• Vi 5

30+ som fick första barnet 2006 *4*

juni, att hon ville vara hemma en dag med dig kan säkert bero på att det varit en intensiv helg, då kan man ju känna att det skulle varit skönt med en dag hemma och ta det lugnt med (iaf jag ).  Vad härligt det låter med Legoland, jag skulle också vilja hitta på något sådant i sommar, men E är lite väl liten för sådant än så länge, så vi får väl se.

MalinKat, hoppas nu knäet läker snabbt och vill funka problemfritt sedan! Låter smart att kontakta något för "efterarbetet" om du inte har någon ortoped som ställer upp vet jag att en vän till oss som är sjukgymnast alltid bruakr prata om sjukgymnaster med ort utbildning, som jag förstått det är de specialicerade på just blem. Men det kanske inte finns motsvarande i Tyskland? Skönt att det verkar fungera så bra med nya dagis.

Milla, det låter tungt, hoppas att de kryar på sig och att vårljuset gör skillnad för orken och humöret! *kram*

Assar, mår du bättre nu?

Pyttis, hur går det med ryggen? Har du fått nåon mer hjälp med den?

Ego, jag har nu klarat av mitt slutseminarium, det gick väldigt mycket bättre än jag trott, väldigt skönt, jag kände mig mest lättad efteråt, men också nöjd med att jag kände mig samlad, koncentrerad och kunde vara helt närvarande och faktiskt svara på alla frågor (även om två av svarenhöver förbättras väsentligt om jag skulle få dem igen på disputationen). Det innebär att jag kommer att kunna disputera 7 juni, så nu är det "bara" att jobba på. Jag har fått många bra synpunkter, och jag har en hel del att göra så det gäller att bita ihop och tänka på att det är en begränsad period. Det roliga är att jag nu också kan börja planera disputationsfest Jag fyller ju 40 i augusti, så detta får bli ist för 40års fest.

• Vi 5

Pyttis, skönt att det är bättre. Låter som en typisk arbetsfördelning, hoppas att de blir goda iaf!

Assar, nej det finns tyvärr inget givet ställe, många har det på institutionen i ett "rum" som är en öppen yta mellan föreläsningssalar, men jag är osäker på om vi får plats o tycker det känns lite trist utan fönster. Men har man det på stan är det risk att folk inte kommer (alltså seniora kollegor) så jag funderar på en annan sådan öppen yta i ett café i ett närliggande hus brevid vår institution, då kan man ta catering och köpa alkohol själv...Jag hoppas iofs att jag inte ska kunna dricka något då eftersom det ju pågår syskonförsök här Men det är ju trevligt att kunna bjuda på det.

• Vi 5

Milla, hur kan han missa att tala om något sådant stort och väsentligt för dig En disputation kan väl inte gå någon obemärkt förbi *hrm* Ni borde ju bli bjudna om hon ska ha fest och själva disputationerna är ju alltid öppna för alla.

Assar, hi, hi inte har väl ingenjörerna något rykte om dig att vara fyrkantiga heller  Ja,vi håller till nere i I-huset, fanns det på din tid? Det ligger "nedanför" D-huset (där stora biblioteket ligger). Stället jag funderar på att ha festen på är i Key-huset (som är ett ganska nytt tillskott, mittemot D-huset) Mina projekt är samarbeten med BUP och barnkliniken och då är jag på sjukhuset, men det är sällan jag är där.

Tack också för alla gratulationer! Hjärta

• Vi 5

Pyttis, vi kör med vanlijkräm/sås istället för vi gillar inte heller grädde Det blir toppengott! Fast vi har inte gjort några idag, satsade på att laga mycket mat två gånger i dag istället så att jag har lite matlådor och så nu när maken ska på konferens tis-sön.

• Vi 5

juni, bra at du blir kollad!! Det låter fruktansvärt jobbigt!

Assar, I-huset är mkt äldre än campushallen och Key, I-huset ligger mittemot key Jag tycker att det låter klokt att planera nu för hur du ska ha energi kvar även efter dessa tre månader! En dag hemma låter som en bra idé. 

Malinkat, hoppas nu att du får tag i en bra (och inte så dyr) person (vad det nu blir för sort )  och att knäet snabbt blir bättre!  

• Vi 5

Mandra, jag är som du positiv till att personal tar hjälp om de tycker att de inte fixar något själva, men jag tycker att det lät lite underligt, vad skulle specialpedagog göra åt att ett barn drömmer (är långsam?) vid av och påklädning? Men de har säkert någon tanke med det. Jag tror som MalinKat att jag nog skulle ha försökt fråga hur de menar och vad specialpedagogen ska hjälpa till med för att få ett fylligare svar och för att inte bli orolig för något i onödan. .

juni, vad skönt att det verkar ha löst sig med kalaset! Bra att fråga på föskolan om något hänt, men nu börjar väl åldern där fantasi och verkligehet flyter ihop emellanåt och då kan det säkert komma en del sådant som de eg. inte riktigt menar...

• Vi 5

juni, absolut, det kan ju hända saker både avsiktligt och oavsiktligt som kan göra att det blir obehagligt, jag tänkte på en kompis barn som tyckte det var lite läskigt att gå på kalas och då dök det ibland upp förklaringar till varför hon inte ville gå som inte alltid stämde riktigt. Skönt att det inte verkar ha hänt något mellan dem!

Mandra, ibland tror jag att de på förskolan kan vilja ha stöd mer i allmänhet för att de har flera med liknande "svårigheter",(syftar på påklädning), men de frågar bara några av föräldrarna för att kunna söka det stödet. Tänker på Albin som absolut behövde stöd, men de sa uttryckligen att de behövde resursen lika mycket för ett annat barn (som också var väldigt sen och till skillnad från Albin dessutom var utagerande) men de vågade inte fråga de föräldrarna.

• Vi 5

juni, så bra

Assar, ja, så är det ju när man har riktigt ont, man kan tyvärr inte göra annat. Minns nu inte om det står där, men för mig har kudde mellan knäna när jag ligger på sidan varit en av de bästa förebyggarna ihop med att alltid ha kudde bakom svanken var jag än sitter...

• Vi 5

jag har också koll på Mini, jag följer henne på både FB och hennes blogg, det går nog både lite upp och ner, men just nu verkar det rätt bra.

Mandra, nej men så typiskt att det var sambons ord, som "fällde avgörandet" det som är bra är ju att det blir upplyft och ventilerat mellan er och kanske kan du och sambon få en mer gemensam hållning. Och då var det alltså så att de hade kontaktat spec.pedagogen för andra barns räkning, skönt för dig att få veta mer runt om det hela.  Mysigt med en liten drömmartjej där hemma

Pyttis vad roligt med vävning. Minns att jag hade en sådan liten vävstol när jag var liten, är det en sådan pytteliten eller lite större?

Assar, håller också tummarna att ni slipper magsjuka igen. Edvin har *peppar peppar* aldrig haft det, knappt ens kräkts och maken har bara haft magsjuka en gång i hela sitt liv, -som 8-åring.

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*