• Siggan

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Önskar alla lycka till i jobb och utbildningsdjungeln!

Jag är också så himla nöjd med min utbildning. Valde en yrkesutbildning på högskolan (inom vården) och det har hela tiden kännts rätt. Har jobbat i 10 år nu och alltid haft lätt att få jobb.

en svensk tiger
  • Siggan

Här är lugnet före stormen. Ska vara ensam hela helgen med barnen och det är sk'tväder, halv storm och -14. Vi kommer bara att vara inne och gå varandra på nerverna.

en svensk tiger
  • Siggan

A vill nämligen bara baka, pyssla eller vad jag föreslår i max 2 minuter, så det blir mest stress för mig att slutföra projekten och städa efteråt...

en svensk tiger
  • Siggan

mandra: Jo, leka tåg och flyg brukar fungera. Och kurragömma. Men det tycker inte jag är så himla kul... jag vill läsa bok eller leka med dockor.

en svensk tiger
  • Siggan

Snabb halvtidsuppdatering: dagen har faktiskt gått ganska smidigt. A ville leka att det var hennes födelsedag, så det har vi gjort, hela dagen. Med krona på huvudet och massor av teckningar i present. Bara ett par små raseriutbrott. Nu sover hon. måste sluta för lilleman storbajsar...

en svensk tiger
  • Siggan

Nu har jag hunnit läsa igenom vad ffa Mandra skrivit. Vi har också pratat här hemma om att vi ska vara mer positiva ffa mot A och inte gnälla och tjata på henne hela tiden. Kanske var det därför det gick ovanligt bra idag. Får se hur det blir imorgon...

en svensk tiger
  • Siggan

Ego: söndagen blev gnälligare än lördagen. Men vi var ute och åkte skidor på tomten i 30 min. Sen bad A att få lägga sig kl.18.50 och somnade sedan sött. K somnade kl.20.
    Dagen idag är spännande. A ska till tandläkaren kl.13 för att kolla en tand hon slog i för ett tag sen. Vår bil har lite dåligt batteri, så maken skulle sätta den på laddning innan han gick i morse. Men det körde ihop sig så han hann inte. Jag har micklat med det där en bra stund, men kontakten till förlängningssladden verkar ha frusit. Så nu får jag helt enkelt se om bilen startar. Om den inte gör det får vi gå. Inte jättelångt, men om A sätter sig på tvären blir det mkt svårt. Dessutom har K inte sovit som han borde nu på fm. Bara 1 timme mot normalt 3. Han är jättegrinig och lite förkyld. Och jag som hade tänkt handla med bilen på hemvägen. Måste reklammera möglig kyckling innan datumet går ut.

en svensk tiger
  • Siggan

Och nu somnade K, 50 min innan vi ska iväg. Är det bra eller dåligt?

en svensk tiger
  • Siggan

Mandra: Nja, eg. så behöver vi inte bilen eftersom vi har så nära till allt. Men den är väldigt praktisk när man ska transportera en trilskande 3-åring. Sen är det något fel på bilen eftersom batteriet laddar ur. Har bytt batteri och haft den på verkstad flera gånger utan att de har kunnat laga felet. Så den måste laddas regelbundet. Lite irriterande efterom den inte är så gammal (2003-modell, tror jag).

Hoppas du får en snabb tandläkartid! Nej, nu måste jag logga ut och sätta fart!

en svensk tiger
Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*