• libero

Campingtråden längtar efter våren !

I går bäddade vi i vagnen och gjorde den i ordning. Efter det ville barnen sova i den så nu har vi vaknat i husvagnen som står ute på gården. Smidigt det var bara att gå in och äta frukost.

Kom just på att vi skickade med torkställningen när vi sålde vår gamla vagn så nu måste jag köpa en ny. Men hur får man fast den på denna husvagnen? Vi har en Hobby 560 KMFE. På den förra var det bara att trycka ner vid draget men denna har ju ett helt annat drag vad det nu heter???

GLAD PÅSK PÅ ER ALLA

• libero
    Wilowa skrev 2011-04-23 11:29:14 följande:
    Vad mysigt det lät!

Vad det gäller torkställningen så kan jag tyvärr inte hjälpa dig.
     Vi bor mitt ute på landet så vi vaknade till härlig fågelsång och 2 hästar som stod och tittade in i  på oss. Så det var riktigt mysigt. Så här är det inga kompisar som ringer på dörren på både gott och ont.
  • libero
    Mikah skrev 2011-04-25 19:15:46 följande:
    libero. När jag hade sån vagn så fick jag helt enkelt köra ner torkställningen i marken för vi kom inte på hur vi skulle göra. Man lanske kan plocka av det vita men jag vet inte.
    Ja misstänkte att det var så. Kom på att grannen som har en likadan husvagn som oss har sin ställning stående bakom vår vagn.Får åka och inhandla en.
    jmmm skrev 2011-04-25 20:58:04 följande:

LLibero: de finns en supersmidig torkstänning med benställning. den kan du bära in i tältet på natten elle rom de regnar. Kostar i runda slängar 350 kr Mååånga har varit framme o spanat in vår o när jag fick in de i sortimentet då jag jobbade trodde inte min kollega på de, men de gick som smör..... fiammas annars går det att ta av den vita plastkåpan om man vill

Nericia77: det är ett e kort ni behöver då. blev lite fundersam oxå nrä du skrev vi får inte packa så mycket när vi köpt ny bil... det är ju tjänstvikten som avgör när man bara har ett b kort. dvs du kan inte bara dra ner på packningen o klara dig med b kort om vagnens tjänstevikt e för mycket för bilen. oj nu  var jag itydlig, e nog trött.... fråga så ska jag försöka förklara bättre om de behövs pts, behövs de böcker finns de på blocket

städfia: ni kunde ju varit på den andra så hade vi ju setts va där mycek folk hos er?

Vi har haft fantastiska dagar i vagnen o varit super sociala till på kuppen
    MASSOR av folk o i fm va de riktigt skönt o bara se på hur folk packade ihop o pullade iväg, kvar satt vi o solade i några timmar innan vi packade de nödvändiga o åkte hem till huset för trädgårsskötsel

Tack för tipset. Ska åka och spana på en sådan.Glad
  • libero
    jmmm skrev 2011-04-27 08:21:33 följande:
    marremask: bak på vagnen e smidigt, men man får tänka på hur man lastar resten av vagnen. de blir betydligt mycke mer vikt när man latsr 2 cyklar så långt bak. vi har haft ett sånt man fäller på dragbommen men nu har vi vat att inte ta med cyklar så vi ska sälja vårt.

tältmatta är väl Bolon som e bäst. tyvärr har jag ingen sån själv fick med nån billigt när vi köpte adrian, men vi ligger så lite att ajg inte satsat mer pengar på en ny. bolon finns i olika kvaliteer, i fjol kostade de från ca 170kr o uppåt om jag  minns rätt.(/löpmeter då)

Idag fyller vår vagn 1 år tänk ett år sen jag o en kollega körde en sverige rajd med husbilsleverans o sen hämtade min vagn, vilken känsla men de innebär oxå att garantin går ut..... får inte glömma o ringa angående dörrhandtag som behövs bytas ut. kan inte stänga ena badrumsskåpet.... gör inget när vi står still men när man kör e de inte så bra att en spegeldörr står o slår i övrigt hoppas jag att de inte är mer nu. ska nog nämna vårt koffertlås oxå, ifall de händer mer där, de e supersvårt o få upp ibland   ska ta med låsolja på fredag då vi ska dit.
    Grattis till vagnenFlört

Nu ska jag ringa och kolla upp torkvindan. Det är inte kamafritid som har den eller? hittar den inte i deras katalog.
  • libero

Min gubbe tog körkortet också för några år sedan nu.  Jag borde också göra det eftersom jag kör hästtransport en hel del och hästarna som dottern rider lär ju inte bli mindre. Men jag tycker backningen är skitsvår och jag har verkligen problem med den så husvagnen hoppar jag nog gärna över ett tag till.

• libero

Nu är det bara en vecka kvar tills vi sätter upp husvagnen för säsong. Mycket ska fixas innan detta men det ska bli så kuuul att äntligen få ställa upp den igen efter 8 långa månader.

Tack Jmmm för tipset med torkställningen. Den är nu inhandlad och den verkar kanon.
    Gjorde ett besök i helgen på Hobby och blev helt sjuk när jag kikade in i en 720???? Ny med barnkammare med en vanlig dörr att stänga till. En sådan skulle jag inte tacka nej till. Det enda som jag inte tyckte om var att toaletten var längst borta i hörnet just i barnkammardelen.

• libero
    jmmm skrev 2011-05-04 09:59:02 följande:
    Libero: du körde igång min hjärn verksamhet så här på morgon kvisten hihihi tänkte nån hobby 720 med barnkammare i hörna fanns de inte 2011, var tvungen att kolla in deras hemsida. Visade sig ju att de fått fram en nordic edition barnkammarvagn de var snack om det tidigare, men på mässan sas det att det troligtvis inte skulle bli någon...... Ja ja, den såg ju fin ut Men ja jag kan hålla med om toaletten kanske inte var topp placerad.....I övrigt gillade jag den vagnen Men så kollade jag igen i katalogen, o ser att de valt att sätta alde som tillval just i KFU, skumt skumt o krångligt med jämförelser, de var ju den stora grejjen med ne att de had alde o golvvärme, ugn alufälg o tvantenn som standard hihi
    Den modellen i en kabe så skulle jag nog fallit som en fura eller ja den e i största laget för oss
    HA HA!!!  Du har verkligen kollFlört. Det är kanon med en sådan som du här inne. Det har sparat många samtal för mig som aldrig behövt ringa någon butik. Men som sagt toaletten skulle inte lagat där och vi har heller inget behov av en 720 men drömma kan man ju alltid göra. Kabe har jag ingen riktigt koll på fast jag nästan är född i Tenhult. Eller någon mil därifrån. Mina föräldrar jade en Adria
  • libero
    jmmm skrev 2011-05-10 08:24:56 följande:
    Aha, e junibacken inomhus ja de var ju kanske inte de jag tänkt mig men ok regnar de när vi befinner oss i sthlm e de kanske ett alternativ eller som komplement för barnens skull när mamma vill shoppa Vi har "lärt känna" ett par som bor i nacka så dem ska vi förhoppningsvis bli guidade av i sthlm
    Tänk va bra tråden är, annars hade vi aknske planerat mer m junibacken Tack tack!
    Glamping hhjihihi jaha då skulle de ha kristallkronor i vagnar o bilar eller Hur mycka glam var det? Lät spännande hihi
    Junibacken har vi varit på flera gånger även om det är några år sedan sist. Allt är som sagt inne och några timmar räcker gott och väl där. Som sagt en regnig dag kan ju det vara trevligt. Men det går inte att jämföra med ALV.
Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !