• libero

Campingtråden längtar efter våren !

Chris skrev 2010-04-14 10:16:08 följande:
    libero: Ja vi gjorde en liknande resa för 2år sen men nu väljer vi andra campingar. Vi tycker det är härligt att åka genom landet så och se olika ställen. Resan kommer att ta 4 veckor så det är hela semestern
    Själva så sätter vi upp vagnen på Böda i maj och sedan står den där hela sommaren. Tycker det är smidigast med barnen. Sedan får vi campa runt när barnen är stora om vi känner för det då.
  • libero
    jmmm skrev 2010-04-14 20:02:08 följande:
    Libero: grattis till vagnen Tolta: sånna som er gillar vi husvagnssäljare ottisen: häftigt m lite retro Dagen idag funkade bättre Jag är lite mörbultad men läkaren bedömde att vi troligtvis inte får några men Va tycker ni föresten??? skall vi starta en ny tråd eller vi fortsätter här o låtsas inte om rubriken?
    Tack så mycket.
  • libero
    Mikah skrev 2010-04-15 18:14:17 följande:
    Sävsjö gillar jag. Är det en sån 612 med dubbelsäng ak och bäddbart med efterslaf ungefär i mitten. De är toppen.
    Vad kul att du gillar dem. Denna vagn är 545 med en ugrupp på ena sidan och barnkammardelen i den andra. Storleksmässigt har vi bytt ner oss för bår gamla är större men planeringen är mycket bättre på denna.
  • libero
    jmmm skrev 2010-04-16 18:49:54 följande:
    libero, e de nedbäddbardinett m våningssäng i andra änden?Har ni fått sålt er vagn?Imrogon o söndag jobbar jag, hoppas på många som e sugna på husvagn
    Det stämmer. Vi har annons ute i tidningen i dag på den gamla vagnen. Håller mina tummar hårt för att få den såld. Det ser så knasigt ut med 2 vagnar i trädgården.

Det är ju jag som är husvagnstokig och inte maken så det är jag somordnar med detta.
  • libero
    Wilowa skrev 2010-04-17 09:15:59 följande:
    Är det någon som har koll på vad det kostar att ta E-kort? Övningsköra kan jag göra med maken, men lämp, böcker och uppkörning slipper jag ju inte undan. Sedan funderar jag på om man ändå måste köra några lektioner på en körskola för att få köra upp. I höstas bytte vi bil och då kunde även jag köra husvagnen, men nu i och med husvagnsbytet så får jag inte längre köra vagnen. Det är dumt tycker jag, för även om det är maken som kör så kan det ju hända saker som gör att någon annan måste köra.
    Maken tog körkortet för 1 år sedan och jag kommer inte riktigt i håg vad det kostade.Men jag tror att det var mellan 2-3000 kr.
  • libero
    Wilowa skrev 2010-04-17 19:40:05 följande:
    Det är ju överkomligt! Behövde han ta några lektioner på körskola eller räckte det med privata lektioner? Min man är ju lastbilschaufför, så jag tror att han kan lära mig det jag behöver kunna.
    Tolta!
    Maken gick en kurs och det ingick 2 lektioner i den. Men han körde bara en av dem.
    Själva körningen var inget problem för honom utan det var teorin som han var lite orolig för men det gick bra. En väninna till mig gick med min make + en annan kompis och båda de 2 kuggade körningen och den ena av dem även teorin. Så för dem så blev det lite dyrare.
  • libero
    rosaid skrev 2010-04-18 14:39:14 följande:
    hej haft en kanonhelg i nya vagnen det gick över förväntan o trivdes bra i den.....men fick åka hem på lördag natt då min mamma gick bortmen var to-lö i vagnen
    Kram till dig och din familj.
  • libero

Medlem 2 jättefin vagn ni har köpt.
     Kul att ni lägger ut bilder på både äldre och nyare vagnar. Det går ju att få en gammal vagn mysig också.

• libero
    jmmm skrev 2010-04-20 20:02:03 följande:
    medlem två: trevliga färger, polkagris.......  Måset oxå ta mig till ikea o välja nya accentfärgen Du vet redan att vi gilla er vagn, ska bli spännande o se den liveKan här inne berätta nu att vi ingen husvagn äger (just nu)......
    Det låter spännande både med körkort och det andra som jag antar är en ny stor vagn.

Jag har just varit ute och backat med vår hästtransport och inser att det inte är smidigt. Måste ta tag i det där eftersom jag kör mycket med hästtransporten på. Husvagnen vill jag inte ens tänka på hur det är att backa med den.
  • libero
    Mikah skrev 2010-04-21 12:36:20 följande:
    Libero. När du var i Ullared sist, kollade du läget på campingen då? I vintras  stod där nämligen en massa uthyresvagnar  på den övre delen av husvagnscampingen (vid berget) så jag undrar om de har bytt ut de andra vagnarna eller om de tagit upp platser för oss med egna vagnar.
    Mikah!
    Ska jag vara ärlig så vet jag inte ens var campingen ligger någonstans. Funderade just på det i måndags. Vi åker alltid dit bara över dagen.
Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !