Frk Kanin, jag tycker det är jättefint att ni har kalas för Adèle, vi har haft kalas för Albin på alla hans födelsedagar, det har känts viktigt. Väldigt jobbigt innan, men skönt och fint sedan. Och jag tror att själva planerandet absolut är en bearbetning i sig. Och precis som Mini skriver är det ju så lite vi kan göra för våra barn som inte finns med oss, att vi behöver få göra sådant. Min psykolog kallade allt sådant för "min Albin-tid", och jag tycker det är en fin tanke. Även jag tycker att annonsen är en fin sak, så klart att du ska göra det när det känns viktigt.
Jag hoppas också innerligt att du ska få plus nu den 25e så du slipper beslut om IVF.
Mini, om jag minns rätt finns det väl ett speciellt kapitel bara om tjat, kanske kan du någon kväll bara ta fram boken och läsa lite om något som känns träffande och kanske visa någon av rutorna. Dels kan det bli en diskussion och dels kanske locka till läsning. Eller så har du redan testat det?
M73, tycker det låter som att verkligen har hittat en linje när det gäller maten och tycker du låter väldigt ihärdig med att följa din egen linje. Det är verkligen inte lätt att följa sina ambitioner alla gånger!
Kaz, eg. går det alltid bättre när R lägger E och även när han tar över honom de gånger jag lämnar över på morgonen. Han ligger så stilla och fint bredvid R, kan tom smånynna sig själv till sömns. Han vaknar nog lika ofta, men somnar lättare om.
Pyttis, A kanske är som E verkar vara, han behöver lite längre mellan målen för att äta ordentligt. Jag själv behöver äta ofta och ha givit E mat och mellis med ganksa korta intervaller mellan, men när vi råkat glesa ut det äter han alltid mycket bättre. Och till Rs försvar är han väldigt närvarande dagtid med E och det märketes direkt skillnad i ansvarstagande när i började dela på ledigheten, R tar allt ansvaret på sin halva. Det var iofs ännu tydligare när han var hemma med A för då var han ju hemma 100% i nästan 6 månader.
Sirre, så ni har fått en lill-Zlatan? jag vet ju att du spelar, men spelar din make med? Och ja visst är det jobbigt när man hinner irritera sig och ligger oich försöker lägga band på sig. Då är det väldigt lätt hänt att man tar det själv för att slippa irritationen.
Assar, så typiskt, tänk att det så ofta är så ändå. På mitt jobb är det så tydligt, många manliga doktorander som har barn kan ändå jobba hur mycket som helst och har ofta inställningnen att avhandligen får ta all den tid den kräver, medan kvinnliga doktorander med barn nästan alltid försöker doktorandtjänsten som ett jobb och inte vill lägga all sin fritid på den. Dessutom är det fortfarande ofta så att många handledare är män som tycker att alla doktorander ska lägga all sin vakna tid på sitt doktorerande. Och som på den kurs jag går nu där man får ut de andra deltagarnas paper varje tisdagkväll och på onsdagen ska de vara genomlästa och frågor förberedda. Exakt när ska man orka/hinna göra det?