Inlägg från: Milla C |Visa alla inlägg
  • Milla C

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Gahh! Blir helt galenSkrikandes! Både internetbanken och mitt mailkonto strejkar, så jag kan varken betala räkningar eller kolla upp kontaktinormationen för att ringa och skälla på fotoföretaget som ännu inte levererat fotona jag beställde förra tisdagen!

Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Milla C
    Vi 4: Du har definitivt en plats i våra hjärtan ocksåHjärta. Hoppas att ni får en fin stund vid graven ikväll.

När det gäller jobbet är jag inte så ledsen faktiskt. Det finns alltid saker att göra här hemma (som att rensa i pappershögen min som maken lagt på skrivbordet - och upptäcka oöppnade räkningar till mig som skulle varit betalda förra månaden ), och så riskerar jag inte att missa Gabriels dans i em .
  • Milla C
    Malin: Bra att det gick bra till sist. Förstår det där med "hej då":et. Jag kan känna i hela kroppen under dagen om det varit en dålig lämning/dålig morgon.
     Och igår fick maken hämta barnen eftersom jag slutade fem på vikariatet - och han iaf kunde vara på förskolan klockan fem. Men OJ, vad det kliade i fingrarna på mig att ringa honom vid kvart över fyra och kolla att han kommit iväg som han skulle så att barnen verkligen skulle bli hämtade senast fem .

Pyttis: Föstår att det känns skönt att vara barnfri ett par dagar, även under spartanska förhållanden. Det är konstigt nog nästan det jag saknar mest med att ha blivit av med jobbet: Vi skulle till Stockholm på kurs i två dagar i oktober.
  • Milla C

Hoppar in med ett egoinlägg medan barnen ligger i rummet bredvid och håller på att somna och maken inte kommit hem ännu

Blev "inkallad" på jobb idag med, på ännu en annan förskola, och i eftermiddags damp det ner en förfrågan om jobb imorgon med -på en ny till. Så efter imorgon har jag jobbat fem dagar på fem olika förskolor . Men det blir konstiga mornar när man går ifrån noll till hundra för att försöka få allt och alla färdiga och iväg till förskolan, och själv åka iväg på jobb. I morgon blir det ju ingen nyhet att jag ska iväg, men jag kommer jobba 7.30-16.45 - och dessutom en bits bilresa utanför stan - så det blir ju en betydligt längre dag på förskolan än 8.30-15.30 som de har när jag inte jobbar någonstans. Har pratat som hastigast med maken om om han kan komma och hämta tidigare (blir kring 17.15 om jag ska hämta), men det verkar som att han inte kan komma förän till 17 ungefär, så då tror jag att jag ska försöka få honom att lämna dem på förskolan 7.30 och åka senare till jobbet istället .

Såg för den delen en ganska läskig grej i går kväll när jag var och handlade när maken la barnen: Två killar i 9-10-årsåldern kom cyklande i det tätnadne mörkret - utan vare sig lyse eller reflexer ! Den ena hade hjälm, men inte den andra... Tror att jag kanske kommer bli en så´n där mamma som tvingar barnen att ha reflexväst och annat på sig om de ska ut på kvällen .

• Milla C
    Pyttis: Härlig helg ! Men tråkigt att Agnes kinkar nu när ni är ensamma.

Malin: Usch för att behöva städa upp kräksKräks. Hoppas att A blir bättre av råden du fick, annars får ni införa "spypåse" som i flygplanen .

Vi 4: Hoppas att ni kommer iordning snart, så att du kan få bada och tvätta håret på ett vettigt sätt.

Egouppdatering: När maken väl kom hem fick jag tjata lite på honom för att han skulle titta på sin jobbkalender på nätet - och tur var väl det att jag gjorde det. Han ska ha ett jätteviktigt möte klockan 08.00, så han kan inte lämna 07.30 . Som tur är kan han komma ifrån tidigare, så barnens tider imorgon blir "bara" 07.00-16.30Obestämd. Hoppas att jag snart får "napp" på någon av ansökningarna jag har ute, så jag kan få ett stabilt schema i vilket fall.
  • Milla C

Nu är det oficiellt: Mina barn har världens snurrigaste mammaSkäms( och just nu känns det som att jag är en ganska dålig sådan också)! Tänkte i går kväll att jag skulle kolla att det verkligen var idag jag skulle vicka, men glömde bort det. Så fullt race idag på morgonen, lämna barnen på en avdelning de inte brukar vara på (iofs med en av Lucas fröknar) och raca iväg till förskolan - som jag ska jobba på imorgon! Så nu sitter ajg här och väntar på att kanske bli uppringd, och har dåligt samvete för barnen. Hoppas att de inte ringer idag, så att jag kan hämta barnen tidigt och göra något roligt. Jag vet att Gabriel vill göra blåbärspaj t exTungan ute...

