Campingtråden längtar efter våren !
Polly: gu va mysigt med Sturkö . Min mirm
Polly: gu va mysigt med Sturkö . Min mirm
Hmm, kom visst åt skickaknappen . Min mormor och morfar har haft en sommarstuga precis på vägen ut till campingen. Nu är den tyvärr såld och jag längtar massor dit igen. Jag har tullbringat alla mina somrar där tills för 2 år sen. Vi var ofta nere på campingen och bada och köpte glass .
Kultrycksvåg är väll inte så lättinskaffat? Eller har jag fel, finns det fler varianter än de som byggs in i draget. Lättast är att ta badrumsvågen och ställa stödhjulet på. Att tänka på är också att kolla vad bilen klarar i kultryck. Stanna till och titta på ekipaget är väll allra lättast och se att draget och husvagnen är rakt och inte bildar V .
Vet inte vart ni kommer åka men det finns en våg i Nyköping och så vet jag en längs E4 upp mellan Uppsala och Gävle.
Nä, vi är också fortfarande hemma . Här dröjer det 2 veckor till innan vi kommer iväg. Men då blir det Öland 10 dagar och sen över till Laholm. Där dumpar vi vagnen hos min bror i 3 dagar för att bo i stuga på lalandia och gå på Legoland i 3 dagar. Så har jag även tänkt hinna med några dagar i Ullared påväg hem . Hoppas bara det fina vädret håller i sig till oss.
Jag är jätteglad att vi valde lämna husvagnen. Gillar inte heller nattfärjor, har dålig erfarenhet från gotlandsfärjan. Vi blir dessutom 7 st som delar stuga så tillsammans blev det dessutom billigare än att stå camping och ta med husvagnen på båten.
Tolta: får man fråga vad ni betalar för båten och campingen?
Tycker vi kom över bra pris, 2 v
Åhhh, gick iväg för tidigt. 2 bilar på färjan, 7 pers, 3 nätter i lalandia i 8 manna stuga och fritt bad. 2 dagar i parken 14000 kr.
Mikah: va roligt att få se -12:orna. Sånna strandstolar skulle jag också vilja ha . Var det något annat nytt, karossen? Jag har hört ryckten om att det kommer nya modeller (längder) bl.a. en mittemellan 730 och 950?
Nu är det äntligen snart vår tur att få ge sig iväg. På lördag rullar vi . Bättre sent en aldrig , 3 1/2 vecka blir det.
Reb80: skönt att höra att fler är lika tokiga som vi och vill byta vagn med en gång . Vi köpte en polar 590 aug -09 men redan vid nyår kände vi att vi ville ha större eftersom vi fastnat för att vintercampa framföallt. Det blev ett byte till en 730 som vi säsonger med på vintern men som rullar på sommaren och det går kanon även det. Nu känns det som vi hittat vår vagn. Lycka till om ni väljer att byta .
Tolta: har precis som ni husvagnen på tomten när den är hemma. Snart rullar vi upp vår vagn till bjursås och visst känns det tomt när man sen kommer hem utan vagn men man vänjer sig fort .
Nu har jag också varit in och presenterat mig i den andra tråden.
Har varit hemma i drygt en vecka nu efter att varit ute i 3 1/2 vecka. Började jobba igen i måndags. Åhh va jag längtar tillbaka till våra dagar i vagnen . Semestern gick alldeles för fort.
Va roligt, även jag testar gneis för första gången efter rekommendationer från grannarna på vintercampingen.
Längtar nu till uppställningen den 1/10 och få börja vintercampa.
Mikah: jag bodde vid det nya servicehuset när vi var där i somras. Tyvärr var inte allt klart då men det var nytt och fräscht. Inget wow men fräscht .
Nu är vi hemma efter 2 veckor i vagnen underbart. Första dagarna var inge vidare med regn och isgator på campingen men sen kom snön . Så några dagar i backen blev det och även massa skoteråka.
Appropå kondens har vi också haft en del i fönstren och något uppe i skåpen längs listen men inte så det droppat mitt i vagnen. Inga blöta sängar.
Idag kom vi upp till vagnen. Ska bli en riktigt kall helg så vi får verkligen chans att få kura ihop oss och mysa .
Angående servis kör även vi på billigt med en blandning av Ikea och biltema. Fast nu på vintern blir det även här mest engång, så mycket smidigare.
Kul med så många nya i tråden, välkomna
!
Nu börjar vintersäsongen gå mot sitt slut för oss. På fredag åker vi upp till vagnen och hoppas på att kunna dra hem den tisdag eller onsdag nästa vecka. Den står ju med sommardäck så det gäller ju att vädret är med oss. Anmälningsavgiften till nästa säsong är redan betald så för oss blir det en till vinter. Vi har dessutom bestämt oss för en förstuga till nästa vinter.
Angående val och prisskillnad på vagn så är det ju självklart en skillnad på kvalité men med det sagt kanske inte värt 250 tusen. Men man köper ju även ett märke, precis som vissa väljer Lee jeans och andra tar hm's.
Påsklovet är olika i landet. Vi har nästa vecka och då drar vi hem vagnen. Känns rätt mysigt faktiskt att få hem den och kunna ta småtripper om man vill.
Nu är vår vagn hemma igen och vintersäsongen över . Känna iof både vemodigt och kul för nu ser vi fram emot sommaren.
Vi har bestämt oss för att stanna en säsong till och till den har vi bokat en nybygd förstuga som levereras till uppställningshelgen. Ska bli otroligt skönt med en riktig hall för pjäxor och alla utekläder .
Amarillo- vi har vintercampat i Bjursås i fyra säsonger nu men kommer troligen flytta till kläppen nästa säsong ð???. Vi har förstuga till vagnen som kläppen tillåter precis som wilowa skriver. Jag gillar det extra utrymmet med möjlighet till egen skotork och plats för varma pjäxor. Från kläppen till Lindvallen är det bara 1,8 mil så ingen längre sträcka om man vill ta sig dit. Tandådalen ligger väll ca 2 mil till bort och trysil ligger 8-9 mil bort så vi räknar med mycket möjligheter till bra skidåkning.
Det finns dom som kallar det spiketält också ð???. Vi hade tält första 2 säsongerna och det fungerade. Men vi använde det mest som sluss för att slippa få in snö.
Vi köpte också ny husvagn i höst, fastna för en polar på elmiamässan.