• jmmm

Campingtråden längtar efter våren !

chris: märkte du stor skillnad innan du satte idc oxå ? alltså mellan winterhof o alko?

• jmmm

Glömde ju vi håller på o packar ut så smått i vagnen nu BARA i gasolkofferten har vi 55kg
    1pc10, 1pc5, grill + kol. stödbensunderlägg, lite "vergtyg" kabel osv. alltså e inte kasolkofferten Full så att säga.... jisses va allt väger......

• jmmm

chris: okej då e jag med kan tänka att erfarenheten säger att de är så sen e ju winterhof mycke bättre än ett vanligt drag Både hobby o kabe kör ju med winterhof tyvärr Men de e ju för att de inte har alkos chassie. tyvärr lät vi vårat lås till alkot hänga med förra vagnen så de blir ju en rejäl slant att köpa både handske o lås ja ja de blir inte i år iallafall om inte jag snabbt får ett jobb så får man ju försöka sälja winterhofet

hihi föresten, måste berätta, vi är avslöjjade av gh att många kikat in till dem efter mitt tips men de var jätte glada för responsen

• jmmm

chris<: ja man får väl göra de. en e tyvärr inte min man händig med sånna grejjer så byta själv e nog ingen bra idé

• jmmm

Chris: absolut

Idag kära vänner kopplar vi vagnen bak bilen o kör årets camping premiär
    Har packat ut en massa i den nu. Blir att "finfördela" de när vi e på plats nu ligger de lådor o skåp men jag ska se om jag kan få ihop det lite bättre när vi e på plats i lugn o ro om en halvtimme kommer mannen då ska den dammsugas ur ( all eneris jag la i för mössens skull ) sen drar vi! Ska bli underbart!!!!

• jmmm

Tolta vi hade det super

Angående uthyring/utlåning så skulle inte vi heller säga ja. Vi e kanske löjliga, vi har ju fått låna/hyra av vänner/släkt förr. Men vi e så rädda om vår vagn o ja vi kan oxå ta sönder den, men då e de vi själva liksom. issa saker går ju inte/ e inte försvarbart att reaparera o då e de ju inte kul. Sen e de ju så att en som e mindre van att köra släp/ bo i husvagn har ju inte samma förståelse för hur "ömtåligt" allt är o hur de ser ut m trånga campingar osv. så nej de som ev kommer fråga hänvisas till firma som hyr ut där allt regeleras i avtal
    Men de finns helt klart ett behov av fler uthyrningsvagnar i skåne, vet inte hur många samtal jag tog om de i våras/somras när jag jobbade.......kanske en framtida marknad vi skojjar ibland om att om vi hade haft nånstans att ha vagnen skulle man haft en extra vagn som man hyrt ut o dragit in pengar på

• jmmm

Libero får ni hyra ut den när ni har säsongsplats? Kollade i katalogen på dne capingen vi stod på nu. Där stod klart o tydligt att ingen annan fick nyttja vagnen då åkte man ut.

• jmmm

Chris jag håller helt m dig i frågan med uthyrning. Då e man ju på plats o man har förtält osv . Mne ändå sitte rjag som på nålar när folk e i vårt förtält e¨så rädd att folk smäller ner ryggstöden eller nåt på stolarna..... Sååååå många de var som gjorde så på elmia. Mna satte sig o vräkte bak ryggstöden, o oj hoppsan typ stod där en husvagn.....

• jmmm

vi hade en lista på alla grejjer som fanns i fordonet o där ev brister på fordonet fanns antecknat. detta kolalde vi som hyresmän igenom med kunden både före o efter o bägge parter underteckande vid utlämning o återlämning att skicket var ok så att säga. där stod oxå med vad självrisken var om något hände osv.
    Men tänk på att om man gör de affärsmässigt så kan de skulla tas upp i deklarationen som inkost o sen e de långt i fårn alla försäkringsbolag som godkänner att man hyr ut sin vagn. så man kanske inte får ersättning om något hänt. finns vissa som har "tillägsförsäkringar" för uthyrning. värt att kolla upp innan något händer.

• jmmm

Vart i ullared bygger man nytt service hus? ska de bli fler platser oxå? När vi var där i höstas oktober nånting så låg det en del bygg material på flera ställen.
    VI tycker om att ligga på vänster sida ( man svänger vänster efter bron) o så igenom bommarna o upp på gräskullen. Utan el ligger man där men kanon o stå där, men sista tiden vi varit där typ 1½ år så har man inte fått stå där utan ska man stå utan el får man köra höger efter bron o för bi receptionen, stugorna, hyresvagnarna o sen får man stå längs vägen liksom eller nere vid "tältplatserna! tur då man har toa i vagnen.... långt t servicehus som e ok
    För vår del blir det att träffa medlem 2 med familj där sista helgen i maj om planerna går i lås De e ju vår dating campingplats till kvinnornas glädje o männens förtret

Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !