Inlägg från: malinkat |Visa alla inlägg
  • malinkat

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Min stackars E har sovit heeeeela natten! Kanske för att hon fick penicillin och näsdroppar? Hur som var det så skönt, ALLA har sovit hela natten, tom mamma

Idag har jag varit duktig - gick förbi en mäklare här och försökte sälja in mig själv som fotograf medan E powernappade i vagnen. Ska dit i morrn kl 10 och visa lite bilder *darr darr* . Nu ligger E och tar igen sig lite på golvet, bästa att aktivera lite....

• malinkat

Liten rapport efter mäklarbesök:

Ja, mötet gick ok, supertrevlig kille han mäklaren, och de vill gärna testa mig. Men marknaden för detta är inte så stor här (hemma använder nästan alla fotografer), så de tar de flesta bilder själva. Så jag måste göra ett ryck och försöka marknadsföra mig själv så att de övertygas om att det är oumbärligt att ha fotograf Jag har argumenten, ska bara få ned dem på ett säljande vis, utan att de känner sig fördummade. Och så får jag ju slå mig in på barn-familje fotograferandet också förståss, och det bör jag kunna lyckas med! JAG KAN JAG ÄR BRA; JAG SKA LYCKAS, är det inte så man ska mantra?
    Var faktiskt till en Coach igår och pratade lite - och känner mig nu rätt taggad att få komma igång, att försöka se denna fas som en kul kreativ process istället för ett hinder.

Krya på dig Pyttis - och A

Hej MAndra  Vi saknar dig!

Assar, härligt med lite flex!

Nu packar E på lite uppmärksamhet

• malinkat

Mandra, det är tufft, och det får det vara, säger som Assar, släpp kravet på att dammtussarna ska bort. De går ingenstans, så det kan gott vänta ett tag
    Sen är det ju så tycker jag, att när man går hemma med markservice, så hamnar man så lätt i "Hausfrau-fällan", där ens enda identitet plötsligt är mamma-husfru.... Det tycker jag nog har varit tuffast, för självkänslan liksom.
    Tack förresten för tipset igen

Kaz - grattis på födelsedagen idag!!!

Jag har idag fixat (nästan) alla papper som behövs, så snart kastar jag mig ut i egenföretagandet igen. I Tyskland. Lite läskigt. Så mycket man ska ta reda på nu med skatter, moms och annat trist som jag önskar kom serverat på silverfat. Ja, sen ska det jagas kunder också
    Det som är kvar nu är att söka Kitagutschein, dvs, det som gör att vi får bidrag till att ha barnen på dagis........ sånt kan ta tid och det är så förbaskat mycket man ska fylla i, så håll tummarna. Skriver vi på kontraktet med dagis, och inte får det där pappret i tid, kostar det oss 900 euro/ månad...! DET kan vi inte betala  

• malinkat

Oj sicken aktivitet!

Juni, jag har också problem med svanskotan... dvs, ett tag efter Alfred föddes, började jag få ont. Ont när jag sitter länge, eller ibland efter kort tid, det blir ömt och värker. Kände lite utvändigt på den, och tyckte den kändes konstig. Husläkaren (Dr Syk som jag inte TÅL!) menade, utan att ha tittat på mig, att det var imflammation. Jag begärde remiss, kom till ortoped (tror jag det var??) och det visar sig att min svanskota är märkligt böjd i slutet, sticker ut liksom. Han kunde inte säga om det var pga FL eller inte, men de gör inget åt det förrän det är riktigt illa. Och det går ju periodvis. Gjorde inte ont när E föddes tack och lov. Hoppas du får reda på vad det kan vara!

Mandra, vilken tjej, som ska rymma! Kreativt  Det med utvecklinggrej vet jag inget om, tycker det kommer lite hipp som happ.....

Tack för all uppmuntran! Det känns lite spännande att börja som egen igen faktiskt, ska fila på hemsida, kundjakt och annat. Om någon har ideér på namn på min firma (engelskt eller latin-klingande så det funkar överallt) så skriv det gärna så får vi se om jag nappar. Ville ha Fotografica, men det är taget

Nu ska jag slappa - imorrn bär det av till Svedala.
    Ha det så skönt alla, jag kikar in ibland! 

• malinkat

Hej hopp! Är i Sverige och det är full fart, imorrn ska jag ut på 7 h tågresa, två byten med liiiite marginal, ensam med kidsen. Är jag galen eller bara naiv ?? Överleva ska vi nog , hahahaha!

Sara, tack för uppmuntran! Pictura är taget, tänkte på mauritsen photography, men vet inte om det låter.... trist? En kompis tyckte FairyGodmother var bra, sög lite på namnet, och gillar det nästan . Det är val trolleri man gör med bilderna?

Milla, hejaheja!!! Måste ha vart härligt att komma upp i luften! Thorsten har idag kommit fram till Slovakien och ska snart börja sitt WM.

Nu tillbaka till mitt glas öl (mmmmm;) och sen ska det packas klart!

• malinkat

Har bara läst denna sida nu, hinner inte alls med nu när jag inte är inne på semestern   Men, Sara, vilken RYSARE!!!

Vill i alla fall bara säga hej och att vi har det bra Har varit i Sverige i snart två veckor, hunnit avverka en härlig vecka i Karlskrona, med en hemsk SJ resa dit och ett bra flyg hem Båt, bad, sol, mat, lek, glada ungar och massage, för att sammanfatta. Men när vi skulle hem fick jag hjärtat i halsgropen - vi var ute med deras båt och den ville inte starta när det var dags att åka. Jag hade inte packat, inte duschat på 2 dagar. Det blev bogsering och snabbpackning och iväg till flyget, men vi hann!! Ha det gott alla!
    Kram!

• malinkat

Ska bara säga att jag har en het date på lördag kväll....     Med Mandra   Tjoho, så kul att träffa en goding från tråden live

• malinkat

Hej i värmen! Blir ionte många besök härinne.... puh, vad det är HETT! Vi har suttit ute och spelat kort, Alfred kunde knappt somna pga värmen, och Elvira somnade nog av värmeslag eller nåt... Som Mandra skrev träffades vi i Storstaden i lördags, supertrevligt! Kan bara säga detsamma om dig Mandra, du är en sån där härlig person som du faktiskt ger intryck av att vara Var mysigt med en barnfri kväll också, även om det skulle vara kul att ha en träff med mammor med barnen någon gång - vi pratar ju trots allt så mycket om dem.

Nu ska jag sussa, men avslutar med ett JÄTTEGRATTIS till både Mandra och Juni, fantastiskt att ni kom in, nu kan ni bara njuta av resten av sommaren och se fram emot en härlig höst!

• malinkat

Läser  ikapp lite, men det är full rulle och kommentarerna blir få Har packat och knökat in alla saker i våra väskor, i morrn ska jag försöka komma iväg hem till Hamburg med två barn och en massa saker Har varit en härliog semester hemma, men nu längtar jag efter Thorsten också.......  ska bli härligt att komma hem och kramas lite

Barnen har varit glada mest hela tiden och det har faktiskt mest varit en fröjd att umgås så mycket med dem. Dessutom tar mina föräldrar sig an barnen på ett så självklart sätt, och hjälper en massa - och sist men inte minst, bägge har sovit HELA NÄTTER HELA SEMESTERN!!!!!! Tjohoo!!

Pussar och kramar till alla, snart är jag "på" igen

• malinkat

Mandra, det ÄR ju härligt att lära sig en massa!! Klart du ser fram emot det, sug åt dig allt du kan! Och grattis till semestrig Kolmården-tur

Pyttis, grattis till Maken - visst börjar man ju känna sig till åren... men Thorsten är ju yngre än mig så jag kommer alltid att vara äldst

Sirre, det låter som ett härligt firande! Vi har varit tillsammans 10 år i år, det blev dock "bara" bubbel och lite gott här hemma Som Assar och Pyttis har vi varit gifta 5 år i år, den.... .eeeehh (kollar ringen;) 26:e november

Milla, du har rätt krama Thorsten (jaja, kanske något mer också ;) stod högst på priolistan! 

Ja, det är sån skillnad när barnen sover hela nätter, ojojoj! Nu de senaste två nätterna hemma igen, har E dock vaknat till en gång och haft lite svårt att somna om. Kanske är det för varmt.... kanske blir det Feng Shui nästa, hehehehe!  Just nu sussar hon middag och Alfred somnade visst också på soffan. Men han får bara en liten lur, sen ska vi ut och cykla en sväng, han älskar det verkligen.

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*