• Wilowa

Campingtråden längtar efter våren !

rosaid skrev 2010-04-10 08:37:02 följande:
    nä jag köpte på husvagnssvensson halkdukar
    Är de bättre än de de har på IKEA? Närmsta IKEA ligger 1½ mil bort och närmaste husvagnssvensson ca 20 mil bort.

Snabba bud i Mellerud! Nu måste vi tomma vår vagn, för de har redan en köpare på den. Den nya får vi om två veckor...igår vid den här tiden skulle vi inte ens köpa någon ny än på länge.
  • Wilowa
    MiaB72 skrev 2010-04-10 15:26:19 följande:
    Tolta: Se där ja Ja, det är livsfarligt att bara kolla vagn Vad blev det för vagn n u då?
    Det blev en Hobby 560 Kmfe De Luxe -08. Fast det var lite sorgligt att köra bort vår gamla vagn idag, sonen fällde till och med en liten tår.
  • Wilowa
    rosaid skrev 2010-04-10 19:14:09 följande:
    nu är allt lastat...imorrn kör vi vagnen till lidköping
    Härligt! Hälsa Lidköping från mig. Vi var där några dagar i somras och tyckte det var en trevlig camping.

Jag vill gärna ställa vår vagn på vår camping en månad från det att skolan slutar. Jag kommer troligtvis vara arbetslös hela sommaren och då vore det skönt att kunna bo i vagnen istället för här hemma bland alla barnens kompisar. Fast vi får se hur det blir...här ändrar vi planerna snabbare än vi blinkar.
  • Wilowa
    jmmm skrev 2010-04-10 20:50:45 följande:
    Tolta: va de alde värme i vagnen? hör ju inte till vanligheterna i en hobby, så var nöjd  grattis föresten undra just vem av kollegorna/konkurenterna som fixat detta till er man tärffade ju ett helt gäng hobby säljare på elmia o en del även på kabeskolan. e ju en hel del kabe säljare som även har hobby Räknar på en sån fast med truma till en kund Rosaid & medlem2: underbart!! sån halkskydd finns hos husvagnsfirmor oxå eller så kan de iallafall ta hem till er finns i kama katalogen, kamafritid.se  Angående tråden behöver man inte starta om dessa gamla heller, jag tolkade de som att om man startar en tråd from nu så lever den för altid,men inte de som fanns tidigare, hur har ni uppfattat de? Underbart så här års, en efetr en är ni som köper nya vagnar..... vill oxå..... men e glad för att andra handlar oxå var inne på jobb  idag på min lediga helg o skrev kontrakt snäll kund som ringde o förvarnade
    Ja det var alde i den, annars hade vi inte köpt den. Jag längtar verkligen tills vi får hämta vagnen om två veckor.

Vad det gäller tråden så ska vi kanska starta en ny ändå, för vi kan ju inte gå och längta efter våren i all evighet. Sedan har de öppnat upp alla trådar...en som blev stängd för mig ena dagen öppnades andra dagen.

Angående halkskydden...är det någon som testat med de som de har på IKEA...alltså sådan där plast som man lägger i lådorna. För den som finns i Kama är väl mer som sådant där halkskydd som man lägger under mattorna?
  • Wilowa
    rosaid skrev 2010-04-11 08:35:22 följande:
    tror dom är lika...köpte på ikea förra gången...
    Då får det bli en tur till IKEA någon dag. Tackar Herr Kamprad ännu en gång för att han lät bygga ett varuhus i Karlstad. Tills för snart tre år sedan fick vi åka till Örebro eller passa på när man hade vägarns för bi något annat IKEA-varuhus.

Tack för alla gratulationer förresten. {#lang_emotions_sunny} Vi hoppas och tror att denna vagnen ska vara med oss i många år och på många äventyr. Vi känner oss lite lurade på den förra vagnen faktiskt. Försäljaren sa att vi kunde vintercampa i den (kortare perioder)om vi stödde på ordentligt med gasol och det hade säkert fungerat. Fast då hade vi fått bädda ner sittgruppen i mitten, för i vår ände hade det inte gått att få upp värmen tillräckligt utan att koka barnen. Nu när vi var i Sälen över påsken, så hade vi sex minus på nätterna och i fönstret fram hade vi då 13 grader! Till och med min man frös och det vill inte säga lite det. Tur att vi hade lite fällar att lägga i fönstret samt en elfilt. Första natten sov jag i sonens säng eftersom han hade mardrömmar och inte ville sova själv, där var det jättevarmt (precis bredvid pannan). Dessutom så ställde pannans placering till med lite bekymmer om vi glömt att förköra den, eftersom den då blåste ut en massa smutsig och torr luft rakt på våra små astmatiker.
  • Wilowa
    SeTa skrev 2010-04-11 16:22:44 följande:
    Alla gamla trådar är öppnad igen också! Så vi kan byta tråd efter säsong!
    Bra idé!
  • Wilowa
    rosaid skrev 2010-04-12 06:33:39 följande:
    nu väntar jag på överkast o prydnadskuddar en ca modul o en bärbar dvd till ida...sen är allt köpt till husvagnen..ska åka dit i helgen o få upp tält..om inget händer med mor...hon är jättesjuk i cancer
    Ajdå, men skönt att ni har "husvagnsoasen" att åka till.

Vi har bestämt att vi ska ha tv i den nya vagnen, men annars har vi allt vi behöver utom de omdiskuterade halkskydden då. Det känns väldigt skönt, förutom att vi tvingas leva med de sakerna här hemma tills vi får vagnen om två veckor.
  • Wilowa
    Chris skrev 2010-04-12 14:22:07 följande:
    Tolta: Grattis till ny vagn Vi har en 19" TV med inbygd DVD. Då vi inte är i husvagnen så hänger den på väggen i  sovrummet. Perfekt då det inte behövs extra kablar och fjärrkontroller. Den TV vi har har också inbyggd digitalmottagare så vi behöevr ingen box för det heller. I helgen så fick jag bytt till sommardäck på vagnen, gjort en liten vårservice och tvättat den. Så nu återstår bara lite städning inne så är den redo för Hansagårds Camping. Ställer upp där på 1 maj helgen
    Tack!

En sådan tv-lösning har vi också funderat på, smart att ha allt i tvn...eller i alla fall tills något av det går sönder. Fast att vi även ska kunna ha den i sovrummet...så långt har jag inte hunnit tänka än. Jag har knappt hunnit fatta att vi faktiskt ska byta vagn.
Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !