-
Vad kul! Hoppas ni kommer att trivas bra i den. Fast detta "duga som första vagn" är livsfarligt...passa er noga för allt vad husvagnsaffärer heter. Det går inte att "bara" titta på husvagnar, de tigger och ber om att få följa med hem. Vad säger ni andra, visst är det så?HaltaLotta skrev 2010-04-12 23:52:01 följande:jmmm o Mikah---> Jepp! Nu är jag med husvagnsägare! Känns toppen! Det är en gammal husvagn, Abbey hette märket tror jag. Väldigt ful *hehe* men kommer duga utmärkt till oss som första vagn iaf! Den är inte så ful så man inte kan med att åka runt med den iaf!
-
Jag vet inte om du har sett det, men vi gjorde misstaget att "bara" åka och titta på en vagn i fredags. Nu väntar jag otåligt på att vår nya vagn ska bli klar så vi får åka och hämta den.HaltaLotta skrev 2010-04-13 12:07:49 följande:Det kan jag tro! Har redan blivit fast på blocket o kollar vagnar som man kan byta upp sig till sen när vi har bättre råd med en dyrare vagn
-
Jag börjar känna mig ganska förvirrad här inne...det är husvagnar och campingplaner både högt och lågt. Är det någon mer än jag som tycker det skulle vara bra med en husvagn/bil- och planer2010-tråd?
typ....
Nickname
husvagn:
dragbil:
planer 2010: -
Jag tror det finns en liknande, men min erfarenhet att att försöka få igång gamla trådar är inte positiv.SeTa skrev 2010-04-13 21:08:37 följande:Jag börjar känna mig ganska förvirrad här inne...det är husvagnar och campingplaner både högt och lågt. Är det någon mer än jag som tycker det skulle vara bra med en husvagn/bil- och planer2010-tråd?typ....Nicknamehusvagn:dragbil:pla ner 2010: Bra idè! Vi har ganska många gamla trådar och nu är de ju vid liv igen. Men om det finns någon sådan vet jag faktiskt inte? Vi hade premiär i husbilen i helgen. Allt gick jättebra, men jag fick en otrevlig överaskning. Bilen har varit hus för en mus över vintern! Så hela bilen är "spritad" (klorinad, egentligen) och jag hoppas att musen flyttade ut i rena förskräckelsen när vi drog igång bilen!
-
Skit i bilen, det finns fler! Den viktiga frågan är hur det gick med dig och barnen? Fy, krockar är läskiga och jag lever i en ständig oro att det ska hända min man något...inte så att jag är jätteorolig, men någostans i bakhuvudet finns det ju när man är gift med en lastbilschaffis.jmmm skrev 2010-04-13 20:56:34 följande:Ja ha, de var så bra denna dagen blev *not* skulel få besked om vagn, fick itne tag på anvarig. Skulle sälja min vagn elelr iallafall ha säljsamtal, ringde precis när han skulle in på möte, skulle ringa upp.gjorde ej... sen körde jag f-n i mig o KROCKADE med mig o barnen i bilen så ja nu har vi ingen dragbil till vår husvagn...... f-n vilken dag.... o ska de fortsätta o jävlas så skall väl maken få negativt besked om sin röntgen av örat han gjorde idag.... f-n de e den 13 idag men itne fredag 13
-
Jag vill också åka någonstans med vagnen den här helgen, men jag får ge mig till låls tills valborgshelgen...vi har ju inte ens fått vår nya vagn än. Vi får den nästa helg, men då ska alla sakerna packas in i vagnen plus att vi har lite annat för oss den helgen.
-
Synd att du jobbar så långt bort, det hade varit kul att titta på lite mer husvagnar...fast nu ska inte vi byta på läääänge, så nu övergår vi till att vara en tråkig kund.jmmm skrev 2010-04-16 18:49:54 följande:libero, e de nedbäddbardinett m våningssäng i andra änden? Har ni fått sålt er vagn? Imrogon o söndag jobbar jag, hoppas på många som e sugna på husvagn
-
Är det någon som har koll på vad det kostar att ta E-kort? Övningsköra kan jag göra med maken, men lämp, böcker och uppkörning slipper jag ju inte undan. Sedan funderar jag på om man ändå måste köra några lektioner på en körskola för att få köra upp. I höstas bytte vi bil och då kunde även jag köra husvagnen, men nu i och med husvagnsbytet så får jag inte längre köra vagnen. Det är dumt tycker jag, för även om det är maken som kör så kan det ju hända saker som gör att någon annan måste köra.
-
Det är ju överkomligt! Behövde han ta några lektioner på körskola eller räckte det med privata lektioner? Min man är ju lastbilschaufför, så jag tror att han kan lära mig det jag behöver kunna.libero skrev 2010-04-17 10:11:30 följande:Maken tog körkortet för 1 år sedan och jag kommer inte riktigt i håg vad det kostade.Men jag tror att det var mellan 2-3000 kr.
-
Nu blir det helt klart ett besök till IKEA någon dag...
www.ikea.com/se/sv/search/