-
Ahh, ok Det var ju längesen vi var där för 3 år sen! Har längtat tillbaka till den campingen sen dess men har inte riktigt funnits med i vår rutt, vem vet kanske nästa sommar!Wilowa skrev 2010-08-17 18:44:38 följande:Mia, när var ni dit? Vi har inte hunnit dit i år, men jag har för mig att de gjort nått åt lekparken förra året.
-
marremask: Fiiin vagn Ja, min vagn är ju samma som Chris vagn
-
Tolta:
-
Tolta: Kul Då får ni säga till så kanske vi kan pricka in en helg när vi också är där
-
Tolta: Samma här, skulle inte våga mig på cykel nerför, vågar ju knappt med skidorna på Men på campingen i sig är ju inget öppet men däremot fullt med folk så det beror ju på då vad ni vill ha för liv och rörelse
-
Hallå alla!
Det var ett tag sedan jag var här kul att se att det sånt liv i tråden och att många nya ansikten kommit hit!!
Vi har ju vår vagn i Säfsen just nu och det funkar kanon, har även fått dit vår snöskoter så premiärtur i backen och på snöskotern var v. 1 Nästa tur blir på sportlovet, Chris åker upp en helg innan dess för att vara med på skoterträff.
I sommar vet vi inte riktigt än var vi ska åka, vi ska iaf till Solviks camping en vecka eller nåt sånt då Chris föräldrar kommer hit (från Finland) och de är helt förälskade i vår kust så Smögen och allt runtomkring ska avverkas sen får vi se om det kanske blir Öland en vecka eller vad det kan bli!
Poppy: Åhh, bikepark, det hade mina ungar älskat! Vi var på byske Havsbad i somras och där hade de en BMX-bana och vår lille (4 år) cyklade som en galning runt och runt hela dagarna
jmmm: Vi fick vår förra veckan också -
libero: Men åh sicken söt stekpanna
Ska ge mig ut och shoppa lite nytt "porslin" till husvagnen snart tänkte jag, har ju haft samma sen vi skaffade husvagn för 4 år sen, känner att vi kan unna oss lite nya tallrikar och glas Nån som har tips på nåt snyggt? Lite sugen på fyrkantiga tallrikar denna gången!
-
Tolta: När ska ni dit?
-
Nån som varit på Tobiksviks camping i Simrishamn? Vi har funderat lite på den men när man kollar vad andra tycker så är det väldigt olika så nu kollar jag även här Lite längre ner finns ju även Borrbystrand.....
-
jmmm & Mikah: Tackar för infon Vi hade väl egentligen inte tittat på Skåne utan det blev en slump, vi tittade vad som kan finnas på hyfsat avstånd från Öland då vi troligen vill dit igen och vi har ett par kompisar som älskar Lysingsbadet i Västervik och då tipsade Chris chef om Tobiksviks och på den vägen är det
Då får jag springa in och kolla Åhus då
Tolta: Ja, den där sittliften är ingen kul historia. När vi var där vid nyår så hade det ju varit så kallt länge också så sitsarna var helt nerisade och iskalla och då sitta i 5 minuter i den så var man helt stelfrusen när man kom upp och då bestämde vi att det blir ankarlift efter det. Nån gång kan vi ta den bara för att få vila benen -
Sitter och myser i husvagnen Vi slapp skotta när vi kom upp i fredagsnatt, en kompis här hade varit och skottat hela vår plats - underbart! Så det var "bara" att tömma bilen Solen har varit framme här fram till nu men nu är det mulet, ska väl bli lite sol även imorgon men sen ser det inte ut som att det blir mer om det inte ändras igen, man vet ju aldrig med prognoser!
Maglan: Välkommen hit!! Klart ni ska ut vid påsk Förhoppningsvis är det härligt vårväder då, vi åker hem med vår husvagn den helgen, så jag hoppas att det finns snö kvar i backen men att det är sol och några plusgrader Vi står säsong nu på vintern i Säfsen
-
Ja, maten ja Försöker att göra ungefär som hemma förutom långkoken då Vi har ju ugn och det underlättar avsevärt! Sommaren är ju alltid lättare när man kan grilla till höger och vänster men nu på vintern är det till att tänka till, men jag försöker göra det normala, köttfärssås, pasta, fisk, kycklinggratänger etc,. Sen tycker jag att jag har samma problem hemma med vad vi ska äta så tips på recept är alltid välkommet!
-
Vi går alltid hem och käkar så vi behöver inte ha med något i backen, fördelen med att ha husvagnen 100 m från backen
-
Tolta: Nej, det är ju det! Vi var över till Hundfjället en dag bara när vi var där senast och ungarna tyckte det var sådär kul så det var Tandådalen för hela slanten sen efter det., tror att Linus var lite för osäker på skidorna förra året för att uppskatta det, hade nog varit annorlunda i år! Vi hade ju dessutom tur att få en plats precis där man åker ner till backen via skogen så det var nära och bra När ska ni dit?
-
Tolta: Äta i backen tycker jag kan vara mysigt om det är soligt och varmt Men som vi har haft det här nu med -10 grader och mulet så har vi knappt kunnat stanna och fika för vi har blivit så kalla av det vill ha sol och bara nån minus, då trivs jag
Väggen - nej tack -
Mikah: Ja, jag tycker också det är helt ok så länge som det inte blåser, men jag är tyvärr väldigt frusen av mig! Fick en finfin present av maken innan vi åkte hit och det är värme till pjäxorna som är batteridriven så nu behöver jag inte frysa om tårna iaf!
Tolta: Ja, igår var det svinkallt även om det bara var 5 minus men det blåste ordentligt. Men idag har det varit bra, imorgon ska ju bli sol så det blir en bra sista dag!
-
Tolta: Ja, solen kom under eftermiddagen Imorgon ska det ju bli kanon
-
jmmm: Vi har gjort en carport som vi inte behöver bygglov för, inga väggar på den med presenning som tak Inte världens snyggaste men funkar som skydd Det är nog skönt att kunna ha vagnen hemma så man ser den och sen kan packa i/ur lätt.
-
jmmm: Ja, det är ju alltid bättre att vara säker, inte kul om man behöver riva sen.... Usch för vattkoppor! Vår Linus hade det också här precis efter nyår, hade två jobbiga nätter när det kliade ordentligt men han fick nog ganska lindrigt ändå.