Campingtråden längtar efter våren !
Tänk vad olika det kan vara, nu börjar vår säsong på allvar. Idag smygöppnade de nägra backar i Sälen...gissa om jag är sugen på att åka upp trots att vi i så fall inte kan åka upp förrän imorgon eftermiddag.
Tänk vad olika det kan vara, nu börjar vår säsong på allvar. Idag smygöppnade de nägra backar i Sälen...gissa om jag är sugen på att åka upp trots att vi i så fall inte kan åka upp förrän imorgon eftermiddag.
Lika vanligt och lika jobbigt med försäljare som försöker pracka på en vagnar nästan med tvång. En försäljare som vi pratade med för några veckor sedan tyckte att vi skulle åka upp och hämta vår vagn i Sälen för att byta bort den. Detta trots att vi flera gånger sagt att vi bara kollade och inte tänkte byta nu.
Jag vet faktiskt inte hur vi har det faktiskt, för vi har inte varit till vagnen på ca en månad. Fast vi laddar för att åka upp till helgen och stanna tills efter nyår. Fast vi åker hem till mina föräldrar och firar jul där.
Jag skulle inte vilja vara ifrån vintercampingen, det är så skönt att ha möjligheten att åka upp till fjällen. Jag skulle däremot inte vilja stå någonstans där det inte är fjäll, då jag älskar fjällmiljön.
Knepet jmmm är att köra slut på barnen i slalombacken och räcker inte det så gör man en vända till Experium och badar. Annars kan man alltid skicka ut dem i en snöhög. Fast om jag inte minns fel så har du lite yngre barn än mig. jag har inga tonåringar än, men har de bara sina ds-spel och telefoner med sig så går det bra. Vi sitter just nu och myser i vagnen, så skönt så! Nu är det bara disken som är ett problem, ingen vill gå ut för att diska...det snöar ute.
Nu har vi varit i husvagnen lite över en vecka och jag vill inte åka hem om några dagar. Jag skulle kunna tänka mig att bo här hela vintern!
Gott Nytt År!
Vi var upp till husvagnen nu i helgen, så skönt med luftombyte och så bra skidåkning!
Nu ska vi snart ta och packa ihop oss och åka hem efter att ha tillbringat tio nätter i vagnen. Det har varit så underbart! Mycket skidåkning och mycket sol. Det är med sorg i hjärtat som jag konstaterar att säsongen är mer eller mindre över, nästa gång vi kommer upp är det för att ta hem vagnen...hoppas bara att det töat lite tills dess för just nu sitter i alla fall tältet fast.
Det är som att vädret tycker att vi ska åka hem nu, för nu blåser det, är mulet och det har till och med snöat lite...vi som haft sol mer eller mindre hela tiden vi varit här.