• norgesessan

Frågor och kommentarer om bildtråden(nr4)

Hade inga problem med vår saab 9-5...Hade tre bakåtvända stolar i den (en i framsätet) och jag satt på den lediga platsen bak, Har bilder i mitt galleri.

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • norgesessan

Amlin, när jag testade hiway (inte i bilen), multitech och two way, så var Hiway mitt imellan. Det handlar do bara om ryggen. Multitech och two way har  vi monterat i bilen, så där har vi testat som den skal vara. Sonen är för stor för multitechen pga nackstödet, men har flera cm kvar i two wayen.

• norgesessan

Vad är negativt med meshtyg? Det är det på den hiway vi köpte för min bror..Jättefin, har inte hört nåt negativt om den, dom har haft den i snart ett år. Brun och svart var den...Var enda på rean som inte var rutig (Harry?).

• norgesessan

n21, cosmicen och two wayen är lika långa på det sättet...Underedet på cosmicen tillsvarar den extra rygglängden på two way.Ungefär..

Samma med multitech, dom når lika långt upp i bilen.

• norgesessan

Dottern fyller två år på onsdag, hon har mellanläget, men tror hon är liten...
    Sonen satt i den till 09, ca. 3 år.

• norgesessan

N1, ja, innermåttet skiljer sig, jag syftade på yttermåttet. Tråkigt att nackstödet är som det är på multitechen..Hade det bara gått att höja såpass att man kunde utnyttja rygglängden så hade den nog kommit förbi two way.

• norgesessan

Om ryggen verkde högre så är det antingen att ni jamförde utan att tänka på nackstödet, eller att nackstödet gjorde att stolen såg maffigare och större ut. (Synvilla). Min teori, med tanke på att two way kan användas längre pga multitechens nackstöd.

• norgesessan

Jesseys, Britax two way. Testa olika stolar i eran bil, då kan ni testa med babyskyddet med. (Parkera utanför en babyaffär.)

• norgesessan

n21, nej, på skroten råder jag er inte att köpa...Man vet inte alls vad dom har varit med om...Vid en ordentlig krock ska bälterna bytas ut.

• norgesessan

Ja, det kan man undra över...Såg själv en liten flicka framåtvänd i baksätet, och en tom bilbarnstol (bakåtvänd) i framsätet..

Svar på tråden Frågor och kommentarer om bildtråden(nr4)