Pyttis: Nä, förstår att sex kanske inte står så högt på önskelistan när man precis är nyopererad i området
.
Malin: Hoppas att du får många kunder på bröllopsmässan.
juni, Ela mfl: Huva! Hoppas att mina barn inte får sånna saker för sig. Gabriel fyller ju snart fyra, så han är väl kanske för stor, men Lucas är ju 1 1/2 "bara"...
Ego: Jag och Gabriel hade en sååå mysig eftermiddag igår. Vi åkte till Tuna Park (köpcentrum i Eskilstuna) för att köpa skjortor till killarna att ha på sig när de ska vara fina (som på kalasen i helgen). Först stannade vi vid MAX och åt lunch - och Gabriel valde att vi skulle sitta på de jättehöga pallarna vid försterbordet. Det var en stor hit att få sitta som de stora gör och mumsa på hamburgerbröd (han äter inte köttet) och pommes med ketchup
. Sedan åkte vi den lilla biten till själva köpcentret och gick i tre klädaffärer för att se om vi hittade några skjortor vi gillade. På Kapp Ahl hittade G iaf en tröja han bara skulle ha, och jag hittade en overall som Gabriel mot alla odds sa att han ville ha
! Sista dagen att utnyttja 25% rabatt på ett plagg kunde ju inte ha kommit lägligare
. Sedan ville G hoppa på en av de stora studsmattorna med bungyjumplinor som finns (man har en sele på sig och blir upphissad en bit så att både mattan och linorna hjälper till att ge en "skjuts" i hoppen), men det var först fullt och sedan hade killen gått på rast. Så det blev att gå i skoaffärer och hitta ett par skor till mig ist. DET var nog det tråkigaste på hela dagen enligt Gabriel... Sedan blev det faktiskt hans tur att hoppa på studsmattan. Jag var helt inställd på att han skulle tycka att det var läskigt efter bara ett par hopp, men han skrattade så att han tjöt - speciellt när killen som manövrerade allt drog upp honom en bit och sedan drog tag i hasn fot och släppte så att han nästan var ända upp i taket och vände
. Gissa om han ville hoppa mera
? Men jag tyckte att en gång räckte. Efter mellanmål (en STOR kanelbulle för G´s räkning och en fruktsmoothie för mig) var det dags att ta vägen förbi en annan klädaffår och köpa skjortorna vi åkt dit för att handla och sedan åka hem igen. Gabriel satte på sig sina hörselskydd ("Man måste ha dem på sig när man ska åka långt mamma!") och somnade innan vi lämnat Eskilstuna.
Inte en enda konflikt på hela tiden vi var iväg, och inga andra att ta hänsyn till. Sånna dagar har jag gärna offtare
.