-
-
Som vanligt hinner ni skriva en massa medan jag är ute och gör - undrar vad egentligen ?
Drutten: Grattis till en fantastisk bröllopsdag! Att allt inte blir som "det ska" är - precis som det ska .
Sara: Vilken klok chef som vet vilket som är viktigast - möte eller barns födelsedagar !
Wilma: Hej tjejen! Hoppas att studierna går galant, och att livet nu blir precis så där bra som du är värd.
Assar: Bra att du står på dig vad gäller lönen. Hoppas att de kommer med ett riktigt bra motbud.
Mandra: Hoppas att du snart "kommer in" i pluggandets flyt. Allt är väldigt förvirrat i början, men det blir bättre. Stackars Vilya med myggbettet . Min tvillingsyster svullnar alltid upp massor när hon blir biten, och när betten sitter på typ armar eller ben brukar hon lägga på ett Alsol-förband ett par timmar så går svullnaden ner. Men vid ögonen är nog Clarityn ett säkrare val .
Lia: Grattis till jobbet!!!
Sitter själv faktiskt utan jobb sedan i går eftermiddag. Får lön i en månad till, men får vara hemma. Den som vill läsa mer kan läsa i min blogg.
-
Tack för alla fina kommenatrer här och i bloggen. Just nu funderar jag mest på om jag ens ska ta upp den här anställningen i mitt CV eller inte. Kanske enklare att varit "långtidsarbetslös" än att försöka förklara varför jag blivit uppsagd ifrån provanställningen.
-
Nej, jag har tittat lite vad som finn "att tillgå" här och i grannstäderna, men har inte fått iväg några ansökningar ännu. Hade tänkt att sitta med det hela dagen idag, men nu har jag två småsjuka barn hemma, så det får skjutas på till ikväll minst.asap skrev 2010-09-04 20:25:36 följande:Milla - Hur går det för dig? Har du orkat ta tag i jobbsökandet redan?
-
Pyttis: Vad är det som ska göras om? "Våra" målare har fått forcera grindarna när de ska upp och ner för trappen när vi gjort iordning på övervåningen. Har inte ens tänkt på att ta bort dem.
-
...Och så glömde jag ju:
Stackars Julia, men samtidigt som du skriver skönt att få det gjort, så kanske hon slipper öroninflamationer så ofta i framtiden.
-
Sitter här helt skakis. Gabriel har haft en rejäl förkylning med feber, snuva och hosta sedan i lördags (och sedan tre dagar även ögoninflamation på båda ögonen). Nätterna har varit ganska jobbiga med mycket slemhosta av och till. Vid nio i kväll bytte hostan helt plötsligt karaktär och blev jättehård - och han vände ut och in på sig hela tiden och slutade nästan inte hosta alsl, även om det inte var problem för honom att andas. Kvart i tio ringde jag 1177 för att få råd hur man lindrar hostan så att han får sova. "Det kan var afalsk krupp. Ni ska åka till barnakuten" var svaret . Så nu sitter g och maken på väg till Örebro, och jag sitter här och borde eg gå och sova ett tag för allas skull...
-
Tack för alla tankar. Det var inte krupp, utan bara virus. Maken och G kom hem igen vid halv ett i natt, och så vaknade Lucas vid halv två och somnade inte om utan välling, för att sedan vakna igen tjugo över fem och tycka att det var morgon. Gabriel sov som en liten stock, men vaknade strax efter sex "för det är morgon".
-
Ligger lååångt efter i kommenterandet, så jag läser och kommenterar "lite här och där" samtidigt .
Assar: Aj! Hoppas att armen inte blivit svårt skadad. Ramlade själv i rulltrappan i Stockholm en gång. INGEN ens tittade åt mig eller erbjöd hjälp. Fast på perrongen sedan kom en dam fram och sa att hon sett vad som hänt och frågade om hon kunde hjälpa. Jag stod och grät hejdlöst (ni vet, så där så att näsan rinner också) och var till slut tvungen att gå hem igen. Hade ett par snygga sårränder efter trappkanten hela sommaren sedan...
juni:Fyy! Vilken tragedi! Som du skrev; tänk att klara sig ifrån krig för att bli påkörd av tåget i fredliga Sverige. Hoppas att "ungdomarna" får upp ögonen och slutar att gå på banvallen.
Pyttis: Usch! Olycka igen ! Ibland undrar man hur(om) folk tänker när de tar bort skydd "bara sådär".
Men skönt att få iordning barnens rum . Våra killar klarar av att samsas förvånansvärt bra i sitt gemensamma. Och sovandet går också bra. De väcker inte ens varandra nu när de har hostat båda två.
Olimpia: Vi har klippt Gabriel med trimmer (och gör det fortfarande på Lucas), men nu har han två gånger fått följa med maken till "riktiga klippen" och klippa sig. Sååå stolt! Fast egentligen skulle det funka att klippa honom med trimmern fortfarande. Man får ju in "snittsen" efter ett par gånger. Att sitta framför en serie eller film på TV funkar som avledande manöver på båda .
Ego: Natten till igår och natten till idag har killarna sovit riktigt bra - inga större eller längre hostattacker mitt i natten iaf. Men då har jag hostat som en tok själv istället. Så nu sitter jag hemma och är "sjuk" (har ju inget jobb att gå till i vilket fall som helst, men) medan barnen gör sin första dag på förskolan idag.
Skulle ha åkt till en jobbmässa i Globen i lördags, men Gabriel har förutom förkylningen också "delat med sig" av sin ögoninflamation - och vilket intryck gör man om man dyker upp tokhostandes med ett helrött och rinnande högeröga på en jobbsökarträff?
-
Malin: Ah! Fler kluriga pojkar som tycker att mamma ska fylla på mjölk ifrån affären när tuttarna sinat .
juni: Drygt med gamla arbetsgivare som strular när man behöver dem! Och FK som själva kan ta huuur lång tid på sig som helst att fatta ett beslut (eller meddela beslutet) vill alltid ha svar på sina egna förfrågningar väldigt snabbt. Men om du inte får tag på tjejen på gamla jobbet så slå en signal till FK´s kundtjänst. De brukar kunna skriva in i ärendet att man ringt och ge en en vecka eller så i respit.
Pyttis: Aha, så det var en krossad ruta till att börja med som orsakade olyckan. Jag håller med om att man borde ha satt upp en skiva för hålet.
Assar: Grattis i efterskott till Ida! Och hoppas att ni får riktigt trevligt på er lilla "getaway".
Mandra: Hoppas att du och maken kan prata med varandra när ni lugnat er, och att du kan koncentrera dig på pluggandet inann dess.
Ego: Fick en ny hostmedicin igår. Den gör inte att jag slutar hosta (hostar nog mer nu än innan faktiskt), men hostattackerna blir inte lika "vända ut och in på sig" intensiva.Biverkningen är att det känns som någon har hängt blytyngder i armar och ben på mig (och på något konstigt sätt även på hjärnan). Inte ens en timmes tupplur lyckades lätta på tyngderna.
På tal om roliga och smarta saker barnen säger så beklagade jag mig för maken igår att jag "eftersom mina muskler är så slappa" (de där nere) tycker att det är ännu tråkigare att hosta. Gabriel, som satt vid matbordet och precis skulle börja äta sa då "Jag kom på vad jag har glömt. Att släppa mina muskler!" varpå han tar sig över överarmen och sedan öppnar handden som för att släppa något .