• libero

Campingtråden längtar efter våren !

Låter härligt. Vi har tömt hela vår vagn så nu får vi lugna oss ett tag för jag orkar inte plocka in allt igen

• libero

Nu har vi varit i väg över helgen med vagnen. Första gången som vi campade så här års. Det gick jättebra.

Men nu är vagnen såld och vi ska bestämma oss idag om en Hobbyvagn som vi tittat på.
    Är det någon av er som har en 560 med barnkammare här?

Jämför man med vår Sävsjövagn så känns Hobby lite plastig. Vår var så himla rejäl.

• libero

Det blev en 560 kmfe. Har bestämt oss idag och vi får hem den nästa vecka. Glad
    Hoppas nu att det blir bra.
    Tolta!
    Vad tycker ni om handfatet?
    Är det okej att ha det där eller känns det konstigt?

• libero
    Wilowa skrev 2010-11-02 21:59:31 följande:
    Grattis! Solig

Jag funderade faktiskt på samma sak angående handfatet innan vi fick vår, men jag tycker att det är helt okej. Det enda jag stör mig på är att lysknapparna till toan hamnar bakom dörren när man öppnar den, man måste alltså tända där inne innan man öppnar för att gå in...i alla fall så är det så på vår 08:a. Annars gillar jag planlösningen i vagnen, vi sitter inte på varandra utan kan få vara "ifred" trots den lilla ytan...fast vi får se vad vi säger efter en vecka i Sälen i vinter.
    Tack så mycket. Det ska bli spännande att höra vad ni tycker om vagnen efter en vecka i Sälen.
  • libero
    Wilowa skrev 2010-11-03 16:55:49 följande:
    Vet ni om att det går att fäll upp understa bädden så man får lite mer golvyta för barnen att leka på? Vi har inte använt det än, men det kan nog bli aktuellt uppe i Sälen. ...och självklart så ska jag rapportera hur vi tycker det är att vintercampa i den. Vi ska troligtvis smygtesta lite innan på mindre anläggningar närmare oss.
    Tack!
    Det hade jag ingen aning om. Men de ska gå igenom vagnen med oss på firman nästa vecka¨. Får se om de upplyser om det då.
  • libero
    nericia77 skrev 2010-11-04 07:59:07 följande:
    hej på er!

en liten fråga. vi har ju våran vagn inställd i en lada. vi har ju ställt in såna där torrbollar. behöver man åka dit o kolla till det nån gång under vintern eller kan man låta det vara till man ska hämta ut vagnen igen?

Vi brukar aldrig kolla i våran under vintern men det vore ju inte jättekul om det kom in råttor.
  • libero

Nu har vi fått hem vår nya vagn. Mysigt. Just nu är den helt nersnöad bara.

Funderar på om man kan måttebeställa en bäddmadrass till dubbelsängen?
    Någon som vet var i så fall? Sängen är ju lite rundad på ena sidan

• libero

Grattis Trollie!

Här utanför står det en snöig 560. Har lovat barnen att vi ska sova i den inatt sedan ska den in på förvaring.

• libero

Någon som har en sådan här i förtältet och kan rekommendera den? Det var ju bra pris på den. Nu när vi kommer att ha så stort förtält tror jag knappt att vår lilla fläkt värmer upp alltihop
     jag kan inte få med länken men det är gasolkaminen från Jula som nu kostar 995 kr

• libero
    nericia77 skrev 2010-12-02 22:21:59 följande:
    hej på er alla!

hoppas ni har det bra i era husvagnar ni som campar nu när det e vinter.  här i närke e det snöigt, helt otroligt, tänk om vi får en vit julafton (brukar alltid vara grön här, för det mesta).

En liten undran så här i vintertider så satt jag o en tjejkompis o fundera på astrid lindgrens värld.
    någon som varit där med husvagn? e det lönt eller är det billigare med stuga? o hur är det o parkera där alltså ställa upp vagnen, vi tänkte ju då åka två tjejer med våra barn. Så det får ju inte var en camping som är fullsmockad med folk. vi funderar på att åka i maj allaredan, men frågan om campingen är öppen då. har tittat in på deras sida men det står bara om stugorna va jag kunde se.

ha en fortsatt härligt vinter o jul allihopa!
    Vi har varit på campingen flera gånger i maj och det brukar inte vara några som helst problem med platser. Förra gången så fick vi tom en egen gata som det inte bodde någon mer på.
Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !