Campingtråden längtar efter våren !
Ha en trevlig midsommar allihopa!!!
Ha en trevlig midsommar allihopa!!!
Nej men vad tråkigt att ni har varit sjuka flera stycken. Det är min största fasa att få magsjuka i husvagnen. Jag har kräk fobi. Det brukar ju inte gå magsjuka så här års. Hoppas att ni kryar på er allihop. Vi har haft en kanon bra helg fast att vi inte har varit i vagnen.
Hoppas att ni alla har en skön sommar.
Tänkte att jag skulle laga lite mat och ta med mig till vagnen.
Någon som har något bra tips på god smidig mat?
Det står helt still i huvudet.
Någon som kan rekommendera någon mysig camping i Skåne? Och gärna lite tips på vad man kan göra tillsammans med barnen
Då är vi hemma igen efter en otroligt skön tid på Öland. Vi valde verkligen rätt veckor och har haft sol varenda gång vi varit där. Denna gång fick vagnen följa med hem för vi hinner inte åka dit så mycket mer innan campingen stänger. Ska istället åka neråt Skåne någon helg framöver så tack så mycket för era tips för några veckor sedan.
Ni som vintercampar hur gör ni med vattnet så att det inte fryser? Vi diskuterade detta häromdagen här hemma.
Nu har vi sovit sista nätterna för i år i vagnen. Var ute med den förra veckan när det var höstlov. Nu är den städad och inkörd men jag glömde lägga in torrbollen så jag måste dit och fixa det. Nu längtar vi tills det blir vår så den får komma ut igen.
Nu börjar det suga riktigt i campingtarmen. Tänk om 2 månader så sätter vi upp vagnen för säsong igen. Härligt
Var och kollade på en gasolvärmare till förtältet. Men försäljaren rekommenderade oss att inte köpa någon för gasolen. Blev så förvånad för jag vet jättemånga som har sådana i sina förtält. Vi ha i och för sig en stor och bra fläkt men eftersom vi har ett stort Penta tält så är det svårt att få riktigt varmt när det är kallt ute. Vad har ni andra för värme i tälten?
Idag blir det städning av husvagnen. Allt porslin är nu diskad så hela köksbänken är full. Var och köpte 2 nya melamin serviser igår så nu ska det bli lite marin stil i år. Hittade även en fin matchande vaxduk på Hemtex till bordet i förtältet. Sedan ska det premiärsovas i natt. Härligt men var är den utlovade solen? Är också så himla trött på regnandet.
Jag glömmer jämt att gå in här på tråden. Är aldrig inne på Fl längre. Funderar på om det gick att starta en FB tråd också? För jag saknar ju min campingtråd. Eller vad tycker ni andra?
Längtar så efter att åka till husvagnen nu men vi hinner inte åka dit på några veckor tyvärr