Inlägg från: Milla C |Visa alla inlägg
  • Milla C

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Mandra: Tycker det verkar vara en bra teori det där med att barnen är våra själsfränder eftersom de kan "trigga oss". En annan "variant" på det temat är att barnen "ballar ur" tillsammans med oss - men kan vara dygdemönster tillsammans med andra människor - eftersom de är så trygga att de vat att vi älskar dem oavsett. Den teorin körde jag stenhårt med när Gabriel brukade säga att han inte älskade mig - men aldrig sa det till sin pappa som då fortfarande var mycket mer frånvarande än vad jag var .

Pyttis: Sexförbud i två månader låter länge . Men jag förstår maken att han blir lite avskräckt av tanken på stickande trådar .
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Milla C
    Pyttis: Nä, förstår att sex kanske inte står så högt på önskelistan när man precis är nyopererad i området .

Malin: Hoppas att du får många kunder på bröllopsmässan.

juni, Ela mfl: Huva! Hoppas att mina barn inte får sånna saker för sig. Gabriel fyller ju snart fyra, så han är väl kanske för stor, men Lucas är ju 1 1/2 "bara"...

Ego: Jag och Gabriel hade en sååå mysig eftermiddag igår. Vi åkte till Tuna Park (köpcentrum i Eskilstuna) för att köpa skjortor till killarna att ha på sig när de ska vara fina (som på kalasen i helgen). Först stannade vi vid MAX och åt lunch - och Gabriel valde att vi skulle sitta på de jättehöga pallarna vid försterbordet. Det var en stor hit att få sitta som de stora gör och mumsa på hamburgerbröd (han äter inte köttet) och pommes med ketchup . Sedan åkte vi den lilla biten till själva köpcentret och gick i tre klädaffärer för att se om vi hittade några skjortor vi gillade. På Kapp Ahl hittade G iaf en tröja han bara skulle ha, och jag hittade en overall som Gabriel mot alla odds sa att han ville ha ! Sista dagen att utnyttja 25% rabatt på ett plagg kunde ju inte ha kommit lägligare . Sedan ville G hoppa på en av de stora studsmattorna med bungyjumplinor som finns (man har en sele på sig och blir upphissad en bit så att både mattan och linorna hjälper till att ge en "skjuts" i hoppen), men det var först fullt och sedan hade killen gått på rast. Så det blev att gå i skoaffärer och hitta ett par skor till mig ist. DET var nog det tråkigaste på hela dagen enligt Gabriel... Sedan blev det faktiskt hans tur att hoppa på studsmattan. Jag var helt inställd på att han skulle tycka att det var läskigt efter bara ett par hopp, men han skrattade så att han tjöt - speciellt när killen som manövrerade allt drog upp honom en bit och sedan drog tag i hasn fot och släppte så att han nästan var ända upp i taket och vände . Gissa om han ville hoppa mera ? Men jag tyckte att en gång räckte. Efter mellanmål (en STOR kanelbulle för G´s räkning och en fruktsmoothie för mig) var det dags att ta vägen förbi en annan klädaffår och köpa skjortorna vi åkt dit för att handla och sedan åka hem igen. Gabriel satte på sig sina hörselskydd ("Man måste ha dem på sig när man ska åka långt mamma!") och somnade innan vi lämnat Eskilstuna.
    Inte en enda konflikt på hela tiden vi var iväg, och inga andra att ta hänsyn till. Sånna dagar har jag gärna offtare .
  • Milla C

Ang kläder är Gabriel av den uppfattningen att det ska man ha så lite som möjligt av på sig. Så fort han kommer hem ifrån förskolan åker byxor och strumpor av. Hade jag inte envisats med att man måste ha kalsonger för att få sitta i soffan hade de rykt också .

• Milla C

Tittar in och läser, men hinner inte komentera. Har varit på "kontroll" med båda guldklimparna på BVC på morgonen, och nu ska jag iväg på jobb.

Tjingeling!

• Milla C
    Mandra: Japp! Barnen är definitivt jättetrötta nu. I måndags och tisdags var Gabriel på förskolan 8-11 (nåja, det blev nog mer 8.30-11) medan jag var hemma med febrig Lucas - och han somnade i soffan på eftermiddagarna båda dagarna. På tisdagen var han så trött när jag hämtade så att han bröt ihop för att han inte fick på sig överdragsbyxorna på första försöket. Och som sagt - då hade han varit på förskolan i mindre än tre timmar.
    Idag har de förvisso gått heldag, men när jag hämtade strax efter fyra sov Lucas i vagn på gårde - trots att han hade sovit 1 1/2 timme efter lunch - och Gabriel somnade både i bilen på vägen hem och i soffan vid femtiden. Och sedan gick det inte att få liv i honom ens till pannkakorna till middag, utan maken bar upp honom och jag gick upp med kvällsvällingen strax efter sex. år se om han sover hela natten nu, eller vad som händer.

Pyttis: Hoppas att du snart har mindre ont. Vad sa personalen på förskolan föresten?
  • Milla C
    Frk Kanin: Gråter Varmaste kramar, vännen! Förstår att världen ter sig tämligen nattsvart just nu Gråter. Som alla andra redan skrivit: Skriv så mycket eller lite du vill. Vi gör allt för att stötta om vi får.

Pyttis: Håller med om att det definitivt är bra att man säger till om man som "utomstående" ser något som händer på förskolan. Ofta kan det ju dessutom "ta" bättre om det är någon ganska okänd som säger till än någon barnet känner väl.
  • Milla C
    juni: Jag menade också tillsägelse vid "solklara fall", är jag osäker på vad som gäller brukar jag alltid fråga personalen lite diskret - och sedan får de ta vidare "åtgärder".

Assar: Jobbigt när planeringen av något roligt blir så infekterad . Hoppas att det löser sig så att alla är glada när det sker.

Ego: Nu är "kalashelgen" avklarad - med mycket "manfall" båda dagarna. I går var familjerna inbjudna, och ifrån makens familj kom farmor, farfar, faster och alla fyra kusinerna. Ifrån min familj kom ingen... Men väldigt lyckat kalas, och uppskattade presenter till båda pojkarna .
    Idag var det dags för barnkalaset, och med tanke på att jag skrivit att de som inte kunde komma skulle höra av sig senast i onsdags - och de enda som hörde av sig var två föräldrar som bekräftade att de skulle komma - trodde vi att det skulle bli 12 barn inklusive våra egna två. Det blev 4... Men det var skönt att barnen kunde leka ganska mycket själva, så att även vi vuxna kunde få sitta ner en stund och t om hinna prata ett par ord med varandra.
    Nu är nästa stora dag själva födelsedagen på onsdag, då Gabriel ska få en springcykel och ett nytt modellflygplan (Som tydligen ska vara lika tåligt som det han har, men mindre känsligt för vind enligt maken ) av oss samt presenterna ifrån min familj. Hoppas att det blir lika uppskattat som de presenter han fått hittills .
  • Milla C
    Vi 4: Vad jobbigt med din vän . Men jag hoppas att du inte har dåligt samvete för att er egen vardag tar tid - det gör vardagarna som man har när barnen är små. Varför kan de inte få mer avlastning av kommunen? Det verkar ju inte som att deras vardag fungerar om dottern atackerar sin mamma så hon måste åka till akuten.

juni: Lycka till på tentan idag!

Pyttis: Hoppas att ni snart har fått "herreväldet" över ert hus igen.

Mandra: Åh, vilken jättefin inköpslista! Klart att du ska vara stolt som en tupp över henne!
  • Milla C
    Pyttis: Förstår hur du menar med att det känns konstigt när en man klämmer en på brösten för att göra en bedömning av något så kvinligt. Jag har en svåger som är gynekolog, och den sitsen skulle jag ha väldigt svårt för också.

Vi var och köpte vinterkängor+ fodrade stövlar till killarna idag. Gabriel hittade naturligtvis en kompis i affären som han for runt med, och Lucas hittade ett par röda och vitprickiga vanliga stövlar som han gick runt med - trots att de var flera nummer för stora - men till slut hade de provat och godkänt varsitt par kängor och fodrade stövlar (blev "Cherocks"-stövlar, som jag hoppas är lika bra som när jag själv var liten). Sedan försvann maken och Gabriel till flygfältet efter lunch och kom inte tillbaka förrän lagom till middag.
  • Milla C

På tal om julklappar: Är det någon av er som gör egen adventskalender med presenter till barnet/barnen? Förra året fick G en färdigköpt Lego-kalender och Lucas ingenting - men den lösningen tror jag inte fungerar i år . Har en kompis som köpte en massa fina smådjur (handmålade, kommer inte ihåg vad de heter) till sina döttrar när vi "gjorde sta´n" (Västerås) i söndags, men de är dyyra, och riktigt så bra ekonomi har vi inte just nu.Får dryfta frågan med maken (som jag misstänker har somnat på övervåningen).

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*