• jmmm

Campingtråden längtar efter våren !

Nu har jag äntlige komi på mitt ösen ord till fl igen
    Här letar vi plats att ställa in pärla på. Ho fårbo inne fra till mars ungefär då ska jag dra ner henne  tll verkstaden för lite korrigerngar o fuktest. sen hoppas vi på en försäsong:)
    Hade de te ari för att vintern iskåne mest brukar bjuda å slabb o i vår familj en massa sjukor  kunde vi ju ställt upp för säsong. Men destomer   längtar vi tll våren. Har nydragbil s de skabli trevligt att åka lite
    Tyvärr dalade husvagnssäljet förmycke nu i höst så jag blev av m jobbe:( Men intresset försvinner inte
    Föresten ka jag skvallra om att de kommer komma en ny web butik  husvagnsprylar bl.a ( inte där jag jobbat)

• jmmm

Om ni inte känner att ni måste bo på camping så akn man mot en liten avgift stå på deras parkering utanför dygnet runt( lite i utkanten av parkeringen) funkar toppen! Man är ju största delen inne på alv ändå. toa tror jag finns utanför oxå om man int evill gå på sin egen i vagnen. så har vi gjort när vi varit där o många med oss

Nu är vår pärla installad för i år. längtar till våren när hon skall ut, men itne efter att rengöra henne, fy sjutton va skitig hon var inte kul o stalla in så men vi kunde ju inte tvätta eftersom det frös...... får nog bli o plocka fram caravan shine o sen diamantvaxet. hjälper inte de får jag smöra med förra kollegorna o få nåt dundermedel, för ren ska hon bli iallafall
    Vår tanke är att plocka ut i mars, boka in verkstadstid m service, lite justeringar o fukttest för att sen köra lite försäsong innan hjulen får rulla i sommar

• jmmm

God Jul kära camping vänner! hoppas ni får en underbar jul o ni som skall åka till husvagnarna i mellandagarna(elelr kanske tom fira jul där?) Njut lite extra. Min camping tarm börjar klia redan.......

• jmmm

God fortsättning kära camping vänner! Hoppas 2011 blir ett riktigt underbart campingår!

• jmmm

3kids: välkommen till tråden! Kul med nya, de brukar inte dyka upp förrän framåt sommaren annars Vi är några här inne som hängt i tråden sen starten typ för ja hmmm de måste vara 4 år sen nu. Tänk va tiden går fort
    Hoppas verkligen ni kommer hinna med vagnen mer i sommar, det är ett helt underbart liv att leva. Här är inte så många här inne som sommarsäsongar (även om de finns ), men flera som vintersäsongar o ännu fler e vi som för o eftersäsongar.

• jmmm

Libero, om jag itne minns fel så runt 15-18kr/cm för en madrass med längd på max 2 meter annars tillkommer en kostnad. Detta är svenska dynor jag tänker på. De har flera olika typer av bäddmadrasser. Men i förra vagnen köpte vi en bäddmadrass på ikea, den passa helt ok. svärmr gjorde likadant men efterosm deras säng var "avhuggen" i ena sidan öppnade hon överdraget o klippte av skumgummit..  vi gav nog 7-800 för vår så lite billigare

• jmmm

Mammiz77: Välkommen till tråden

Angående era tv apparater i 560 KMFe så kan de nog skilja på lösningarna genom åren. Hobby har bytt till olika "gondoler" under åren nämligen Ska ni sätta armar så tänk på att förstärk om där inte redan är gjort det (har sett exempel när det inte skett....) en hsuvagns vägg e inte stark nog annars e ganska häftigt egentligen att så tunna"klena" konstruktioner kan husa en hel familj o tillgodose så många olika behov
    Vi har ju samma planlösning i vår Kabe fast köksbänken är lite grundare i kabe än i de nyare hobby vilket ger lite mer plats att passera köket, men visst är det inte lätt att passera men de övervägs avt de andra födelarna med den planlösningen enligt oss Hade ju en adria 542Pk innan de var ju en smalvagn o inte "rundgrupp" i mitten utan dinettgrupp så vi är ju vana Visst nu har vi både be kort o ny bil som skulel klara en större vagn, men jag känner mig för feg o dra ut själv m en större vagn så än ett atg känns denna vagnen som rätt vagn för oss. Den dag vi börjar säsonga mer eller barnen "växer ur sina sängar" får de bli större vagn, har redan mina favoriter men de lär ju itne bli förre planlösningar med åren En kabe 780 GDL eller en BGXL skulle passat oss fin fint sen
     hela familjen Längtar grymt mycekt efter vår husvagn. Måste bli färdig o ringa fd kollegorna o boka in fukttest o lite småpill så hon e redo i tid......

