• Wilowa

Campingtråden längtar efter våren !

reb80 skrev 2012-09-15 21:29:16 följande:
    Japp,åker nog upp första helgen. Ni då? Samma plats?
    Ja vi fick behålla vår plats, så nu är den vår så länge som vi vill ha den. Vi åker nog också upp första helgen, men det lär bli en stressig historia då vi troligtvis inte hinner upp till åtta på fredagen och måste vara hemma före lunch på söndagen. Fast vad gör man inte för att få komma "hem" igen.
  • Wilowa
    reb80 skrev 2012-09-15 23:40:14 följande:
    Första året vi skulle upp kom vi iväg rent hemifrån. Vi åkte verkligen med att kolla klockan och räknade varje sekund. Thomas körde alldeles för fort. Men 19.50 körde vi in på campingen. Men aldrig mer. Hinner vi inte säkert upp på kvällen åker vi lördag morgon. Ev måste vi åka upp 2 helger då bilen vi brukar ha upp(får plats med golvet i den då vi tog hem det för ev användning under sommaren.) Krånglar lite. Känns så där att åka med en bil som ev lägger av. Men då det är mycket bra erbjudanden i alla affärer just den helgen så är det extra kul.
    Helgen efter ska både jag och sonen bort så då kan vi inte åka upp och sedan är det ju risk för snö där uppe och då vill jag ha vagnen på plats. Vi får se om vi åker på fredagen eller på lördagen, det får inte bli en trafikfara! Min man jobbar ju som chaufför och känner han sig trött så väntar vi till lördagen oavsett. Vad bra att du påminde mig om affärerna, jag får göra dem medan maken grejar med vagnen.

Vi har säsongskort på Experium, så vi åker nog upp nån helg bara för att fixa lite med vagnen, bada och bara njuta av fjällmiljön. Fast om det fortsätter att vara lika kallt så står det nog inte på innan snön kommer, jag har redan fått skrapa rutorna på bilen här.

Får se om jag hinner bort och hälsa på er i år då. Det är så fullt upp hela tiden när man är där uppe, men är ni ute och fixar med tältet så kanske det går.
  • Wilowa
    reb80 skrev 2012-09-16 21:19:50 följande:
    Självklart ska vi försöka få till ett hej i alla fall. Jag tror jag vet vart ni står men inte helt säkert. Vi har inte haft skraparutorna-kallt ännu men är väl snart dax.
    Jag tror att det bara var en kort stund som det var så kallt, maken som åkte före mig behövde inte skrapa och det var ingen frost ute. Gissa om jag blev paff.

Ja ett hej vore trevligt.  
  • Wilowa

Tomt hemma på uppfarten nu då husvagnen är på verkstad några dagar. Vi ska få en vinterkoppling installerad och så ska de göra fukttest på den. Fast det är väl bara att vänja sig vid att det är tomt, för snart är det dags! Solig

• Wilowa

Men åh! Husvagnsfirmor är LIVSFARLIGA!!! Maken var ner och hämtade hem vår vagn för nån dag sedan och med sig hem fick han en broschyr...ja självklart har vi hittat en vagn i den som vi blivit förälskade i. En Hobby 650 UKfe.

• Wilowa

Nu ska vi snart packa ihop oss och åka hem efter en mysig helg i vagnen. Igår gick vi uppför Trollskogen, en skön och inte allt för jobbig promenad och belöningen kom i en underbar utsikt när vi kom upp! Solig

• Wilowa
    Majken skrev 2012-10-14 08:33:25 följande:
    Mysigt!!
    Själva har vi två fredagar i rad flyttat ut vårt "fredagsmys" till vagnen på vår garageuppfart!! Istället för tv-soffan i huset så har vi spelat UNO i husvags-soffan och t.o.m sovit i vagnen och använt vårt hus som servicebyggnad, ha ha!!!

Haha! Ja vad gör man inte när campinglusten blir för stor.

Jag glömde säga att det var snö på marken när vi kom upp och det snöade några gånger. Fast inget som direkt la sig, men ca 2 cm nysnö i morse.      
  • Wilowa
    Majken skrev 2012-10-14 18:12:34 följande:
    Huuu för snö *ogillar* - det känns på tok för tidigt?! Nääeee nu vill jag ha 5 snabba månader och sedan tidig vår i mitten av mars, då vi kan börja planera husvagnslivet igen!!
    Fast det är ju liksom vitsen med vintercamping, utan snö blir det tråkigt.
  • Wilowa
    reb80 skrev 2012-10-14 22:03:23 följande:
    Vi sade nej Har varit jätte sugna på en polar 730 trdb bk vagn. Men i lördags så sade vi nej till försäljaren. Min önskan nu är att han ringer och godtar vårat pris. Härligt det låter med snö. Vi ska nog upp under höst lovet. Ev ska syrran och hennes familj med upp. Trollskogen? Är det något du rekommenderar funkar trollen även nu? Då det är första gången de åker upp dit så vill vi ju visa dem så mycket som möjligt. De är inga skidåkare så kommer inte hända att de kommer upp på vintern.
    Ja trollen fungerar och det är grusad bilväg hela vägen, bara sista biten upp till toppen som inte var det. Dessutom var det inte allt för jobbigt att gå den vägen heller. Förra året gick jag uppför familjebacken i Tandådalen och det var betydeligt jobbigare. Fast trollen gjorde ju att barnen stannade lite här och där och vilade samtidigt. Det tog oss ca 1½ timme att gå 4 km. Upp till avstigningen för E8:an via Trollskogen och sedan rakt ner till barnbacken.

Hoppas att ni får igenom rätt pris, byter ni redan nu i så fall?

Vi hade en försäljare som försökte lura i oss att vi skulle tjäna 30.000 om vi åkte upp och hämtade hem vagnen för att byta nu. Visst vagnarna är billiga nu, men mellanskillnaden var rätt stor ändå. Dessutom gillar jag inte försäljare som anklagar mig för att ha fel. Vi har ju en Hobby och jag vet att det finns andra märken som är bättre att vintercampa i, men vi frös inte i vintras som han ville påstå, trots att det var närmare -30 ute. Om han sagt att man får en bättre och billigare värme bla, bla, bla så hade jag köpt det, men att säga emot mig när jag sa att vi fick  värme i vagnen var löjligt. Jag har ett kort taget dagen efter att vi kom upp där termometern visar på -27 ute och +22 inne. Synd att jag inte hade det kortet i mobilen.   Som dotter till en försäljare som länge var i topp i sin bransch, så har jag sedan barnsben fått lära mig vad som kännetecknar en bra försäljare.
  • Wilowa
    Tullipan skrev 2012-10-19 00:24:36 följande:
    Tips på att sälja en husvagn höst/vinter?

Jag har lagt ut min på sälj, men hösten verkar inte vara den bästa tiden förutom för bluffsvaren man får.
    Jag har fått 9st sms svar med samma meningar, men med olika mailadresser att svara på.
    Köparen har letat i år efter just en sån vagn jag har, men tyvärr är denne nu utomlands, men för MINs skull kommer någon & hämtar vagnen, sen får jag mina pengar via payPal samma dag.
    Men jaaaaa...
    Tröttnat och svarar att ja, den är fortfarande till salu, men enbart vid kontakt betalning i äkta guld.
    Då får jag tillbaka ett standardsvar hur man hämtar husvagnen & hur pengarna fås via paypal. Då svarar jag igen. cash in gold, då blir det tyst..

Jag & min bror ska dela vagn nästa år igen, men vad ska vi välja?
    Den ska vara stor, vi är ibland 4 vuxna & 4 barn. Kollar på plan Hobby 650 & 720, öppen för förslag andra märken också. Hobby 650 tmed barnkammare vid ingången tilltalar mig mest, sen 720 med våningsäng i mitten - men gillar tanken på att få seperata avdelningar. Jag tycker 720 blir för stor.

Vi bor kanske 3-4 helger alla, men jag kan tänka mig köra ut makarna i förtältet dessa nätter.
    Om ni ska köpa nytt kan ni kolla in Hobbys nya premiumvagn 650 UKfe (tror jag det var)
Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !