Inlägg från: marremask |Visa alla inlägg
  • marremask

Campingtråden längtar efter våren !

Nericia77: jag förstår verkligen din ångest. Vi lämnade ju vagnen i bjursås i söndags för säsong så vi ska ju använda den men fjantigt nog saknar jag den massor. Känns så tomt här hemma .

Igår var vi och beställde en alluminiummarkis till framfönstret och köpte pallbockar för att få vagnen lite stadigare och avlasta lite i vinter. Tror vi kommer åka upp med massor av prylar sista helgen i oktober, vi har en lång inköpslista .

• marremask

Mrseriksson: vi hade en polar 590 bk tills i augusti när vi bytte ut den. En toppenvagn men vi önskade oss större därav byte.

• marremask

Mrseriksson: jag ska kolla efter det. Tyvärr har min dator gått söder där det möjligen kan finnas bilder kvar. Nu har vi ju en polar 730 bks. Den har verkligen ett toppenkök med stora bänkytor och familjen kan passera in i vagnen när man lagar mat utan att man aka behöva flytta sig eller knöla. 590 tyckte jag hade lite för litet kök, det var därför vi bytte bl.a. Hoppar du upp till 620 så får du större kök tror jag, har för mig att den extra längden förstorar där, rätta mig gärna någon om jag har fel.

• marremask

Mikah: dubbelsängen är på tvären och man kan gå runt den. Ett fönster vid fotänden. Efter det mot bakväggen är en garderob som man då kan stå vid. Så är det även en garderob med trådbackar uppe vid huvudändan liksom bakom barnens våningssäng. Jag gillar denna planlösningen massor eftersom man får då mycket mer golvyta. Barnen satt en dag och byggde bilbana och ändå inga problem att passera.

Vi har börjar långligga säsong på vintern i år och hoppas att vi kommer trivas så det blir fler år. Till sommaren tänker vi fortsätta åka runt. Har redan planer på både Öland, Danmark, Laholm och Ullared .

• marremask

Mrseriksson: tack så mycket. Den heter 730 bks. Vi hade inte heller sett den innan men kanske för att vi först inne på en 680 med samma planlösning som 590. Men så råka vi på denna och tyckte att lite större blir nog bra .

• marremask

Gunsan75: kunde jag läsa av i facebookgruppen att ni kommer upp nu i helgen? Vi åker nämnligen upp på fredag.

• marremask

Kanske ska skriva nått också . Vi har nu 6 mil kvar till husvagnen så även här ska det mysas i helgen. Ha en superhelg alla vänner här inne.

• marremask

Nericia77: vi var på alv i somras men under högsäsong. Då var det helt fullt och massor av folk. Då hade vi vår polar 590 och vi tyckte inte det var några problem. Vi bokade en natt på campingen och 2 dagar i parken. Kom dit ca 10,30 första dagen och då fick vi stå me vagnen på speciella långa parkeringar utanför parken. Sen såg vi till att gå ut lite tidigare än den stora ruschen och det var tur. Vi slapp köa in till campingen. På morgonen gjorde vi oordning allt och checka ut innan parken öppna och körde ut till parkeringen igen.

Det är billigare att ta vagnen än hyra stuga vad jag vet. Och i maj tror jag inte det är något problem att bara vara 2 tjejer .

• marremask

Ja den parkeringen är stor, vi körde runt och kunde parkera med bilen frammåt med en gång så det var jätttesmidigt både in och ut från den. Gått om plats så alla ekipagen kom lätt runt och kunde ställa upp sig brevid varandra.

Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !