• cicci85

Frågor och kommentarer om bildtråden(nr4)

Hur lägger man upp bilder då? dags å lära sig kanske  

• cicci85

Wow, jag lyckades ska ta lite nya bilder nån dag oxå!

• cicci85
    thecarseatlady skrev 2010-02-02 08:46:50 följande:
    ^^ Att den är så rymlig för stora barn, fast den har höga sidor. Den verkar också ge ett väldigt bra benutrymme åt barnet. Jag tänker mig den ungefär som en blandning av Two-way och Hi-way; Two-ways rymlighet, men Hi-ways komfort.
    så den är rymligare än securan? den blev för trång vid axlarna för min son när han va 3,5 år... då satt han bättre i TW...
  • cicci85

Jag provade min 1-åring i KidFixen och han sitter jättebra, med huvudskyddet i lägsta läget är den precis lagom, 3 cm, från axlarna upp... Förstår inte varför de gör att bältesstolen passar för så små barn...

• cicci85
    Peak skrev 2010-03-28 10:13:54 följande:
    Var på babyproffsen igår och de rekommenderade inte Two-way! Hon sa att bältet kom för högt upp på magen och kan skada mjukdelarna och upptill styr inget bältet så det kommer för högt på halsen på barnet. Hon rekommenderade INTE att ha den som en bältesstol utan att mankunde använda den bakåtvänt bara.Hon tyckte isf att Multi Tech var bättre eftersom den har "bältesstyrning" upptill och att det finns "urholkningar" för bältet över magen.Idag har de kampanj på Akta graco cosmic comfort S - 2200:- (i annan butik vi var kostade den 3200 Någon som har den och kan säga något om den?*förvirrad nu*
    Självklart rekommenderar de inte den framåtvänd! Det är väl ingen här som rekommenderat det? Men det går att användas bakåtvänt väldigt länge, din son är ju väldigt liten så han kommer att kunna sitta bakåtvänt i den länge. Cosmic är mindre och har kortare användningtid. Hade du tänkt ha den framåtvänd? Isåfall är en bältesstol bättre men jag skulle inte vända ett så litet barn.
  • cicci85
    Jonna79 skrev 2010-04-07 22:06:26 följande:
    Alltså, jag blir galen. Har en high-way till sonen som blir 3 i juni. Han är lång, över metern redan och hjässan sticker upp. Lillebror ska byta från babyskydd och jag lutar åt att låta honom överta HW och köpa en Multi teck eller two-way åt storebror. Kollar och kollar på alla bilder men VILKEN sitter en lång längst i? Till på köpet säger hon på Babyproffsen att han kommer sitta längst i HW eftersom den ger bäst benplats. VILKEN STOL??Kan tillägga att han har lång överkropp och korta ben. Hon på BP trodde att benen kommer växa mest framöver....
    Har en TW till min son som ar narmare 120 cm, han sitter med raka ben i den, valdigt bra benplats alltsa!
  • cicci85

Jag hade huvudstödet i min secura och tycker det är toppenbra! Inte alls i vägen, är det samma huvudstöd? Det svarta från römer? Nu har jag huvudstödet i twowayen, där kommer det oxå till nytta.

• cicci85
    littlereminder skrev 2010-08-26 22:28:08 följande:
    Ni som har Akta duoflex stolarna, fick ni fram det stödbenet som ska stödja mot bilsätet såpass långt fram att den lutar bakåt?
    Vi har en sån stol, men den har alldeles för dålig lutning så våran son nickar alltid huvudet frammåt när han somnar i bilen!
    Har testat dra fram benet ännu mera men det är det högsta läget som finns.
    Eller har ni på nåt sätt  lagt en del av stolen utanför sätet?
    Har haft fler som tittat på stolen men allt är rätt, inget fel!
    Vill ju inte åka långa sträckor med vår son i bilen då jag tycker så synd om honom om han somnar och huvudet nickar frammåt.
    Tips ideer?
    Efter barnet väger 11 kg måste klacken vara utanför sätet, den tar väldigt mycket plats i bilen då och brukar passa bäst i mitten eller i fram.
    För oss spelade det ingen roll med lutningen, även om den var maxlutad ramlade huvudet ner. Jag satte en nackkudde framifrån så höll sig huvudet uppe.
  • cicci85
    Mistoffelees skrev 2010-11-21 20:26:44 följande:
    Funderar på att köpa en Britax Multi Tech till sonen som blir 3 år i januari, vi har en Besafe isi kid nu och han väger nu 18 kg och har ju passerat viktgränsen för den stolen, han är 94 cm lång. Blir lillebror som får ta över den stolen istället.

Är Britax Multi Tech en bra stol?
    Jag tycker jättebra om vår multi-tech! Men till en 3-åring hade jag antagligen köpt en Britax twoway istället eftersom man kan använde den längre tid och barnet kasnke inte sover lika ofta i bilen.,
  • cicci85
    Amlin skrev 2011-01-30 16:26:13 följande:
    AH, så svårt när man får så olika bud hela tiden.

Vi kollade på ett gäng stolar och jag upplevde Mulittechen som större invändigt. Dock hade dottern däckat i vagnen så vi kunde inte prova någon med henne i.

Det är ju lurigt när man har en tjej som redan vid 2,5 års ålder hunnit upp i 99 cm. Hon har ju rätt lång tid kvar då hon ska kunna sitta bakåtvänt.
    Jag har twoway och multitech. Twoway funkar mycket längre tid och ger bättre benplats! Multi-techen har väldigt dålig benplats tyvärr.
Svar på tråden Frågor och kommentarer om bildtråden(nr4)