• Wilowa

Campingtråden längtar efter våren !

Mrs girl skrev 2011-07-10 09:58:11 följande:
    haha, nog för att det finns mycket i borås men inte så mycket. vi låg en vecka därför att jag kommer därifrån men bor i borlänge sen 6 år tillbaka. så vi har hälsat på vänner som vi alldrig hinner med annars när vi bara är nere under en helg. så borås veckan blir tradition varje semester.
    Jag tänkte nästan att det var så, för som sagt vad gör man i Borås en vecka annars.
  • Wilowa
    marremask skrev 2011-07-10 10:36:36 följande:
    Tolta: får man fråga vad ni betalar för båten och campingen?

Tycker vi kom över bra pris, 2 v
    Vi betalar ca 1200 för båten, kunde ha fått det 200 billigare men då utan avbokningsmöjligheter. Campingen kostar nått på 900 danska för tre nätter, men där får vi lite rabatt tror jag som cc-medlemmar.
  • Wilowa
    reb80 skrev 2011-07-10 22:40:09 följande:
    Tolta: vi fick samma plats som alltid i sälen.
    Vilket nr fick ni?
    Jag kan säga så mycket att vi fick en plats närmare vägen än nu i vintras. Har ingen lust att skriva ut platsnumret här, men när det närmar sig uppställning kan vi ta det i inboxen om vi ska upp samma helg.
  • Wilowa

Nu borde jag egentligen packa, för imorgon åker vi till mina föräldrar några dagar...men orka! Vi har varit i stan hela dagen och fixat med en massa nödvändigheter och efter det var det barnens träning. Insåg att det är nån typ av träningstema på campingen vi ska bo på, så det är nog bra om jag packar med träningskläder med. Fast tyvärr så var passen på eftermiddan och då är vi nog hos mina föräldrar eller i badhuset.

• Wilowa
    Trollie skrev 2011-07-15 13:23:25 följande:
    Hej alla campare!

Hoppas ni anrdra har bättre väder än oss, sitter och tiattar ut över en regning camping, är i Lysvik, ligger vid Övre Frykens strand. 

Men ska inte klaga, vi har haft några underbara dagar med våra båtburna vänner.
    Stannar här till på söndag, sen blir det ett par dagar hemma , då ska vi singla slant  vart nästa tur ska gå, antingen Halmstad eller Falun.

Ha en bra helg/ semester!       
    Åh fina Lysvik! Solig 
  • Wilowa
    Trollie skrev 2011-07-15 13:23:25 följande:
    Hej alla campare!

Hoppas ni anrdra har bättre väder än oss, sitter och tiattar ut över en regning camping, är i Lysvik, ligger vid Övre Frykens strand. 

Men ska inte klaga, vi har haft några underbara dagar med våra båtburna vänner.
    Stannar här till på söndag, sen blir det ett par dagar hemma , då ska vi singla slant  vart nästa tur ska gå, antingen Halmstad eller Falun.

Ha en bra helg/ semester!       
    Vi låg förresten också vid norra Frykens strand nu när vi var iväg, men på en annan camping. Fast nån gång ska vi bo på campingen i Lysvik, det är ju så fint där...hm, lite partisk är jag nog eftersom jag en gång bott i den lilla byn.
  • Wilowa
    libero skrev 2011-07-20 09:15:21 följande:
    Hoppas att ni alla har en skön sommar.
    Tänkte att jag skulle laga lite mat och ta med mig till vagnen.
    Någon som har något bra tips på god smidig mat?
    Det står helt still i huvudet.
    400g köttfärs med en påse tacokryddor i + 3-4 hackade färska tomater och majs efter tycke och smak...servera med jasminris.

Här är sommaren skön men något kall och regnig dock, men vad spelar det för roll när man ändå står på en brygga vid simskolan...ja för mig i alla fall som slipper vara i vattnet. Fast snart är simskolan slut och då drar vi ut på en tur med husvagnen. Solig 
  • Wilowa
    Linda5 skrev 2011-07-20 19:37:51 följande:
    Hej.
    Har någon här på forumet varit i Danmark med vagnen? Vi åker till helgen och har försökt få hjälp på andra forum men verkar bara vara vissa som får svar där. Vi åker från skåne och ska till jylland.
    Mina funderingar är:
    * Var hittar vi billiga bra campingar (får gärna vara omvägar)?
    * Vad är dyrt i Danmark så man ska ta med hemmifrån?

Hoppas ni kan hjälpa mig.
    Vi åker snart dit vi med och undrar lite över samma saker. Fast vi har några nätter bokade i Billund.
  • Wilowa
    Linda5 skrev 2011-07-20 20:42:25 följande:
    Vi ska på fotbollscup på Jylland i 4 dagar så de är förbokade men det är inte förr´än den 3 Augusti så vi tänkte ta god tid på oss dit.
    Nu hoppas vi på massor av svar.
    Ja då är ni allt ute i god tid. Fast tyvärr tror jag inte tråden har så stor erfarenhet av camping i Danmark...vi får förgylla den när vi kommer hem.
  • Wilowa

Usch jag vill inte åka någonstans längre...vart är vår värld på väg? Fast som det ser ut just nu så åker vi nog ändå.

Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !