Inlägg från: mrseriksson |Visa alla inlägg
  • mrseriksson

Campingtråden längtar efter våren !

tolta: Vi va inne på att köpa en 560 men blev erbjuden denna av en bekant för bra pris + att gubben gärna vill ha boggi...

Den lilla kaben är inte helt fel den heller....:).....

• mrseriksson

Gubbens gamla opel får dra den...men inte min.....men till våren ska vi beställa en "kia sorento "

• mrseriksson

japp....suttit och kollat olika bilmärken för att hitta nån som får dra våran vagn med marginaler....touareg får dra 3500 men den kostar för mycket....jag vill ha en ny stads jeep så då fall valet på kia...fast 10 får dra 2000 och 09 3500....hmm vi får se om vi hittar nån 09 som faller i smaken kanske....

• mrseriksson

hej

Samma här...förra sommaren lånade vi en vagn av ett par bekanta och ungarna trivdes med det + vi vuxna varken min man eller jag är uppvuxen med vagn så det här livet är nytt för oss....vi köpte våran vagn sedan på hösten eftersom vi fick den till bra pris och sedan bodde vi en månad på www.hasselaski.se och åkte slalom dagarna i ända för det är vi uppfödd med...nu ska vi bara dra upp vagnen och stå på denna camping http://www.caravanclub.se/index.php?option=com_content&task=view&id=285&Itemid=374 hela säsongen så vi gluttar under våren innan sommar semestern efter en ny bil eftersom vi har två nu och gubben har fått firma bil så vi ska sälja bägge och köpa en bil bara...

• mrseriksson

Cris: låter kul...själv drar vi dit vagnen 1 oktober....men vi har bara ca 4 mil enkel väg dit....

• mrseriksson

Cris. Tittade på sådan idag på jula...kanske man ska köpa dom då vad kan man annars ha som golv...vi tänkte lägga pallar som botten....

• mrseriksson

hej hej

Inte lång tid kvar nu..innan vi drar den till hassela...ska ner på fredag och spana vart vi ska stå...:)
    Sedan shopping nästa vecka så allt blir klart...

• mrseriksson

hej hopp

Kollade upp vart vi ska stå i helgen och vi står längst ut på ena sidan...längst bort från servihuset men vi överlever nog...har en äng bredvid oss på dörr sidan och ett trädäck så golver behöver vi inte fix själv..ska köpa en matta i stället att lägga in i förtältet...:) Lätt att ställa dit vagnen med inga krusiduller alls....eftersom det är en liten camping där hela styrelsen själva står där...blev vi lätt förvånad när en herre ( från skåne) som talade om vart platsen var frågade ifall det va vi som hade den stora hobbyn i "sörfors".....:) Då vet man att alla har koll på alla....saken hör till att alla kör förbi vårat hus till hassela för det är kortarste vägen dit ......och ska man till sundsvall passerar man här med....:)

Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !