• Wilowa

Campingtråden längtar efter våren !

Jag har precis varit ute och tittat till husvagnen samt städat lite i den. Fast hjälp vad kallt det var! Är det så att kylan stannar kvar i vagnen så det är -20 i den trots att det är +3 ute? Fast konstigt nog så visade termomern på +3 inne i vagnen med. Jag antar att man upplever det som kallare eftersom det är inomhus men med dunjacka och mössa på så gick det bra att vara där en stund i alla fall.

• Wilowa
    libero skrev 2011-02-02 07:41:13 följande:
    Åh vad mysigt fast inte att det är så kallt så klart. Jag och min lilltjej var också ute med lite grejer som vi köpt till vår i förra veckan men som sagt det var KALLT. Sedan står vår i en bod som är väldigt mörk så det var inte så smidigt att röra sig därinne ha ha. Om ett par månader åker den fram och då ska jag greja.

Eftersom vi köpte ny i nov så är den ju alladeles tom och våra saker står inställda i källaren så de ska diskas först innan de ska in i skåpen
    Åh vad frustrerande att inte ens ha hunnit få in grejerna i nya vagnen. Jag gissar att du lääääängtar efter våren.

Över jul när vi senast hade vagnen så brydde vi oss inte om att städa ur den eftersom vi trodde vi skulle  ha den över nyår igen. Fast vår värdinnas styvpappa hamnade på sjukhus så festen blev inställd och vi stannade hemma. Eftersom vi snart ska iväg så behövdes vagnen städas nu, men maken var snäll nog och satte på värmen. Han var väl rädd att få göra all städning själv, för jag hatar att frysa och igår var jag dessutom inte helt frisk.
  • Wilowa
    libero skrev 2011-02-02 08:14:49 följande:
    Jag är lite sugen kan jag lova. Vi hämtade vagnen när första snön kom sedan har den ju legat kvar hela tiden. Jag älskar inredning och nu är jag sååå sugen på att fixa till den med snygga kuddar överkast mm. Vi åker inte ut så ofta på våren innan vi sätter upp den på säsong men i april ska den fram. Åh vad mysigt att snart åka få åka iväg. Avundsjuk...
    Ja jag är så glad att vi bytte till en vagn som det går att vintercampa i. Det ska bli så skönt att komma iväg. Sonen ska ha en kompis med sig också, så det blir nog full fart hela den helgen.

Fast jag tycker att ni ska testa att vårcampa, det är så mysigt. Lugnt och skönt på campingarna och härlig natur. dock gäller det att vara lite impulsiv så man kan välja en helg med fint väder.
  • Wilowa
    libero skrev 2011-02-02 10:13:46 följande:
    Tolta. Problemet är bara att vi har lantbruk och en massa kor så det är lite svårt att komma i väg tidigt på våren när det är vårbrukFlört Men att uppleva Öland i Maj är inte illa det heller. Förra året när vi satte upp vagnen var vi bara 2 barnfamiljer på hela campingen den helgen och det var helt underbart.
    Vi bor nog i olika delar av landet, för här är det fortfarande vår i maj.
  • Wilowa
    mrseriksson skrev 2011-02-02 14:32:11 följande:
    hej hej

Håller med chris...alla frågar hur vi kan bo i husvagn på vintern....:)

Gubben ska titta på en vagn i umeå till veckan...samma firma som i stan och samma modell fast en annan klädsel....han tycker jag är kinkig.....får man inte vara det när man köper en ny ????
    Vi ska ner till hassela över dagen i helgen och kollar bara till vagnen då....måste plugga inför prov på måndag så jag har ej tid att vara där hela helgen..och nästa helg ska dotter ha kalas...men helgen där på blir det vagnen eller stugan....:)
    Här är alla mest avundsjuka på att vi åker iväg med husvagnen även på vintern. ...och ännu mer avundsjuka blir de när jag talar om hur mycket det kostar.

Klart man ska få vara kinkig när man köper ny vagne...men långt ifrån alla gubbar förstår det där.
  • Wilowa
    mrseriksson skrev 2011-02-02 18:33:04 följande:
    tolta: samma träslag..bara olika klädslar....
    libero: Vi har 3 kids...( 4-8-15)...hans som är 15 är inte så sugen att följa med längre och är han med bäddar vi ner sittgruppen bara...:)
    Okej, jag tyckte den ena såg ljusare ut.
  • Wilowa

Åh jag blir tokig av denna knepiga förkylning! Troligtvis var det en lindrig influensa vi åkt på med feber så låg att jag inte ens vet om det kan kallas feber. Fast igår så slog febern till ordentligt på sonen, så nu ska jag åka ner till vc med honom. Hoppas bara han blir frisk så vi kommer iväg till Säfsen.

• Wilowa

Nu är vi hemma efter en trevlig helg i Säfsen. Det var väl en fin anlägning och så, men vi har jämförbara anläggningar närmare. Det kändes lite jobbigt att behöva åka så långt efter två dagar i skidbacken. Fast återresan var i och för sig tyst och skön för två av tre barn somnade ganska omgående.

Chris, tack för varningen angående var vi skulle stå, men som du ju redan vet så hjälpte det inte. Den där skylten satt ju helt fel, den borde ha suttit längst ner innan man börjat ta fart för att komma upp för backen. Fast än en gång blev jag imponerad av både man och bil som lyckades backa i backen som jag knappt klarade att gå i. Synd att jag inte hann träffa dig, men jag såg i alla fall er husvagn på håll.

...föresten, brukar sittliften alltid gå så grymt sakta? Jag åkte den en gång och sa aldrig mer. Vid några tillfällen så åkte maken med barnen och jag ankarliften och det var en evig väntan på dem. En gång tog jag tid och jag fick vänta 4½ minut på dem och då såg jag ändå att de klev på liften strax efter mig. Det är lite väl länge för en så kort backe, men efter tidtagningen var det ingen som ville åka stolsliften mer.

Jo en sak till Chris...var det du som var ute och åkte skoter 5.30?

• Wilowa
    Chris skrev 2011-02-07 08:39:19 följande:
    Tolta: Ja stolsliften använder inte vi heller den går alldeles för sakta, det beror ju på att det är en sån variant där stolarna INTE kopplas loss från vajern där nere. Då måste den gå så sakta för att man skall kunna kliva på och kliva av utan problem. Så vi kör också bara ankarliftarna. Men om det tog 4½min så var det nog något speciellt. Jag har räknat att man kör om 19-20 stolar under en färd med ankarliften jämfört med stolsliften.
     Nej så tidigt var jag inte ute med skotern Glad. Men jag passerade er då ni höll på och backade ner för backen innan ni kom på rätt avfart.
    Barnen räknade också till ca 20 stolar, så testa att klocka du med så får du se. Nu klev de visserligen på liften lite efter oss, men inte långt efter. Fast vi åkte från barnbackarna samtidigt, så det måste ha varit lite längre
    kö i stolsliften.

Du menar att du såg mig när jag stod och försökte se behjälplig ut. Saken var den att jag hade fullt upp med att hålla mig på benen där i backen. Dessutom ville jag inte vara nedanför husvagnen utifall att det skulle släppa. Det var inte kul att stå och titta på när maken backade och det slirade på ena framhjulet, men maken redde ut det med.
Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !