• Wilowa

Campingtråden längtar efter våren !

Wilowa skrev 2013-09-17 16:22:08 följande:
    Ja det är det.

...eller Caravan Club Tandådalen. Kom på att det finns en camping till i Tandådalen och den vet jag inte vad den heter.
  • Wilowa
    Amarillo skrev 2013-10-03 10:48:44 följande:
    Wow vad häftigt, men det är säkert många som har stått år ut och år in. Själva har vi ställt in vår husvagn nu, den har gått i ide kan man säga. Men jag är sugen på vinter camping =). Hur trivs ni  på vinter camping?
    För mig är vintercamping betydligt bättre än sommarcamping, jag stormtrivs! Jag gör nåt positivt av en lång och annars väldigt tråkig och jobbig vinter. Fast jag vill vara i fjällen och inte nån annanstans.

Ja de som kommer tidigt är nog de som känner allt och alla där uppe. När vi kom upp på kvällen sedan, så var campingen mer än halvfull.
  • Wilowa

Är det nån kvar i den här tråden? Lite synd om den går i graven tycker jag...

• Wilowa
    Mrs girl skrev 2013-11-09 23:16:12 följande:
    Jag är kvar
    Vår vagn är inkörd för vintern men fick brev från sollerön i veckan om att vi står på plats 10 i kön för säsongsplats nästa sommar. Så nu hoppas jag och längtar till sommaren. Vi har tänkt vintercampa om ett par år när vår dotter är lite större, vi älskar skidåkning. Men eftersom vi bor i borlänge så räcker det gott med romme alpin just nu.
    Spännande! Håller tummarna för att ni får platsen.

Hur gamla barn har ni? Vi har rätt så bra skidanläggningar här med inom dagavstånd (Ski Sunne, Hovfjället och Branäs), men för att kunna njuta av vintercampingen så vill vi längre bort. Min yngsta var sju när vi började vintercampa, men det hade funkat nåt år innan dess med. Det är ju inte bara skidåkningen utan hela grejen med fjällen och campingen. Det är så skönt att ha ett andra boende som man kan åka till när man känner för det.
  • Wilowa
    Mrs girl skrev 2013-11-10 09:26:37 följande:
    Vi har en dotter som är 4 år. Hon tog sig ner bra i de flesta gröna backarna förra året så egentligen skulle vi nog ha glädje av vintercamping. Håller med om att ska man campa på vintern så är det till fjälls som gäller. Vi har faktiskt pratat om tandådalen. jag saknar verkligen camping livet under vintern .
    Ja det finns många fina barnområden uppe i Sälen och klarade hon de gröna backarna förra året så lär hon snart klara både blåa och röda. Jag hade sele på min yngsta i början och kom vi till nåt ställe som hon inte klarade av, så hakade jag bara på selen och hjälpte henne ner. Det tror jag har gjort att hon tidigt vågade mycket mer än annars. Som "skidlärare" ska jag inte vara för selen, men rätt använd så är den faktiskt suverän. Däremot ser man många skräckexempel i backen och jag får bita mig i tungan för att inte säga till dem.

Caravan Club campingen i Tandådalen är stor och ibland kan det vara riktigt mycket folk där uppe samtidigt (nyår och påsk), men det märks faktiskt inte värst mycket, trots att det bara är tre servicehus på nästan 800 platser.
  • Wilowa
    Mrs girl skrev 2013-11-10 15:26:17 följande:
    Ja en del barn som är riktigt små är i backar dom inte klarar av.
    Har fått för mig att det är svårt att få en plats på cc campingen, att det är väldigt lång kö? Ligger den nära backen?
    Det finns ingen kö till campingen, utan en viss dag ska man så tidigt som möjligt betala in handpenningen, datumet står i medlemstidningen. Detta är på våren nån gång och sedan får man veta efter midsommar om man fått en plats eller inte. Får man ingen plats så betalas pengarna tillbaka. Många får en sk sabbatsplats första året och har man tur så får man behålla den platsen. Fast har man stått en säsong så har man förtur på en fast plats. Det går att ta ett sabbatsår, men vill man inte stå där det andra året så förlorar man sin plats.

Campingen är stor så hur nära backen beror på vilken plats man har, men vi bor relativt nära. Campingen ligger nästan precis nedanför barnbacken.
  • Wilowa
    Amarillo skrev 2013-11-12 15:07:41 följande:
    Jag är kvar s¨inte ska tråden gå i graven =)
    Låter bra det!
  • Wilowa

Hemma efter nästan två veckor i husvagnen och jag längtar redan tillbaka. Främst saknar jag snön, här är ju för katten gräsmattan grön. Fast det är skönt att kunna gå på toa utan en radio på hög volym vars syfte är att dölja ljud mellan toabåsen. Skönt även att slippa köa till duschen. Mindre skönt att ta hand om det enorma tvättberg som vi hade med oss hem. Död

• Wilowa
    Majken skrev 2014-01-19 11:03:25 följande:
    Det låter som ni är nöjda! Åhh jag vill också testa vintercamping framöver, tror jag skulle trivas! Maken är dock tveksam?
    Det är kanon!
Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !