maken titta på tv en stund.

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*