Inlägg från: medlem2 |Visa alla inlägg
  • medlem2

Campingtråden längtar efter våren !

V28 bär det av emot Skåne å där håller vi oss.

Våran vagn är färdig!

Avslutar vintersäsongen påskhelgen, drar hem, gör vagnen tom, sedan byte...

• medlem2
    rosaid skrev 2010-03-09 12:05:45 följande:
    vi hämtar vår vagn 6 april från vintersäsong o lämnar den på firman o får nya vår säsong är slut 29 april..men vi har ju lidköping sen
    Blev nyfiken på vilken planlösning nu skulle ha! Det är roligt att vänta, men ännu bättre att man har ett datum att hämta hem den nya ;)
  • medlem2
    rosaid skrev 2010-03-10 12:28:34 följande:
    ah det gick inte men det är polar 620 TRDB -10www.polarvagnen.se
    Åååå stora toaletten, nice, nice...

Fin...
  • medlem2
    fridapyret skrev 2010-03-12 08:26:34 följande:
    vi har köpt enh h´ny vangn för oss en knaus 89...... någon som vet vart man kan köpa uplläggnings fat i plast...
    Grattis, till vagnen! En sådan hade vi som första vagn.

I just den som vi hade visade det sig vara mängder med fukt. Men våra grannar har en sådan & dom har inte en tillstymmelse till fukt & är supernöjda. Vi var också nöjda till vi upptäckte fukten.

Ikea, Ullared, Jysk Ö&B.
  • medlem2

Angående barsebäck så var det en finfin camping precis vid havet. Handikappsanpassad var den, då jag såg en kvinna i rullstol.

Jmmm, sedan finns ju campingen med pool, som vi var på när vi åkte till er, vilken va det nu igen? Kan det vart någon av dom du nämt? Där fick man ju låna kort så man gick in gratis till Skånedjurpark.

Vi ska också till Skåne under sommarsemestern 29, 30, 31, 32

• medlem2
    rosaid skrev 2010-03-20 18:10:19 följande:
    hejnu har vi vart på vip blev ny förtältsmatta,diskkorg o melanmonservice 8 muggar,8tallrikar,8 djupa tallrikar,8 assietter för 270kr
    Billigt, skulle också vilja ha en ny sådan servis, får se när vi hämtar vagnen om handlaren har någon fin.
    mariagbg skrev 2010-03-21 07:53:06 följande:
    Idag hämtas vagnen från vinterförvaringen och nästa helg ställer vi upp den på campingen! Nu ör det vår
    Absolut Maria, våren är i sikte underbart, måste få till en helg typ i Maj kankse som vi ska ses, men som det verkar jobbar vi om varandra på helgerna va? Jag jobbar denna som kommer & så jobbar jag varannan, du jobbar också varannan eller?
  • medlem2

Här blir det att hämta hem nya flickan nästa v, spännande, spännande....

Glad Påsk till er alla!

• medlem2
    mariagbg skrev 2010-03-31 10:10:18 följande:
    Åh vad roligt! Vi ställde upp vagnen i fredags och tur var väl det för då var det lite tjäle kvar. Efter nattens regn var hela campingen som en sjö. Det är skönt att ha den på plats iaf :)
    Då hoppas jag båten stod där så ni kunde ta er till servicehuset ;)

Vagnen är tvättad både utvändigt & invändigt, snart, snart, snart blir det att lämna henne ifrån oss & få en ny flicka!
  • medlem2
    Wilowa skrev 2010-04-10 13:23:44 följande:
    Är de bättre än de de har på IKEA? Närmsta IKEA ligger 1½ mil bort och närmaste husvagnssvensson ca 20 mil bort. Snabba bud i Mellerud! Nu måste vi tomma vår vagn, för de har redan en köpare på den. Den nya får vi om två veckor...igår vid den här tiden skulle vi inte ens köpa någon ny än på länge.
    Åå skoj grattis!

Det var samma för oss, våran stod på husvagnsfirman under en natt då den var våran för vi skulle sova i den innan vi dagen efter bytte, dom fick en köpare på stört & vi han knappt plocka ur det sista, så började tvätta den utvändigt!

det är många som fått upp ögonen för camping i år känns det som!
    rosaid skrev 2010-04-09 20:38:17 följande:
    nu är vagnen vaxad...halkskydd i skåpen klippta omedl märken på imorrn lasta i allt
    Men du jösses vilket bra tips, det hade jag aldrig kommit på själv! TACK!

Vi har också fått hem våran vagn, den står & glänser på uppfarten & väntar på premiären!
  • medlem2
    rosaid skrev 2010-04-07 19:52:55 följande:
    vår husvagn är klar imorgon 15.00 hämtar vi den
    Bilder, jag vill se bilder!
Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !