• Wilowa

Campingtråden längtar efter våren !

reb80 skrev 2011-10-11 21:04:20 följande:
    Vi har ännu inte bestämt om vi ska köpa säsongskort eller om vi ska åka runt och testa backarna i närheten. dvs kläppen, stöten  och trysil..

Få se om vi åker upp till helgen bara för att vara,annars dröjer det ända till 2;a advent som det är glapp i kalendern.
    Vi kanske åker upp nu i helgen, men i så fall blir det bara fram och tillbaka typ. Vi har lite småfix att ordna med, men så är det lite på hemmaplan som måste hinnas med också. Fast vi kommer åka upp tidigare än andra advent, nån av skidtestarhelgerna ska vi försöka komma upp till...jag MÅSTE ha nya skidor, men jag vet inte vad jag vill ha.

Vi kommer mest hålla oss i Tandådalen och Hundfjället för vi vill kunna låta bilen stå, men vi vill även till Lindvallen. Sedan ska vi testa Trysil, men en dag ingår i säsongskortet. Så här första säsongen som vi står så känns det helt okej med Skistars backar. Fast om ni ska köpa säsongskort så ska ni göra det på webben före 15 oktober, då får ni 10% rabatt.
  • Wilowa
    reb80 skrev 2011-10-11 21:42:52 följande:
    Jo jag  vet det där om 10%......
    Sen finns det ju skistars bussen som går emellan anläggningarna i sälenfjällen, så ni behöver inte alls ha bilen om ni inte vill. vi har åkt de några gånger och jättesmidigt.
    Jo jag känner till bussen, men i "låta bilen stå" ingår även bussen. Jag mende egentligen att man bara sätter på sig skidorna och åker till backen...utan bil och utan pass på bussar.
  • Wilowa
    mrseriksson skrev 2011-10-14 08:37:06 följande:
    hej

Jag bara funderade på det funkar med att hjälpa till att sköta campingen eran ? har ni tilldelade helger att städa eller väljer ni själv när ni kan ?

I hassela ski får man 55 % rabatt på säsongskort om man köper i oktober och 45 % rabatt i november...    
    Såvida jag inte missat nåt så slipper vi städning och sånt uppe i Tandådalen. Det är första säsongen vi står där uppe, men de sa inget om nåt sånt på mötet vi var på.

Vi som bor på campingen får betala samma för liftkorten som alla andra, så CC har ingen egen rabatt. Det enda är att de på högsäsongerna samordnar så man kan köpa liftkorten med grupprabatt. Skistar är ju så stora att de inte behöver locka med en massa stora rabatter.

Det blir ingen tur den här helgen. Vi behöver verkligen komma upp och fixa klart, men det är för mycket här hemma.
  • Wilowa
    libero skrev 2011-10-18 21:15:25 följande:
    Ni som vintercampar hur gör ni med vattnet så att det inte fryser? Vi diskuterade detta häromdagen här hemma.
    Allt vatten måste tömmas ut när man lämnar vagnen. När man är i den så är det lite olika beroende på vilken vagn man har. Vi kan koppla av så att avloppet går direkt ner...alltså mindre risk att det blir isproppar.
  • Wilowa
    libero skrev 2011-10-19 08:47:25 följande:
    Tack för svar. Vi ska ut om ett tag och funderade på just om vattnet fryser när man är i vagnen och inte spolar på några timmar.
    Så länge värmen är på i vagnen är det ingen fara...eller helt säker kan man ju inte vara. Vad jag menade var när man lämnar vagnen och åker hem. Kolla så att avloppet rinner rakt ner så det inte gör ett varv under vagnen innan vattnet rinner ut. På vår vagn kan vi koppla bort det som ligger under vagnen. Sedan kan det vara bra att ha en hårtork eller liknande utifall att det skulle bildas en ispropp. Största faran är dock att det blir vatten kvar när man åker hem och att det då kan frysa sönder.
  • Wilowa

I fredags tog vi ett sistaminutenbeslut och åkte upp till Sälen. Det var skönt där uppe, men vi hade tyvärr inte så mycket tid att njut av det. Vi åkte hem igen strax efter lunch, men nu är vagnen i alla fall redo för vintern...bara campingen fixar med vår el som strular lite.

• Wilowa
    reb80 skrev 2011-10-24 20:57:47 följande:
    Vad är det för krångel med elen då? vi bytte till 16 A för 2 år sedan. det bröts hela tiden och maken tröttnade att gå ut mitt i natten och pulsa i snön för att slå på säkringen.
    jag vägrar...är han elektriker så får han fixa sådant.
    Elen slår inte på som den ska, så när vi kom upp klockan tio på kvällen så hade vi ingen el och batteriet hade dragit ut så vi fick inte igång gasolen heller. Som tur var så fick vi fatt i en av de som jobbar där så vi fick hjälp. Vi bestämde oss så sent så vi mer eller mindre slog på elen och drog. Jag gissar att det är något med vårt byte till 16A som krånglar med.
  • Wilowa
    reb80 skrev 2011-10-29 18:17:04 följande:
    Sitter i vagnen och njuter. Eller kanske inte då vi har en Rastlös son med oss denna gång, och tyvärr fanns det inga Barn i närhet denna helg. Så nu längtar vi till snön så dett Finns något mer att göra än att slåss med pappa och syster.
    Härligt! Vi var som sagt upp en snabbis förra helgen. Vad det gäller snön så ser det lite tungt ut...bara plusgrader de nämaste tio dagarna enligt yr, fast jag vet ju inte hur det brukar vara. Kollade på webbkameran och det var inte mycket snö i backarna. Om fyra veckor har Tandådalen skidtestar helg.

Hur gamla barn har du?
  • Wilowa
    reb80 skrev 2011-10-29 21:53:30 följande:
    Pratade med grannarna idag och de sade att det brukar Ha kommit lite snö till denna vecka men som sagt ser dåligt ut. I backarna låg det lite snö. 2 killar som åkte snowboard, men högarna/fläckarna Var nog inte större än två vagnar ihop. Mina barn är 8&10 blir de jämn gamla med dina och dina gillar att leka eller Vara som det heter i den åldern. Skicka hit dem om ni Är här Samtidigt någon gång. Fast hos oss leker man ute med kompisar.
    Vi har en tjej som är sju och en kille som är tio så det kan kanske passa. Mina gillade Snigeln, så där kommer man nog hitta dem. ...och utelek tycker jag är ett måste när man bor i husvagn, läskiga tanke att de följer med in i fel husvagn. ...eller bara blir borta med för den delen, det är ju några husvagnar att leta igenom i så fall. Vi bor dock i lite olika delar av campingen, jag kan inboxa dig och tala om var vi står.
Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !