• libero

Campingtråden längtar efter våren !

Ha en trevlig midsommar allihopa!!!

• libero

Nej men vad tråkigt att ni har varit sjuka flera stycken. Det är min största fasa att få magsjuka i husvagnen. Jag har kräk fobi. Det brukar ju inte gå magsjuka så här års. Hoppas att ni kryar på er allihop. Vi har haft en kanon bra helg fast att vi inte har varit i vagnen.

• libero
    Poppy69 skrev 2011-07-15 23:00:04 följande:
    Hej på er alla...

Sitter i förtältet på Lundegårds Camping på Öland...
    Vi har haft en bra vecka här, platsen vi bokat var toppenfin och servicehus och allt annat toppen...
    Dock saknar vi en "riktig" strand, vi har åkt uppåt Bödabukten och badat ist för att stanna här...
    Nu imorgon beger vi oss dit med husvagnen också, har bokat 4 dgr på Kyrketorps Camping, vi var där och kollade idag och den var supermysig tycker vi...
    Hoppas nu att vädret blir hyfsat, lite sol och bad vill vi ha när vi hamnar så nära havet och har en underbar strand att ligga på... 
    Poppy! Kyrketorps camping är jättefin och en superfin sandstrand. Vi har vår husvagn på granncampingen på säsong så jag har många års erfarenhet av Norra Öland. Det är värt en timme extra i bilen varje gång. Är personligen inte alls imponerad av campingarna på södra Öland just för deras stränder
  • libero

Hoppas att ni alla har en skön sommar.
    Tänkte att jag skulle laga lite mat och ta med mig till vagnen.
    Någon som har något bra tips på god smidig mat?
    Det står helt still i huvudet.

• libero

Någon som kan rekommendera någon mysig camping i Skåne? Och gärna lite tips på vad man kan göra tillsammans med barnen

• libero

Då är vi hemma igen efter en otroligt skön tid på Öland. Vi valde verkligen rätt veckor och har haft sol varenda gång vi varit där. Denna gång fick vagnen följa med hem för vi hinner inte åka dit så mycket mer innan campingen stänger. Ska istället åka neråt Skåne någon helg framöver så tack så mycket för era tips för några veckor sedan.

• libero

Ni som vintercampar hur gör ni med vattnet så att det inte fryser? Vi diskuterade detta häromdagen här hemma.

• libero
    Wilowa skrev 2011-10-18 21:59:27 följande:
    Allt vatten måste tömmas ut när man lämnar vagnen. När man är i den så är det lite olika beroende på vilken vagn man har. Vi kan koppla av så att avloppet går direkt ner...alltså mindre risk att det blir isproppar.
    Tack för svar. Vi ska ut om ett tag och funderade på just om vattnet fryser när man är i vagnen och inte spolar på några timmar.
  • libero

Nu har vi sovit sista nätterna för i år i vagnen. Var ute med den förra veckan när det var höstlov. Nu är den städad och inkörd men jag glömde lägga in torrbollen så jag måste dit och fixa det. Nu längtar vi tills det blir vår så den får komma ut igen.

• libero

Nu börjar det suga riktigt i campingtarmen. Tänk om 2 månader så sätter vi upp vagnen för säsong igen. Härligt

• libero
    Wilowa skrev 2012-03-31 16:16:21 följande:

Åh vad bra att vi kunde åka och titta på vagnen. Vi tittade på en Hobby 650 KFU, trängre vagn får man nog leta efter. Fast jag fastnade för en Hobby 560 kmfe och en 720 Umfe istället. Dock blir det inget vagnsbytande än på nåt år, vi måste ha en bil som får dra en större vagn först. Vår Hobby 560 kmfe har en totalvikt på 1600 och det är precis vad min lilla Golf får dra. Fast främsta orsaken till att vi vill ha en annan bil är att det blir så otroligt trångt när vi åker upp till fjällen. Bilen är ju full bara av pjäxorna och hjälmarna.

Vi har en likadan vagn som er och jag har varit så sugen på en Hobby 650 KFU just för att barnen ska få lite större plats men jag har aldrig varit inne i någon sådan och vi ska inte byta nu heller. Vi är annars så nöjda med vår vagn även om det är lite trångt vid köket i bland. Åh vad jag längtar efter att ta ut den nu
  • libero
    Wilowa skrev 2012-03-31 19:39:58 följande:
    Jag testade att sätta mig på sittplatsen närmast våningssängen på lilla sittgruppen bak och det var med nöd och näppe jag tog mig ner. Den skulle inte bli använd av våra barn heller när de blir lite större, dessutom upplevde jag hela sovdelen som väldigt trång...ALDRIG att jag köper en sådan. Då gillade jag 650 kmfe:n betydligt bättre, men började drömma om en 720 Umfe.

Det är farligt att titta på husvagnarFlört
  • libero
    Wilowa skrev 2012-04-01 08:43:05 följande:

Ja det är jättefarligt! Fast jag är ganska tränad då vi åker förbi en husvagnsfirma mer eller mindre dagligen. Dock kan jag erkänna att det kliade i husvagnsköpartarmen igår, men nu lutar det mot bilköp istället så bilfirmor är lika farliga.

I Grums dit vi var igår så har de en Kabe och en Hobby som i mina ögon är väldigt lika varandra (snabbkollat bara) förutom priset där det skiljer 250.000 Bägge är nya 12:or men Kaben är visserligen lite längre, men de är inredda på ungefär samma sätt.  Är Kabe verkligen SÅÅÅÅ mycket bättre än Hobby? Köper man Hobbyn så kan man ju köpa en ny mindre vagn och ha som resevagn för samma pengar som Kaben!  

Vår Hobbyvagn duger bra till oss. Men jag skulle inte tacka nej till en Kabe för jag tror nog att det är ganska så stor skillnad på kvaliten.  Men som sagt det skiljer ju en del på priset.
  • libero
    helahelena skrev 2012-04-01 08:30:26 följande:
    Men åh vilken härlig tråd! Här är en till husvagnstok... vi har precis fått hem vår nya vagn. inte ny alltså haha men ni förstår. en solifer 530goldie från 95. Vi hade en 550 innan men bytte bil och totalvikten sket sej... är det någon som har erfarenhet av svenska tälts 3m tält residence? Fick med ett nytt sånt, känns lyxigt såklart men vet inte alls hur de står sej mot tex isabella? Härligt att det snart är sommar! Då är vi på böda jämt! Har hört talas om att det finns fler campingar men inte testat haha. men i påsk ska vi premiärsova i den. på tomten med värmen på haha

Grattis till nya husvagnen. Vi har också vår vagn uppställd i samma krokar som ni. Fast vi är inte just på Böda Sand
  • libero

Var och kollade på en gasolvärmare till förtältet. Men försäljaren rekommenderade oss att inte köpa någon för gasolen. Blev så förvånad för jag vet jättemånga som har sådana i sina förtält. Vi ha i och för sig en stor och bra fläkt men eftersom vi har ett stort Penta tält så är det svårt att få riktigt varmt när det är kallt ute. Vad har ni andra för värme i tälten?

• libero
    wildlife skrev 2012-04-10 08:54:08 följande:
    Någon som har erfarenheter från campingar i Norrköping? Tänker främst på First Camp Kolmården och Himmelstalunds Camping. Även andra förslag mottages tacksamt. Hur är det att stå på ställplats (har husvagn)? Finns det någon bra i närheten av Kolmårdens djurpark?
    Vi har varit på First Camp och tyckte det var jättebra. Det var lågsäsong när vi var där så jag vet inte hur det är när det är fullbelagt. Men rent och fräscht var det och vi trivdes väldigt bra. Något små platser tyckte vi dock att det var
  • libero

Idag blir det städning av husvagnen. Allt porslin är nu diskad så hela köksbänken är full. Var och köpte 2 nya melamin serviser igår så nu ska det bli lite marin stil i år. Hittade även en fin matchande vaxduk på Hemtex till bordet i förtältet. Sedan ska det premiärsovas i natt. Härligt men var är den utlovade solen? Är också så himla trött på regnandet.

• libero

Jag glömmer jämt att gå in här på tråden. Är aldrig inne på Fl längre. Funderar på om det gick att starta en FB tråd också? För jag saknar ju min campingtråd. Eller vad tycker ni andra?

Längtar så efter att åka till husvagnen nu men vi hinner inte åka dit på några veckor tyvärr  Rynkar på näsan

Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !