Inlägg från: malinkat |Visa alla inlägg
  • malinkat

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Juni

Och så skrattar jag lite åt Pyttis make - eller ja, egentligen åt min egen som är raka motsatsen. Minns när A var bebis, och han hade glömt att knäppa bodyn innan han satte på byxorna. Då knäppte han dem över byxorna  Så jag vet var Alfred har det ifrån...  

• malinkat

Alfred har också fingrar i munnen, sen slutet av sommarsemestern...... och så tuggar han sönder kragarna på sina jackor....

• malinkat

Hahaha, Mandra!
    Mitt eget huvud är FULLT av SNOR! BLÄ! Och vi flyger till Svedala på fredag och då vill jag vara frisk. Ska ju ut och rida på lördag morgon Och träffa vänner, familj... härligt!

Har förresten också fått min första förfrågan om bröllopsfotografering! Inte alls säkert att jag får det, jag ligger ju i den lite dyrare sfären, men någon har ju hittat till mig i alla fall

Mini förresten, i Alfreds fall är det inte nappen, tror inte ens han minns att han haft en....  verkar vara en grej bara. 

• malinkat

Frk Kanin, varm varm kram. Du vet att du är välkommen att vara och må och uttrycka vad du vill med oss. Verkligen ledsen för er skull!

Själv är jag i Sverige och fick börja semestern med att åka till akuten.... pajat knät rejält och är sååååå arg att jag inte uppsökt läkare tidigare, innan det gick åt skogen. Ingen ridtur idag alltså, och istället troligen en ruptur i minisken eller trasigt främre korsband. Supersvullen och kryckor. Tjoho.

• malinkat

Assar, vad trist med en massa strul och bråk inför något som ska vara kul! Hoppas det löser sig till det bästa! Ang knät så satte jag mig ned på huk...... tja, så var det.

Knät lite bästtre idag, inte lika svullet. Men jag ska visst inte springa någonstans riktigt än

• malinkat

Wow Mandra, vilken tjej! Så långt har vi visst inte kommit här hemma

Återkommer också en annan dag med kommentarer... nu sussa!

• malinkat

Siggan, jag har köpt klapparna redan Till Alfred ett spel där man lär sig lite om hur man ska bete sig i trafiken, en playmobil rymdraket och ett par bilar från Cars-filmen. Elvira får ett "skohus" som man kan öppna och pyssla med, den kommer nog A gilla också. Sen såg jag på IKEA igår, såna barnset med vispar och kökssaker, de får de tillsammans. Lite för mycket kanske, ska se om någon vill "ta över" någon klapp - det blir ju så hysteriskt många när alla ska köpa.

Annars har A önskat sig utklädningssaker, vampyrtänder och ett hopprep Han önskar sig något nästan varje dag av tomten Lego har vi massor, bägge barnen älskar det. Pysselböcker av olika slag brukar också gå hem, och sen kan de sitta länge med sån leklera också. Det var lite tips

Juni, vad jobbit för lilla H och för er.....och man vill ju att de där som kan sin sak ska kunna hitta en gemensam nämnare..... så att ni kan hitta rätt kost för henne! KRAM!
    Såg att Lena från andra tråden är på BB nu, så kommer väl andra bebisen på kort tid! 

Hinner inte kommentera mer nu... ska duscha och pysa iväg. Sen är det pyssel på dagis i em (dagis som jag återigen är så upprörd över, det får bli ett inlägg senare....) 

• malinkat

Mandra, TJOHO SKÅL OCH GRATTIS!! Härligt jobbat, och fantastiskt att du njuter av studentlivet. Kör hårt!!
    Vi kommer heller inte ha paketkalender i år, ialla fall inte som förra året. Då hade vi pixi-boks kalender, bra ide men tråkiga böcker. Men vanliga kalendrar med bara bilder hittar man inte här... ALLT har choklad! Vi ska köpa en i Danmark nästa gång, sen tänkte jag köra en egen variant - två sockar där det vissa dagar finns något i, andra inte. Fredagar är lätt, så blir det fredagsgodis. Annars en pixibok, några klistermärken eller pysselsaker.... Kanske var tredje dag eller så. Lite kul ska det vara, men vill heller inte ha stora presenter. Svårt det där.

Juni, med A hade jag en Aventpump, funkade inget vidare. Med E hade jag apotekets "rör" - funkade jättebra.... Men elektrisk är nog det enklaste! Inte kul med stockning, I know.... jag hade problem på vår sommar, vinter är ju inte bättre....

Pyttis, härliga kommentarer! Oh härligt med  middag för två!

Mandra, du undrar hur det går också, saaaaakta framåt Har börjat få några få förfrågningar på bröllop (ingen av de tre har dock hört av sig, en av dem vill jag gärna ha! Ligger på gränsen till Polen, men om ett år först), två förfrågningar på porträtt varav ett är inbokat den 21:a. Har också sålt ett presentkort. Och i helgen är det mässan, är lite nervös!! Har skrivit ut 8 st 50x70 bilder och en 100x70 som ser riktigt bra, de ska hängas på väggen

Annars har jag röntag knät idag. Fasen vilket flyt det är i sjukvården här (om man har försäkring, vilket alla bör ha)! Läkaren förra tisdagen skrev remiss, jag bokade tid hos en radiolog 5 min hemifrån, var där i morse 7.20 (ZzzZzz). Så får läkaren bilderna och utlåtande på onsdag. Jag fick bilder med hem också, fattar ju inget, men kan se att något ser lite avvikande ut från ena sidan knät till det andra.

Med dagis... ska prata med en som slutat jobba där idag, hon ska bli mamma. Det har hänt en massa igen som gör att jag verkligen funderar på att byta och vill fråga henne lite saker, henne gillar jag och litar jag på. Mina barn verkar ju stormtrivas, men som min syster sa - det är ju också viktigt att vi som vuxna trivs. Och för att göra en lång historia i alla fall lite kortare, så är kommunikationen kass och jag tycker de tar kritik och åsikter oerhört oproffisionellt. Det senaste var att jag ifrågasatte hur man kunde "kasta" ut ett barn som bits - en pojke på 20 månader har varit på dagis 7 månader, bitproblem. Nu menar dagis att det ligger annat bakom också, men jag känner mamman någorlunda och hon har själv pedagogisk utbildning. Föräldrarna har inte blivit kallade till möte för att prata om hur man ska reda upp situationen, de har inte fått en chans. Bara samtal i korridoren vid hämtning (när andra kan höra allt), sen kallas de in och får veta att pojken inte får vara kvar. Och en massa annat blir sagt som gör att jag tappar hakan. När jag ifrågasätter hur det gått till går försvarstaggarna ut och de vänder det till att vi föräldrar blir bovar som inte litar på deras bedömning, att vi inte har någon respekt för deras pedagogiska utbildning. ALLTID går det tillbaka till att de har utbildning. Men är de inte människor också? Som kan göra misstag? Som inte alltid har rätt? Föräldrarkooperativ my ass. Och de ska vara anställda av oss? Kunde skriva en låååång historia, men jag ska skona er.......

• malinkat

Jag har vant mig vid att alltid trycka Ctrl A & Ctrl C när jag skrivit, innan jag skickar iväg..... så kan man bara klistra in i ett nytt fönster

• malinkat

Juni, hoppas allt är bra med pappsen. Bättre åka in en gång för mycket! Min svärfar har sen flera år tillbaka nu, haft konstiga feberanfall då han ligger däckad en dag eller två. Kom ett tag ganska ofta, men de hittar nada och nix. Han är undersökt utifrån och in... märkligt som sjutton, men han har lärt sig att förutse när det håller på att hända, så han kan vila sig frisk. Men ont i huvudet är läskigare, jag håller alla tummar!

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*