Inlägg från: Milla C |Visa alla inlägg
  • Milla C

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Frk Kanin: Så härligt att se digHjärta, men så tungt med två mf och att behöva ta beslutet om att "lägga ner" syskonförsök. *Stor kram*

Vi 4: Hoppas att Edvin får roligt på studentuppvaktningen trots buller. Förstår att det varit mycket gråt på jobbet den senaste tiden - även om jag aldrig ens kan börja att förstå hur det är att förlora ett barn.

Mandra: Jösses ! Inte får de dra undan fötterna för VD:n för "Mompower" heller ! Skönt att det löste sig så att du fortfarande är med "i racet" . Lycka till med körkort.

Var iväg på "intervju" för praktikplats idag - och kände mig för första gången på lääänge faktiskt ganska snygg när jag gjort mig iordning och skulle iväg . Jag tyckte att det verkade jättebra på firman och så, men tyvärr ville de nog göra ett uppehåll i praktiken under juli månad och en bit in i augusti - och då hinner jag ju knappt börja innan sommaruppehåll, och sedan börjar jag ju jobba... Suck! Men jag skrev iaf till min AF-handläggare och undrade hur fort det kunde gå att komma igång, om de nu skulle bestämma sig för att de vill att jag ska börja, och om de hittar jobb för mig att göra även i juli.
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Milla C

Tittar in lite hastigt. SM i segelflyg började idag, så det har varit fullt liv ett par dagar och kommer fortsätta så i en vecka nu.

Minimalla: Choklad och glass måste deffinitivt räknas som craving. När jag väntade Gabriel kunde jag inte äta choklad alls .

Mandra: Hoppas att Tyra blir piggare nu (och att du får sova). Bra att du sa till att VC skulle journalföra alla förkylningar. Kanske händer det något då.

Pyttis: Hoppas att även Julia kryar på sig snabbt nu. Cola vid magsjuka är faktiskt inte helt fel - men då ska den vara utan kolsyra .

Hälsningar och kramar till höger och vänster till alla jag missat.

• Milla C
    Assar: Åh, vad härligt ni verkar ha haft! Hoppas att ni har njutit massor.

Malin: Undrar lite samma som juni: Hur hanterar personalen sådant i vanliga fall. På mig verkar det som att om det är "gruff" i hela barngruppen så är det ett beteende de "brukar" hålla på med även när personalen är med. Är det bara en eller två som "mopsar" kan det nog mer bero på att det var föräldrarna somhade "vakten" denna gång.

Pyttis: Stackars Julia! Hur länge har hon varit dålig? Tror du det skulle hjälpa att utesluta mjölk ett par dagar? Lucas fick ju "sekundär lactosintollerans" när han varit magsjuk i vintras, och hans mage blev mycket bättre på bara någon dag när vi tog bort mjölken (tips: Tänk även på ev välling. Det glömde jag förstSkäms)
  • Milla C
    M73: Bra att du tar upp saken med fröken tycker jag. Gabriel är också sådan att han ofta vill visa något eller säga något - men han är så påstridig att han inte ger sig förrän någon lyssnar .

Assar: Hoppas liksom juni att det är något födoämne som är lätt att undvika (och hoppas för er vuxnas skull att det inte är gluten )
  • Milla C

Helt ego: Mötte en bil när jag var på väg hem alldeles nyss. I bilen satt en kvinna som satt och pratade med någon på passagerarsidan. Tittade till - och såg en liten blond hårtuss sticka upp över instrumentbrädan bara. Det satt ett barn som inte var större än Gabriel fastbältad (jo, det såg jag) på passagerarsidan av bilen !

• Milla C
    asap skrev 2010-06-16 19:49:59 följande:
    Milla - Otäckt! Man får väl hoppas på att det av någon anledning var en blixtinkallad barnvakt som fått rycka ut och hämta på dagis eller nåt.
    Hur gick det förresten att jobba, var det förra veckan, när du hade olika vik hela veckan?
    Ja, hoppas kan man ju .
    Det gick bra att jobba. Plånboken skulle önska att det blev mer, men denna veckan kan jag inte alls, och efter nästa vecka är det ju nästan inga barn på förskolorna resten av sommaren.
    malinkat skrev 2010-06-16 20:21:44 följande:
    Milla, ibland undrar man hur folk tänker.... ! Ingen bilkudde, ingen stol ingenting? 
    Ingen bilstol iaf. Och fanns det en kudde så var ju barnet eg ännu mindre.

Stackars Elvira som fått öroninflamation igen . Men duktigt av Alfred att försöka svara läkaren på tyska. Stora killen .
  • Milla C

Lucas har "powernappat" i dryga två timmar. Vaknar visst nu...

• Milla C

Undrar varför jag sitter här när jag deffinitivt borde sova? Min morgon imorgon antar jag eftersom maken är på SM-fest just nu...

• Milla C
    asap skrev 2010-06-19 22:47:55 följande:
    Milla - Eh, nej. Det måste väl vara din sovmorgon när du har tagit denna kväll?
    Näpp! Maken tog lördag morgon, så då var söndagen min. Jag hade fått sovmorgon ända till sju igår morse om inte L bestämt sig för att vakna tjugo i så att jag ändå var tvungen att gå ner med honom till pappa och storebror. Borde sova nu, men försöker installera Microsoft Office på min nya bärbara men det vill sig inte...
  • Milla C

Gabriel var inte ett dugg intresserad av bröllopet - tills han fick reda på att det var en prinsessa som gifte sig. Då ville han titta .

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*