Mandra, TJOHO SKÅL OCH GRATTIS!! Härligt jobbat, och fantastiskt att du njuter av studentlivet. Kör hårt!!
Vi kommer heller inte ha paketkalender i år, ialla fall inte som förra året. Då hade vi pixi-boks kalender, bra ide men tråkiga böcker. Men vanliga kalendrar med bara bilder hittar man inte här... ALLT har choklad! Vi ska köpa en i Danmark nästa gång, sen tänkte jag köra en egen variant - två sockar där det vissa dagar finns något i, andra inte. Fredagar är lätt, så blir det fredagsgodis. Annars en pixibok, några klistermärken eller pysselsaker.... Kanske var tredje dag eller så. Lite kul ska det vara, men vill heller inte ha stora presenter. Svårt det där.
Juni, med A hade jag en Aventpump, funkade inget vidare. Med E hade jag apotekets "rör" - funkade jättebra.... Men elektrisk är nog det enklaste! Inte kul med stockning, I know.... jag hade problem på vår sommar, vinter är ju inte bättre....
Pyttis, härliga kommentarer! Oh härligt med middag för två!
Mandra, du undrar hur det går också, saaaaakta framåt Har börjat få några få förfrågningar på bröllop (ingen av de tre har dock hört av sig, en av dem vill jag gärna ha! Ligger på gränsen till Polen, men om ett år först), två förfrågningar på porträtt varav ett är inbokat den 21:a. Har också sålt ett presentkort. Och i helgen är det mässan, är lite nervös!! Har skrivit ut 8 st 50x70 bilder och en 100x70 som ser riktigt bra, de ska hängas på väggen
Annars har jag röntag knät idag. Fasen vilket flyt det är i sjukvården här (om man har försäkring, vilket alla bör ha)! Läkaren förra tisdagen skrev remiss, jag bokade tid hos en radiolog 5 min hemifrån, var där i morse 7.20 (ZzzZzz). Så får läkaren bilderna och utlåtande på onsdag. Jag fick bilder med hem också, fattar ju inget, men kan se att något ser lite avvikande ut från ena sidan knät till det andra.
Med dagis... ska prata med en som slutat jobba där idag, hon ska bli mamma. Det har hänt en massa igen som gör att jag verkligen funderar på att byta och vill fråga henne lite saker, henne gillar jag och litar jag på. Mina barn verkar ju stormtrivas, men som min syster sa - det är ju också viktigt att vi som vuxna trivs. Och för att göra en lång historia i alla fall lite kortare, så är kommunikationen kass och jag tycker de tar kritik och åsikter oerhört oproffisionellt. Det senaste var att jag ifrågasatte hur man kunde "kasta" ut ett barn som bits - en pojke på 20 månader har varit på dagis 7 månader, bitproblem. Nu menar dagis att det ligger annat bakom också, men jag känner mamman någorlunda och hon har själv pedagogisk utbildning. Föräldrarna har inte blivit kallade till möte för att prata om hur man ska reda upp situationen, de har inte fått en chans. Bara samtal i korridoren vid hämtning (när andra kan höra allt), sen kallas de in och får veta att pojken inte får vara kvar. Och en massa annat blir sagt som gör att jag tappar hakan. När jag ifrågasätter hur det gått till går försvarstaggarna ut och de vänder det till att vi föräldrar blir bovar som inte litar på deras bedömning, att vi inte har någon respekt för deras pedagogiska utbildning. ALLTID går det tillbaka till att de har utbildning. Men är de inte människor också? Som kan göra misstag? Som inte alltid har rätt? Föräldrarkooperativ my ass. Och de ska vara anställda av oss? Kunde skriva en låååång historia, men jag ska skona er.......