• jmmm

Värsta hobby vagnen nej tyvärr är jag ingen hobby fantast trots att det är ett av märkena jag sålt o de märket jag väl egentligen kan bäst kankse för att jag råkat se lite många hobby vagnar inne på verkstan.... men då pratar vi 08 o bakåt, sen hände nåt radikalt med hobby o de verka höjja sin kvalitet. tyvärr har de ingen planlösning som passade oss 110, tycker kabe ha bättre lösningar i sin liknande lösning.
    Kabe ametist gdl ser ut så här http://www.kabe.se/husvagnar/adelsten/ametist-gdl-1/  360*visning: http://www.360visning.se/kabe/2011/Ametist-GDL/ vi har "svart" klädsel.
    Största kabe vagnen, nej känns för stort då skulle vi bo i den i så fall, o framförallt blir de för dyrt nu när jag i
    inte längre säljer vagnar

am76: en gång en kabe alltid en kabe! nej men skämt å sido men har man en gång haft alla de egenskaper som en nordisk vagn har tror jag man blir besviken om man byter till en annan. (om de inte skiljer grymt många år ) Vad har ni för planlösning nu i ametisten? är det en B2 med överbäddskåp eller missupfattar jag dig nrä du skirver att ni bara har en våningssäng?? Angående att tipsa om vagn till en specifik bil är sbårt, man behöver evta mer om bilen för att kunna veta dragvikten, kolla i regbeviset efter släpvagnsvikt med B kort för o veta totalvikten på vagnen ni får dra. Sen var inte BE kortet supersvårt att ta, så kom igen o plugga istället kan köpa mina böcker billigt;-

Byter ni här inne som vintercampar till vinterdäck? i så fall dubbat elelr odubbat eller har ni kanske M/S däck hela året på vagnen? funderar till nästa år till våra...

• jmmm

Gillar ert resonemang här inne, de var så jag resonerade med mina kunder som skulle köpa för första gången. "Köp inget superbilligt bara för att liksom för då tröttnar ni o tycker husvagnslivete kasst , men köp inte heller den flådigaste o dyraste direkt utan känn efter hur ni trivs med vagnen o att campa o sen vagn 2, 3 elelr 4 typ DÅ kan ni satsa på något ni verkligen vet att ni vill ha o kommer använda".
    Vi började med en liten hobby 84 o egentligen är det ett under att vi fortsatte med camping efter den för o sen inte tala om kaoset vi hade med knausen som var dyblöt trots intyg.... o sen adrian som mer eller mindre trillade samman. Hahahah ja nu hoppas vi att d inte blir mer än småpillet i kaben, sånt som de finns i de flesta nya vagnar.... justeringar.
    Jag är otroligt glad att jag fick möjligheten att se kvalitets skillnaderna o att vi fick möjligheten att köpa vår kabe, Innan jag började sälja så hade jag sagt om jag så skulle få en kabe vill jag inte ha den men jag tyckte de var mörka, trista o tråkiga pensionärsvarning o mycke pengar. Som tur är har de ju utvecklats. sen gillar jag å andra sidan inte när de trycker husvagnen full med tillbehör efter tilbehör för mig förvinner lite av campingkänslan om an trycker i grej efter grej. saknar däremot en ugn ... e sugen på o eftermontera men de blir ett stort ingrepp i vagnen.....Men även här e vi ju olika likaså vad gäller fricamping eller inte o säsongscampa eller inte. Kul iallafall med denna tråden tycker jag, alltid kul o snacka med folk som ahr samma intresse som en själv bra med tips o så

På tal om tips e de någon som campat  vid legolands camping i danmark?

Men de e ju tur smaken e olika som nån skrev, annars hade de ju varit kaos vid byte

• jmmm

3kids: okej. tack för informationen, har ev släktingar som skall med utan vagn. ska vi dit blir det nog att vagnen får följa med. Vi älskar vår vagn o i den finns allt de vi behöver, kompletterar bara med kläder o mat till när vi ska åka. mycke kläder ligger kvar gång til gång o mediciner, duschgrejjer sängkläder osv finns i vagnen hela säsongen. bara de e värt nån hundring dyrare resa

Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !