• Wilowa

Campingtråden längtar efter våren !

Vad jag börjar tröttna på denna långa väntan! Nu är det "bara" fem veckor kvar tills vi får veta om vi får en plats i Sälen eller inte. Fast om nu inget oförutsett händer så ska vi klara det ekonomiskt i alla fall, för tidigare i veckan blev jag erbjuden ett vikariat hela hösten på 100% Jag jobbar nästan lika mycket nu som vikarie, men så skönt att veta och så blir det ändå lite mer pengar varje månad. Att jobba som vikarie är ju väldigt osäkert, för vissa veckor får jag inte så många timmar och då blir det märkbart.

• Wilowa
    jmmm skrev 2011-05-27 09:03:10 följande:
    Tolta: Grattis till vik skönt o veta hur livet ser ut o veta hur mycket pengar som rullar in Längtar tills jag får ett positivt jobb resultat. men så länge får jag glädjas över mannens plötsliga oförutsedda helt okej lönehöjning

Nu blir de frukost, sen ut o torka av golven i vagnen o städa av toan som inte hunnits innan i veckan. vid 1 tiden rullar vi till ullared Ha en nice helg alla!
    Tack det känns verkligen toppenbra!
  • Wilowa

Åh vad trött jag börjar bli på min bil, vi har haft den i mindre än två år och den ska in på omlackering för tredje gången i höst. Nu säljer jag den snart och skaffar nåt annat att dra husvagnen med...vad sägs om en häst? Den behöver i alla fall ingen lack och rostar inte!

• Wilowa

Jag har en nyare Golf. Första gången blev det en ispropp vid gångjärnet så dörren veks ut ungefär som ett hundöra i en bok, andra gången var det ytterligare en konstruktionsfel som gjorde att det blev för trångt mellan tröskel och dörr så att lacken nöttes bort och rost uppstod. Nu har jag några mysko pläckar på trösklarna, samt massor med repor...hur har de tänkt med lackade trösklar i en bil som troligtvis kommer att användas som familjebil? Det är ju bara en tidsfråga innan problemet uppstår igen och då lär vi väl få betala kalaset själva.

• Wilowa

Igår firade jag och min man femårig bröllopsdag och då svek vi husvagnen och åkte till SelmaSpa i Sunne. Gud så underbart skönt och vilken god mat!   Självklart tog vi oss en promenad till den närbelägna campingen och kollade in läget.

• Wilowa
    Trollie skrev 2011-06-04 22:51:46 följande:

Hej!

Vet inte om ni kommer ihåg mig, men i vintras gav ni mig en massa råd när vi skulle köpa husvagn.

Nu är vi ute på första riktiga turen, Parken Zoo, har haft ett par härliga dagar!

Tolta, grattis på bröllopsadagen, Selma Spa är kanon! Såg du några norrmän på campingen? ;)

Tack! Ja det var verkligen ett helt underbart hotell, har du bott där själv eller bara varit där över dagen?

Ja som min man sa...det är ytterligare en norskkoloni. Jag är ju som sagt från Torsby och några gånger har vi stått på Torsby camping. Det har verkligen inte känts som att komma hem, utan mer som att komma till Norge.

Härligt att det blev ett köp och hoppas ni har en trevlig premiärtur! Vad blev det för vagn?
  • Wilowa
    libero skrev 2011-06-05 10:18:47 följande:
    Hemma efter några helt underbara dagar på Öland. Idag blir det trädgårdsjobb.
    Tolta! Grattis till era 5 år. Vi firade 15 årig bröllopsdag nu i veckan
    Tack! Om några veckor firar vi 18 år som par.

Hoppas ni med får en mysig och trevlig bröllopsdag!
Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !