Inlägg från: malinkat |Visa alla inlägg
  • malinkat

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Mandra, jag vet inte vad jag tycker med utomstående...... men klart, det känns väl enklast på något vis med dem man känner. Jag vet heller inte om jag själv kommer att "hänga med" - är bok-periodare och även om viljan finns finns inte alltid orken. Kan man börja och bli avhoppare om man inte hänger med?   

• malinkat

Det säger vi Juni!

Sitter förresten och tittar tillbaka på mina bilder från ridresan.... önskar jag kunde projicera mig tillbka lite så där stundvis
  • malinkat

Jag tror också att karlarna har lättare att stänga av. Vi brukar kolla av med varandra (dvs jag kollar med T ;) så att någon har ett öga på barnen, så man inte står och tror att den andre har koll....  Tänkte på det nu när T var sjuk några dagar - han stänger av och går i säng och blir frisk sen. Helt rätt. När jag är sjuk har jag dåligt samvete och kliver upp för att se om något ska göras...... så jag tror problemet är delat

Mandra, vi väntar och ser!
    Elvira har ettårskris. Helt bombsäkert. Jisses vilka utbrott som kan komma och vad stark en sån liten människa kan bli! Igår skrattade jag nästan ihjäl mig, hon blev sur i lekparken för att hon inte fick äta allt möjligt skräp och pinnar, så i ren protest tog hon en stor näve sand och lassade in i munnen Vad säger man liksom? Också när hon är på väg att göra något hon vet hon inte ska, tex stoppa fingrar i kontakten, så räcker det att vi tittar på henne för att hon ska slänga sig på golvet och börja gråtskrika.... Ljuvliga tider
  • malinkat

Milla, visst, jag ser fram emot tonåren med skräckfylld glädje

Mår du bättre idag förresten?
    Mandra, förstoppning gillar vi inte - har själv det problemet av och till. Hjälper det inte med det Pyttis skrev så skull ejag ringa och rådfråga bvc eller gå till VC.
    Härligt att få umgås lite sådär oväntat i vardagen - och jag hoppas verkligen du får en fantastisk kväll i kväll med en massa skratt!!
    Assar, dina sorkar försvinner om du lånar min syrras kompis hund - den har käkat upp en hel sorkkull på hennes land... bläääääääää! Tydligen var den sorkjägare på 1800 talet, rasen, det var i alla fall hennes förklaring
    Alfred har alltid varit rätt långsam i det han gör, och vi är ju alla olika så det är ju inget fel i det som sak. Men han har blivit en riktig seeeeeeengåååångaaaarrreeeee........! Mitt tålamod brister oftare och oftare, speciellt då på morgnarna och kvällarna. Det tar 100 år att byta om, sätta sig vid bordet etc. Igår sa jag till om pyjamas och förklarade som vanligt att om han inte byter om snart och plockar leksaker hinner han inte se film - och det slutade såklart med att han blev jätteledsen för att han bara han se ett litet Alfonsavsnitt. Gaaahhhh! Vill hitta en rolig metod, men tycker jag provat det mesta!
  • malinkat

Assar, vi har lagt om rutinen till just det - först pyjamas, sen städa, sen TV. Men det går inte riktigt fram Tävling kanske vore nåt!

• malinkat

Milla, jag håller tummar & tår!

Mandra, vad härligt med tjejmiddagen! Kallprat blev svårare med ålder och föräldrarskapet tror jag...
    Spännande lek, hihi! Tur att det bara var en docka som skulle undersökas
    Minns när jag var runt 10 år och jag och mina två bästisar skulle öva oss på att kyssas. Vi ville ju vara beredda när första pojkvännen gjorde inträde, hahaha, tänk om någon sett oss då
  • malinkat

Mandra, GRATTIS, fyller du år idag!!!! Och du måste ha menat 29?

Skönt med 4 årskollen också!!!
    Röstar också för öppen boktråd då. Har förövrigt lipat mig igenom "Allt för min syster" nu..... buuuuuhhhhh!
  • malinkat

Pyttis, skönt med så många kilon bort! Säger som Juni, svårt att ta tag i de där trivselkilona man dras med, hmmm... Men jag måste säga att det hjälper att jag sen Spanienresan har slopat croissanterna och annat sött!

Milla, nu börjar vi andra också trippa på tå, hoppas du får besked snart!
    Mini, jag tror som Assar, världens sötaste glasögonorm blir hon Jag fick glasögon i åttan, mindre skoj i den där känsliga åldern. Stella kommer hinna "växa ihop" och trivas med sina, och hon blir en knockout. Jag datade en kille en gång som äääälskade tjejer med glasögon
    Mandra, en superdag ju! Presenter och uppvaktning är ju så härligt när det inte är vad man riktigt brukar ha Ja jösses, jag tycker också att jag kan känna att det gör ont när A ramlar, eller som nu när han börjat hoppa från allt möjligt, att det pirrar i MIN mage  
    Elvira har fått ytterligare spruta idag, en till sen är det klart för ett tag. Hon har väldans bra minne och blev inte alls glad över att se Dr Wulbrand, börjar grina på en gång min lilla sötnos. Hon har blivit så stor!! Står själv, så snart går hon nog utan stöd, klättrar överallt, äter som en häst, babbalar massa rappakajla, sätter klossar med hål i på sina pinnar och ser allmänt lillgammal ut. Det innebär ju också att Alfred ser ännu större ut. Så stor att han ska vara med på en övernattning på dagis i juni
  • malinkat

Tumhållning för både Milla och Mini, spännande spännande! 

Milla, känner du dig bättre idag?
    Vi 4, hoppas du hittar den där tiden för att landa och känna efter, förhålla dig till både Albins och Edvins åldrar. Svårt att sätta sig in i den känslan, så därför är min fråga kanske helt "fel" - men är det som att Albin varit mer närvarande under Edvins första 17 månader och man är rädd att den närvaron ska kännas längre och längre bort ju äldre E blir? Skickar en varm kram till dig!
    Mandra, vilken fin gest med smyckena! Det blir något för tjejerna att hålla fast vid!
    Tack - Elvira repade sig snabbt efter sprutan, däremot hade hon en dunderkass natt - har svårt att det berodde på den dock.
    Min syster delar häst med en tjej som också haft en liten ponny till sin dotter - häromdagen när syrran och hennes dotter kom till stallet så låg lilla Diana och krampade i hagen, sparkade mot sin egen mage. De fick försöka lugna henne tills att djursjukhuset öppnade, hon kom in och det visade sig att hon inte kunde få ut maginnehållet - något hade blivit fel med tarmen. De fick avliva henne, och på måndag ska hon obduceras.....  Fy sjutton! Hon måste ha haft jätteont... livet är grymt ibland.
  • malinkat

Hon är rätt skakad - men ännu värre är det för kompisens dotter, hon är rätt knäckt (6 år gammal tjej)

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*