reb80 skrev 2012-10-14 22:03:23 följande:
Vi sade nej
Har varit jätte sugna på en polar 730 trdb bk vagn. Men i lördags så sade vi nej till försäljaren. Min önskan nu är att han ringer och godtar vårat pris. Härligt det låter med snö. Vi ska nog upp under höst lovet. Ev ska syrran och hennes familj med upp. Trollskogen? Är det något du rekommenderar funkar trollen även nu? Då det är första gången de åker upp dit så vill vi ju visa dem så mycket som möjligt. De är inga skidåkare så kommer inte hända att de kommer upp på vintern.
Ja trollen fungerar och det är grusad bilväg hela vägen, bara sista biten upp till toppen som inte var det. Dessutom var det inte allt för jobbigt att gå den vägen heller. Förra året gick jag uppför familjebacken i Tandådalen och det var betydeligt jobbigare. Fast trollen gjorde ju att barnen stannade lite här och där och vilade samtidigt. Det tog oss ca 1½ timme att gå 4 km.
Upp till avstigningen för E8:an via Trollskogen och sedan rakt ner till barnbacken.
Hoppas att ni får igenom rätt pris, byter ni redan nu i så fall?
Vi hade en försäljare som försökte lura i oss att vi skulle tjäna 30.000 om vi åkte upp och hämtade hem vagnen för att byta nu. Visst vagnarna är billiga nu, men mellanskillnaden var rätt stor ändå. Dessutom gillar jag inte försäljare som anklagar mig för att ha fel.
Vi har ju en Hobby och jag vet att det finns andra märken som är bättre att vintercampa i, men vi frös inte i vintras som han ville påstå, trots att det var närmare -30 ute. Om han sagt att man får en bättre och billigare värme bla, bla, bla så hade jag köpt det, men att säga emot mig när jag sa att vi fick värme i vagnen var löjligt. Jag har ett kort taget dagen efter att vi kom upp där termometern visar på -27 ute och +22 inne.
Synd att jag inte hade det kortet i mobilen.
Som dotter till en försäljare som länge var i topp i sin bransch, så har jag sedan barnsben fått lära mig vad som kännetecknar en bra försäljare.