30+ som fick första barnet 2006 *4*
Angående fatspända barn i bilen så åker inte heller jag en meter utan att båda är fastspända. Det har varit ett par mardrömsresor när de var bebisar när man trodde att man aldrig skulle komma fram eftersom man var tvungen att stanna hela tiden, men aldrig att jag åker med barn som inte sitter fast i bilen.
Mina systrar vände sina barn väldigt tidigt enl mig (2,5 resp 3 år) med motiveringen att barnen inte var nöjda med att titta bakåt längre. Men om man alltid sitter bakåtvänd i bilen vet man väl inte om något annat, eller? Gabriel har iaf inga problem med att åka baklänges ännu - och han har ju fyllt fyra. Vi tänker vänta så länge som möjligt med att vända honom.
Ego: I går var jag och maken iväg och firade att vi hållit ihop i tio år på onsdag (men vem räknar ?). Farmor och farfar kom och tog hand om barnen. Jag var lite orolig för hur det skulle gå - eftersom de inte träffar killarna så ofta och Lucas dessutom har dubbelsidig öroninflamation - men det gick så bra så. När vi skulle åka iväg var hela gänget ute i snön. Gabriel åkte iväg på skidor med farfar i hälarna, och Lucas satt i sin pulka och blev dragen av farmor. När vi skulle in i bilen och de skulle gå vinkade Lucas och skickade slängpussar medan ha sa "hej, hej!".
Vi var jätteromantiska och gick och såg "Harry Potter och Dödsrelikerna del1" . Den var faktiskt bra, men jag vill gärna se fortsättningen också, och den kommer inte förrän till sommaren.
Efter bion ringde P hem - och det var "high life" och jätteskoj på hemmafronten. Gabriel berättade en massa om vad de gjorde, och Lucas snodde telefonen och sprang iväg med den och sa "Pappa!" "Pappa!" . Vi gick till en restaurang och åt gott, och sedan åkte vi hem. Allt hade gått bra, men när jag kom upp i killarnas rum låg Lucas fortfarande vaken - men sa inte ett knyst ! Han somnade snabbt sedan