• M73

30+ som fick första barnet 2006 *4*

åh, vi har inte fått några tider alls inför hösten... vet att det kommer att bli 21 barn i förskoleklassen o H känner nog de flesta om inte alla fr förskolan. Undrar en del hur det fu kar med fritidsplatsen sen man slutat vara föräldraledig? Hur snabbt får man "tillbaka" den tro?
    Firade sexåringen igår o hon var toknöjd, i helgen blir det först släktkalas o sedan barnkalas (puh!) och jag borde nog städa men rygg o mage säger vila på soffan så då gör jag det ett tag istället... 

• M73

Grattis Kanin o välkommen lillebror!

Köpte fem myror-boxen till H i födelsedagspresent o nu skulle hon premiärtitta. Hon är totalt uppslukad så det känns som den låg helt rätt i tiden för henne.

• M73

appropå LAS, vet ni hur det är med förtur till anställning? Hur mkt den spelar in menar jag. Antar att man alltid kan ta någon med bättre meriter men måste de meddela mig att de finns lämpliga tjänster eller kan de hålla tyst o hoppas att jag missar att söka? ;)

höll på att sälja H billigt idag. Hon fjantade o skulle inte gå hem fr förskolan.  Gissa hur bra det funkade ihop med mina gravidhormoner o det faktum att jag inte ätit lunch (pga halsbrännan fr helvetet) men nu är vi nog samms igen, ett tag iaf... minitonåring säger jag bara

• M73

Det ska komma en ny bok i sommar som jag är lite nyfiken på, tänkte att den kunde vara nått för H
    http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9129680638

Är lite sur över att jag inte fått förturserbjudande till en tjänst där jag jobbade förut, nu tror jag att de anser att jag har fel meriter men som de formulerat annonsen uppfyller jag alla formella krav.  Är på det hela taget väldigt sur på mkt i tillvaron nu och trött eftersom T och bebisen gör vad de kan för att jag inte ska få sova på nätterna just nu... Nåja, det blir väl bättre 

• M73

Drutten; du har nig rätt; det har varit lite mkt som strulat nu o som gravid har man inte världens längsta stubin direkt...

• M73

assap; ja men det var ju hela tre veckors varsel... det är ännu roigare när man får veta att man förväntas vara någonstans imorgon men alla har glömt tala om det... 

• M73

minimalla: ja, just imorgon dök det inte upp nått inbokat men jag har jobbat på ställen med den typen av framförhållning...

Plötsligt finns det en massa roliga tjänster att söka o här sitter jag höggravid o känner att oddsen inte riktigt är på min sida. Fast jag skriver ansökningshandlingar så jag kroknar för söker jag inte får jag ju garanterat inget.
    Har varit med tjejerna o hälsat på en annan mamma som jag inte träffat sedan H var bebis. Hon är duktig på att sy o nu har jag beställt sparkbyxor MED FOT till bebisen av henne. Det är tydligen helt ute med fot på sparkbyxor där jag kollat...

• M73

piggley; bland annat därför jag vill ha med fot, har några 70-tals sparkisar fr min barndom med fol o två stycken i velour men nu passar jag på.... nackdelen är väl att de växer ur dom fort om de är så långbenta som mina har varit...

• M73

Billabong; jag har beställt av en som är duktig på att sy nu så jag ska nog klara sparkbyxbehovet, önskar att jag tänkt på det redan vid T dock...
    Ska kolla turerna kring tjänsten  under nästa vecka. Jag tror de tänkt sig andra kompetenskrav men formulerat annonsen dåligt (o slarvigt) 

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*