Inlägg från: Serendipity |Visa alla inlägg
  • Serendipity
    Minimalla skrev 2010-05-14 11:19:11 följande:
    Jag ville bara dela med mig av hur bra det har gått med Stellas glasögon. Hon använder dem i stort sett hela tiden och vi behöver inte tjata utan bara påminna ibland. På dagis får hon så många fina komplimanger och bästa kompisen vill så klart också ha. Vilken lättnad! Kram till er alla!
    vill se bild!!!
  • Serendipity
    Minimalla skrev 2010-05-14 13:10:14 följande:
    Okej då . Har lagt in en bild nu... visserligen bara på provbågarna men det var ju de som hon valde.
    men jättefint ju!!!!!!!!!!!!!
  • Serendipity
    Agronom skrev 2010-05-17 22:44:46 följande:
     hade ett mindre sammanbrott för några veckor sedan när jag hade sökt min gamla tjänst på mitt gamla jobb, varit på intervju och träffat nya chefen och sedan fått beskedet att jag inte fick tjänsten för att jag fått dåliga referenser (vilket var helt nya uppgifter för mig) från någon på min gamla avdelning...Personen hade sagt att jag "inte var så effektiv"...Hallå, jag var medel-höggravid och jobbade 75% och ändå hann jag med det jag var ålagd att göra...Jag blev jätteledsen då det känns som ett riktigt påhopp som förstör så mycket för mig.!
    näeeh, fyyy!!!!!!!! {#lang_emotions_yell}
  • Serendipity
    Piggley Wink skrev 2010-05-19 12:30:45 följande:
    Nån som har koll på årets rön om solskyddskräm? Tycker det kommer nya varje år om vad man ska ha/inte ha. Hur tänker ni andra?
    först skulle man inte ha kemiska och sedan skulle man inte ha fysikaliska med zink. Så vad blev det kvar?
  • Serendipity
    Vi 4 skrev 2010-05-26 13:52:35 följande:
    Har för mig att jag läst om något armband där man kan skriva in uppgifter. Är så rädd att han skulle lyckas pipa iväg. Han är snabb som 1000 nuförtiden och kan dra iväg hur som helst. Jag kommer ju hålla i honom hela tiden, så det bör ju inte kunna hända (får ju inte hända), men ändå.
    www.infoband.com/sv/page/infoband-webbshop-konsumenter.php
    fatstatement.com/customprinted_badges_sv-SE_se.html
  • Serendipity
    malinkat skrev 2010-06-02 19:39:11 följande:
    Ni med killar - har de börjat få stånd än??    
    Alfred pillar sig en del på snoppen, vilket ju är helt normalt, och när han blir kissnödig har jag märkt att han får lite stånd. Men nu ikväll när vi skulle läsa saga, sa han att det kändes lite konstigt och gjorde ont på snoppen. Tänkte att kalsongen kanske satt konstigt och klämde åt, så vi drog ned brallorna för att fixa till det- då sa han, "men den är helt hård mamma"    Och han verkade inte tycka det var helt bekvämt.....   
    men o, ja! Teodor är 4 år och har full koll på att snoppen kan "vara glad" (och ställa sig upp. Det är han som hittat på att den är glad...). Nu måste jag kolla hur gammal din Alfred är..
  • Serendipity

... och ja, det var ju din 4-åring det ja!

Jodå. De blir medvetna så tidigt. Vi säger att man får pilla på toaletten eller på sitt eget rum. Själv. Inte bland folk.

• Serendipity
    asap skrev 2010-06-03 10:27:50 följande:

Vad knäppt FL är idag, när jag använder Firefox och loggar in som vanligt kan jag inte skriva något - det blir bara en sådan där "laddas"-snurrgrej i skrivrutan, och den försvinner inte. Så nu var jag tvungen att gå in via explorer. Morr. Gillar inte explorer. Men det funkar ju iaf.

Jag hade problem med att gå in via Firefox igår kväll, men just nu funkar det för mig iallafall!
  • Serendipity
    Piggley Wink skrev 2010-06-09 09:13:40 följande:
    Här hittade jag en hel lista på böcker för barn och ungdomar om sjukdom och sorg. En hel del för äldre barn, men vi kanske kan använda den i framtiden också. www.lj.se/info_files/infosida25828/talamedbar...
    skulle vilja lägga till Bröderna Lejonhjärta pch Allrakäraste syster på den listan!!
Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*