• Milla C
    Piggley Wink skrev 2010-09-28 08:22:09 följande:
    Milla: Det var ju nästan lite roligt... Precis det skulle kunna hända mig . Hoppas du får ett jobb idag där du slutar tidigt och kan göra nåt mysigt iaf! Hur funkar det förresten med förskolan när du blir inringd så sent, är det OK att bara säga till samma dag att du ska jobba och behöver ha dem där längre?
    Skönt att höra att det inte bara är jag som har "Alzheimers light" . Jo, om jag blir inringd på morgonen så är det bara att meddela förskolan de nya tiderna för dagen . Och fr om på måndag - när jag är officiellt arbetslös - blir det ännu mer "av och på" med tider eftersom barnen då bara får gå 8-11 om jag inte har vikariat någonstans (puckat - jajjamensan!). Så då kan det ju skilja mellan att gå 8-11 och 7-16.30...
  • Milla C
    Mandra: Skönt att höra att du inte fellit ner i tentapluggandets städnojja . Har en kompis som "baaara" skulle göra det eller det hemma innan hon skulle börja med tentaplugget för dagen. En gång gjorde hon t om rent golvbrunnen i badrummet för att slippa plugga .

Vi 4: Bra råd av läkaren. Om du är sjukskriven är det dessutom så att du inte får ha barnet hemma på dagen. Om FK kollar kan du bli av med ersättningen.
  • Milla C
    Varning! Jättegnälligt ego-inlägg:
     Gabriel fyller fyra år den 20:e. Eftersom det är en onsdag finns ju alternativen att ha kalasen både helgen före och helgen efter födelsedagen. Men helgen efter har maken bockat av lördag eftermiddag för mig för något jag ska få i födelsedagspresent (han vägrar tala om vad), och på söndagen har jag repetition och stor konsert med kören hela dagen - så då finns det ju bara helgen 16-17:e oktober kvar. När maken pratade med sin pappa för en dryg vecka sedan talade svärfar om att han ska ta upp båten den 17:e, och eftersom det är kranar och annat inblandat så går det ju inte bara att byta dag hur som helst. Så då bestämde jag och P oss för i måndags att familjekalaset blir på lördagen och barnkalaset på söndagen.
    Igår ringde min pappa och sa "Men det är ju "Finalen" på lördagen (landningstävling och undanplockning på flygfältet)." "Jag vet det" sa jag. Men jag tycker liksom att om man varit ute på flygfältet alla helger på året som det gått - och dessutom hjälpt till på "Finalen" de senaste... 50 åren - så kanske man kan prioritera sitt barnbarns födelsedagskalas. Men, nej då! "Då kan jag nog inte komma då" blev svaret ifrån min pappa ! Och igår kväll när jag kom hem hade storasyster skrivit att "W (dottern) är hos sin pappa den helgen, och själv är jag uppbokad på annat. Men jag skickar presenten i tid"Rynkar på näsan I morse hade så tvillingsyster skrivit mail om att hennes dotter och man var bortresta den helgen, och själv har hon just nu "ett massivt Meniersanfall (yrsel)" och kommer nog inte att kunna köra bil då (om 10 dagar!!!!). Jag skrev tillbaka till allihop att kalaset blir den 16:e, och att den som vill komma är välkommen.

Är jag väldigt barnslig som tänker ändra mitt svar på storasysters inbjuden till hennes 40-årsfest ( som jag aldrig velat gå på) ifrån "kanske" till "kommer inte" med motiveringen att jag "är uppbokad på annat"{#emotions_dlg.djavulsk}?
  • Milla C
    Gbg: Som alla andra sagt: Vilken jobbig situation ! Har inget bra råd att ge. Det verkar som att du redan rått henne att verkligen tänka efter om det beslut de fattat är något hon kommer kunna leva med resten av livet.

juni: Wow! I fas med läsningen trots att det bara är en vecka kvar - och den senaste tiden varit allt annat än lugn och skön för dig. Jag är imponerad!

Malin: Julkapparna klara redan! Tänk om man hade den diciplinen !

Ego: Jag tänkte ett par timmar, och  "avbokade" storasysters bjudning. Det kändes faktiskt helt rätt att göra det, eftersom jag gjorde det helt för min egen skull och inte som "hämd" - även om det var hela familjens "avbokningar" av Gabriels födelsedagskalas som var den utlösande faktorn.
    Pappa ringde för den delen i förrgår och sa att han "skämdes lite" för att han inte kommer (bra), men att "det har ju varit planerat länge att avsluta säsongen då". "Det har varit planerat länge att Gabriel fyller år den 20:e också, ungefär fyra år" svarade jag. Är så trött på att det ska vara strul med kalaset varje år. Nu är Gabriel så pass stor också att han verkligen vill att folk ska komma på hans kalas.
    Skickade ut inbjudningar till G´s kompiskalas via SMS igår morse (Gabriel är hemma med feber), och fick ett svar som nästan fick mig att ge upp hela det här kalasandet. EN av Gabriels kompisars mamma lever ."varannan vecka"-liv och svarade "Vilken jättedålig dag. Jag har inte X den helgen, plus att jag firar 25-årsfest dagen innan" Svarade och bad om pappans mobilnummer istället, men har inte fått det.
Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*