30+ som fick första barnet 2006 *4*
Milla C > Jamen du kanske kan trycka lite på att remissen pratades om redan i dec men glömdes bort. Det är inte ditt problem och upp till dom att lösa?
Agronom > Synd med så mycket resande. Verkligen tråkigt. Speciellt som det annars var intresant. Men snart kommer den. Den där tjänsten som är både intresant och där du slipper resa.
kaz > Men fy stackars din man, med foten. Jag skulle också bära runt och jag gör det än om Tyra eller Vilya behöver, ja fast Vilya får jag sitta mycket med om hon ha rnärhetsbehov, lite för stor nu heh Jag är ju av den tanken att barn blir trygga om man kan tillfredställa sånna behov som närhet. Snart så kommer Sara vilja gå ner och leka igen och undersöka.
Vi har nu varit på VC och Vilya har halsfluss. Inte konstigt att allt fastnar i halsen på henne. Sen vart det lite upprivet när det fastnade i halsen i fredags så det är klart att kaka på kaka gör att man inte vill äta.
Hon hade inga vita prickar i halsen och var bara lite röd plus att hon inte haft ngn feber så det var ju inte lätt att gissa på det.
Jag är glad att jag stog på mig om läkarundersökning när flera i min närhet tyckt att jag överdrivit och att det borde gå över av sig själv bara man låter tid gå. När jag sett hur varje tugga kräver en blinkning för att svälja. Hur hårt hon sväljer. Nåja, nu får Vilya antibiotika och det positiva med det är att det är hennes första kur någonsin så de tlär ju ta snabbt.
Så sväljandet och pratat om att hon sätter i halsen kommer säkert att minska på bara ett par dagar!
Sen får vi se hur mycket av 'fobin' som är kvar när penicilinet tagit så jobbar vi med det då. Skönt så skönt för nu vet vi vad vi kan göra åt och har satt igång att 'bota' det. *phew*
Fast när de skulle köra in glasspinnen i munnen på labbet så vägrade hon. I 20 minuter pratade vi och pratade, sen kom läkaren från BVC (han som gör väg och mät på Vilya) Snabbt och med våld från min sida, fick hålla i både armar och huvud så tog han provet på ett kick och Vilya fick belöningen direkt, en fjärilstatuering på magen.
Sen när vi fick provsvaret av distriktsköterskan så sa hon Vilya att hon var sjuk. Vilya svarade genast att hennes farfar var sjuk och dog, med skräck i ögonen. Så jag passade på att fråga sköterskan innan vi gick om man kan dö av ont i halsen så Vilya fick höra från någon mer än mig att så är det inte.
Vilka grejer de sättre ihop dom små och vad svårt det är att förklara det här med döden.