Inlägg från: Milla C |Visa alla inlägg
  • Milla C

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Angående fatspända barn i bilen så åker inte heller jag en meter utan att båda är fastspända. Det har varit ett par mardrömsresor när de var bebisar när man trodde att man aldrig skulle komma fram eftersom man var tvungen att stanna hela tiden, men aldrig att jag åker med barn som inte sitter fast i bilen.
    Mina systrar vände sina barn väldigt tidigt enl mig (2,5 resp 3 år) med motiveringen att barnen inte var nöjda med att titta bakåt längre. Men om man alltid sitter bakåtvänd i bilen vet man väl inte om något annat, eller? Gabriel har iaf inga problem med att åka baklänges ännu - och han har ju fyllt fyra. Vi tänker vänta så länge som möjligt med att vända honom.

Ego: I går var jag och maken iväg och firade att vi hållit ihop i tio år på onsdag (men vem räknar ?). Farmor och farfar kom och tog hand om barnen. Jag var lite orolig för hur det skulle gå - eftersom de inte träffar killarna så ofta och Lucas dessutom har dubbelsidig öroninflamation - men det gick så bra så. När vi skulle åka iväg var hela gänget ute i snön. Gabriel åkte iväg på skidor med farfar i hälarna, och Lucas satt i sin pulka och blev dragen av farmor. När vi skulle in i bilen och de skulle gå vinkade Lucas och skickade slängpussar medan ha sa "hej, hej!"Hjärta.
    Vi var jätteromantiska och gick och såg "Harry Potter och Dödsrelikerna del1" . Den var faktiskt bra, men jag vill gärna se fortsättningen också, och den kommer inte förrän till sommaren.
    Efter bion ringde P hem - och det var "high life" och jätteskoj på hemmafronten. Gabriel berättade en massa om vad de gjorde, och Lucas snodde telefonen och sprang iväg med den och sa "Pappa!" "Pappa!" . Vi gick till en restaurang och åt gott, och sedan åkte vi hem. Allt hade gått bra, men när jag kom upp i killarnas rum låg Lucas fortfarande vaken - men sa inte ett knyst ! Han somnade snabbt sedan

Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Milla C
    Gbg: Vilka jättefina barn ni har . Tänk att de små har blivit så stora redan .
    När det gäller logopeden säger jag som juni: Vad bra att ni tar tag i det om ni är oroliga. Min svägerskas älsta son pratade jätteilla - så illa att 15 månader yngre lillebror "översatte" det han sa - men de vägrade i det längsta gå till logoped (båda är läkare och hävdade bestämt att det inte var något konstigt alls med hans tal), men sista året( eller om det var terminen) innan skolstart gick han hos logoped - och OJ vilken skillnad.

Pyttis: Skönt att ni fick pencilin som förhoppningsvis hjälper fort.
  • Milla C
    Mandra: Bra bok som lär en att prioritera att inte göra någonting ibland .

Pyttis: Vilken go tjej som tog hand om sin sjuka mammaHjärta. Gabriel bäddade ner maken i sängen i går kväll när han var trött. Med mååånga filtar .

kaz: Tunnelbanestrul är inget roligt - men tyvärr är det ju ett stående inslag i vinterStockholmObestämd.

malin: Här har faktiskt två FIX-jackor på raken gått sönder i dragkedjan efter ett par månaders användning. Det drar lite om magen om dragkedjan delar på sig...
    Roligt med bra feedback ifrån kunder.
    Hur länge stannar ni i Sverige?
  • Milla C

Nu sitter jag "uppiffad" och ska iväg på intervju (japp, jag har t om sminkat mig ). Jag ska bara köpa mat och en overall på vägen .

• Milla C
    Mandra: Vilka jättehärliga målningarGladGlad!

Tack för tumhållningar. Intervjun gick bra, och de ska återkomma i nästa vecka. På vägen till intervjun ringde de dessutom från ett annat jobb jag sökt, och jag ska dit på måndag - så era tummar funkade verkligen bra .
  • Milla C

Måste bara få komma in och helt ego ropa: Jag har fått jobbSkrattandeSkrattande!! Skriver mer i bloggen sen om någon är intresserad, men nu ska jag laga mat .

• Milla C
    Pyttis: Vi har en bok som heter "Håkan Bråkan och bebismysteriet" som jag köpte när jag väntade Lucas och barnen på förskolan jag jobbade på ville veta hur en bebis kommer in i magen. Vi läste den för ett tag sedan, när Gabriel pratade en massa om sin "påse" (vill inte bli censurerad) och kulorna som finns i där, och vad de ska vara till. Så nu vet Gabreil att det finns "pappaämnen" i pappan, som blandar sig med "Mammaämnen" i mamman - och blir till en bebis. Dessutom var det ju ett tag i höstas när Gabreil nästan varje dag frågade eller påstod att jag hade en bebis i magen - och HUR kunde jag veta att jag inte hade det???

Tack för alla grattis till nya jobbet förresten ! Det känns nästan för bra för att vara sant att jag fått jobb äntligen. Hoppas att det visar sig vara så sant så...
  • Milla C
    Vi 4 skrev 2010-11-30 20:29:37 följande:
    Milla jättegrattis till jobbet! Så kul, hoppas nu att det är härliga kollegor på detta ställe.
    Det är innom en "specialgrupp" som dels fungerar som vikariepool på olika ställen och dels är på olika förskolor i kommunen och tittar lite närmare på hur de strävar mot läroplanens mål samt arbetar med ett förhållningssätt som alla har fått utbildning innom (men den här gruppen ska ha mer utbildning innom) - så om någon av förskolorna har tråkiga kollegor så kanske nästa passar bättre .

Stackars dig med stresen förresten . Önskar att jag bodde närmre och kunde avlasta lite innan jag börjar på nya jobbet. Hur skulle det fungera om du "gav " dig själv en eller ett pars veckors "ledighet" ifrån att försöka få ihop avhandlingen? Om du fick ta det lugnt och ladda batterierna lite? För gudarna ska veta att det måste vara misnt lika stressande att ha ditt "bagage" att släpa på som två livliga ungar i pulkan på väg till och från förskolan (hoppas att du förstår vad jag menar och inte tar illa vid dig av liknelsen. Jag kom inte på någon annan i trötthetstöcknet just nu). *Kram*
  • Milla C
    M73: Grattis till bra känsla på intervjun. Jag håller tummarna för att du får jobbet .
  • Milla C
    Mandra: Låter lite som en "mindre lyckad eftermidag" för er alla tre. Tyra för att hon både frös fast och skållade tungan - på samma dag - Vilya för att hon är så trött och dig för att du fick "samla ihop" alltihop. Hoppas att ni kan mysa ihop er ordentligt nu i kväll.

Vi har haft en riktigt bra dag idag. Jag bestämde mig i morse för att bara ta dagen som den kom och skita i alla "måsten" och "borde". Vi har inte gjort något speciellt, men det har bara flutit på hela dagen faktiskt. Skönt med sådana dagar ibland .

Och så blev jag uppringd av nya chefen: Skriver på papper på fredag och börjar jobba på måndag .
Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*