• Wilowa

Campingtråden längtar efter våren !

reb80 skrev 2012-04-03 20:00:56 följande:
    Ja vi åker upp på torsdag och hem på måndag, men jag tror att vagnen får stå kvar men man vet aldrig. [/quote] Har nu bestämt att vagnen får vara kvar till 21 april så hämtar vi den över dagen. Så får på så sätt det lite lugnare i helgen.

Ja det är så jag känner med, jag vill inte förstöra påskhelgen med att packa ihop vagnen. Vi vill se hur backarna är också, vi kanske åker upp en helg till om det är bra. Vet du om det brukar vara nåt på campingen över Valborg? ...eller är den helt tömd då?
  • Wilowa

Här har vi påsklov efter påsk, men både jag och min man ska jobba. Vi åker alltså bara upp över påskhelgen...packar för fullt just nu, vi åker så fort som jag kommer hem från jobbet imorgon.

• Wilowa
    Ensan skrev 2012-04-04 23:26:31 följande:
    Packar för fullt jag också! Vi kör i morgon em om allt går som det ska... Vet bara inte vart vi ska än, tänkte kolla väderkartan, men det verkar regna överallt... 
    Här i Värmland skiner solen än i alla fall. Solig
  • Wilowa

jmmm: Jag orkar inte leta upp vagnarna just nu, men Hobbyn var en 720 som kostade ca 340.000 och bara det är mycket pengar...en Kabe för 590.000 känns som en fantasisumma för mig. Fast inget är aktuellt för oss de närmaste två åren ändå. Nu har vi visserligen snart en bil som vi kan dra en större vagn med, men inte riktigt ekonomin. 

Jag gillar vår Hobby, visst den har sina brister här och där, men inget som jag inte kan leva med. Om jag ska vara realist så blir det nog en Hobby 650 kmfe om vi byter...alltså samma som vi har nu fast med en extra sittgrupp. Jag gillar planlösningen i den här, jag har inte kollat jättenoga men tror inte det finns så många andra vagnar med den här planlösningen. Vi har inte haft några problem med värmen och vi har vattenburen värme i vår vagn. Torr luft har vi inte heller problem med, det skulle jag märka på mina tre astmatiker.  I vintras hade vi -29 som kallast när vi var upp, men det var inga problem att få upp värmen med lite gasolstöd. Vad vi däremot saknar är en vinterkoppling till värmen, men det går bra med ett konvektorelement.

Nu är vi uppe i vagnen och jag kan lugnt konstatera att vi inte blir ensamma här den här helgen...det lyser i nästan varje vagn. Mysigt!   

Glad påsk på er!  

• Wilowa
    ässklingen skrev 2012-04-05 23:09:07 följande:
    Vi har ingen husvagn men ett stooort 3-rumstält! (och em grill och en kyl) Får jag va med här ändå?!

Vi satsar oftast på impulsiv-resor inom Sverige när tid, lust och pengar finns! Men har en inplanerad helg i maj på legolands camping. Någon som varit på den campingen?

Vi

Klart du är välkommen!

Vi har bott på en camping i Billund och den campingen var jättefin...den som ligger precis bredvid LaLandia.    
  • Wilowa
    ässklingen skrev 2012-04-06 17:05:44 följande:
    Wilowa: Det är den vi ska till. Det verkar ju lovande då!
    Ja, nu vet jag inte hur tältplatserna ser ut, men husvagnplatserna var avdelade med massor av häckar. Servicehusen var väldigt fina tycket jag och nära till Legoland. Hoppas ni får en bra resa och vistelse där.
  • Wilowa
    Veliga Mamman skrev 2012-04-05 23:00:50 följande:
    Hej allihop

Hoppar in här... Vi köpte vagn i höstas efter att varit utan några år. En gammal Kabe med våningsäng och dinett. Perfekt lösning för oss. De e underbart att bara kunna lasta in allt o dra iväg!

Det bästa av allt är att det verkar som om dottern (som har Autism) blir mycket lugnare och mer tillfreds när vi är i husvagnen och det är värt såååå mycket när det är så mycket annat som är jobbigt  för henne...

För två veckor sen gjorde vi årets premiär tur, en vecka i Sälen Det var härligt att äntligen få komma iväg igen!
    Fint väder, fina längdspår och lagom kallt. dit ska vi åka fler gånger!

Har ni några tips på fina ställen som är lämpliga för mindre barn? Camping eller inte, aktiviteter som kostar eller är gratis?
    Tipsa gärna här:
    www.familjeliv.se/Forum-21-83/m64326645.html

Gjorde en tråd för jag visste inte om det fanns någon
    Välkommen du med!

Vart i Sälen var ni och campade? Jag sitter just nu i vår vagn som stått på caravan clubs camping i Tandådalen hela vintern. Det är med sorg i mit hjärta som jag inser att detta kasnke är sista skidhelgen för säsongen.  
  • Wilowa
    Veliga Mamman skrev 2012-04-07 01:13:53 följande:
    Tack

Vi var vi "SIF" stugorna i Tandådalen (mittemot Caravans camping) på samma sida som affären och pizzerian

Okej, var det bra där?
  • Wilowa

Idag är jag glad över att vi inte ska dra hem vagnen idag för idag snöar det. Vi åker nog upp nästa helg om inte maken måste jobba och då får vagnen tyvärr följa med hem. Den har vart så härligt att ha vagnen här i vinter och jag önskar att vintern inte var över. Fast jag får väl trösta mig med lite sommarcamping.

Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !